FIA stala iza svoje odluke: "Nećemo mijenjati to pravilo, McLaren i Mercedes nemaju problema s tim!"
McLaren

Tombazis sve pojasnio

FIA stala iza svoje odluke: "Nećemo mijenjati to pravilo, McLaren i Mercedes nemaju problema s tim!"

Edah Hasanspahić
Teme:

FIA ne planira izmjene u testovima fleksibilnosti prednjih krila za narednu sezonu F1, uprkos kontroverzama u 2024. godini.

Kontroverze oko fleksibilnih prednjih krila možda su potresle Formulu 1 tokom sezone 2024, ali šef odjela za jednosjede Nikolas Tombazis poručuje da neće biti promjena u testovima za sljedeću sezonu.

Na pitanje koje su postavile ekipe poput Ferrarija i Red Bulla u vezi sa fleksibilnošću prednjih krila drugih timova, prvenstveno McLarena i Mercedesa.

FIA je još od VN Belgije počela koristiti kamere za praćenje krila na bolidima.

Međutim, ovo nije bilo usmjereno ka promjenama pravila u kratkom roku, već je predstavljalo misiju prikupljanja podataka u cilju boljeg razumijevanja situacije i eventualnih budućih promjena.

U međuvremenu, FIA je izjavila da nema problema sa prednjim krilima McLarena i Mercedesa, pod uslovom da prolaze kroz testove fleksibilnosti.

Oglasi

Ako krila zadovoljavaju zahtjeve, tijelo auto-moto sporta nema prigovora.

Tombazis je objasnio da je razlika u opterećenju između svakog prednjeg krila na gridu činila stvaranje univerzalnog testa teško ostvarivim.

Naime, razlike u opterećenju na prednjim krilima među bolidima otežavaju izradu testa koji bi mogao spriječiti eksploataciju aeroelastičnosti.

„Mi smo prilično zadovoljni onim što smo vidjeli“, izjavio je Tombazis u ekskluzivnom intervjuu za Motorsport.com.

„Moram napomenuti da to nije pitanje da li smo uvijek zadovoljni ili ne. Također, pitanje je da li smatrate da se može napraviti smisleni test.“

Oglasi

„Jedan od izazova s prednjim krilom je to što, u poređenju s drugim dijelovima automobila, opterećenje prednjeg krila varira puno više između automobila na istoj lokaciji i tako dalje“, objasnio je Tombazis.

„Zato većina testova zahtijeva određeni pravac opterećenja, određeni položaj primjene i određenu jačinu koja ne smije izazvati [određenu] deformaciju.“

Najuspješniji takvi testovi nastoje što vjernije imitirati ono što se zaista događa u stvarnim uslovima opterećenja, a za ranija krila, primjerice, to je prilično uspješno. Na prednjem krilu, međutim, razlike između bolida čine to izazovnim.“

Tombazis je dodao da nije bilo promjena u testovima fleksibilnosti prednjih krila od kada su trenutna pravila uvedena 2022. godine i naglasio da se ista linija neće mijenjati ni za 2025. godinu.

Ferrari je već razvio svoju verziju fleksibilnog prednjeg krila tokom 2024. godine, a isto će imati i Red Bull, ako već nisu stvorili svoj vlastiti model.

„Očigledno, bilo je puno priče o tome tokom ljeta i rane jeseni“, dodao je Tombazis.

„Već smo timovima jasno stavili do znanja još 2022. da ne planiramo uvođenje dodatnih testova za prednje krilo, i ostali smo dosljedni u tome.“

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi

Najnovije vijesti