
Donešena odluka
FIA zabranila McLarenovo zadnje krilo nakon protesta Red Bulla i Ferrarija
McLarenovo zadnje krilo iz Bakua nije prošlo novu kontrolu pravila, te je ekipa sada primorana na možda i drastičnu promjenu.
Red Bull i Ferrari su napokon dobili svoju bitku protiv McLarena.
Nakon što su video snimci pokazali da se zadnje krilo McLarenovog bolida savija na brzinama iznad 270 km/h, FIA je odlučila da taj dio nije u skladu s pravilima.
McLaren sada mora modifikovati krilo za buduće trke.
Red Bull i Ferrari su žestoko reagirali nakon što su primijetili neobično savijanje na krajevima zadnjeg krila McLarena na VN Azerbejdžana.
Videosnimci koji su se pojavili na internetu otkrili su kako se prilikom brzina iznad 270 km/h, bez aktiviranog DRS-a, krilo na McLarenovom bolidu lagano savija prema gore, smanjujući otpor zraka i povećavajući maksimalnu brzinu bolida.
Oglasi
O čemu je riječ možete pogledati na videu ispod.
Very interesting view of the workings of the McLaren rear wing.
— Jeppe H. Olesen (@jeppe_olesen) September 15, 2024
It's almost like a small passive DRS, with how the rear plane flexes and opens up a gap to allow more air flow.
Pretty inventive solution.#F1 #Formula1 #AzerbaijanGPpic.twitter.com/s15s3mALXg
Ovaj trik mogao je donijeti McLarenu prednost od jedne do dvije desetinke sekunde po krugu.
Naravno to je izazvalo proteste suparničkih timova, pogotovo ekipa iz vrha kao što su Red Bull i Ferrari.
FIA je u početku bila skeptična oko tvrdnji, s obzirom na to da je McLarenov bolid prošao sve statične testove opterećenja.
Oglasi
Međutim, problem je nastao zbog pravila koje nalaže da razmak između glavnog i pokretnog dijela krila mora ostati nepromijenjen pri svim brzinama, a McLaren je očito prekršio to pravilo.
Iako je McLarenova prednost bila minimalna, FIA je odlučila da ekipa mora modificirati svoje krilo.
Bitna stavka je da McLaren ne mora baciti cijelo krilo, nego samo ojačati kritične dijelove kako bi zadržali svoj oblik pri visokim brzinama.
Iako ova promjena neće imati utjecaja na sljedeće trke u Singapuru, Austinu i Meksiku zbog aerodinamički drugačijih krila, McLaren neće moći koristiti ovu verziju krila u Las Vegasu, gdje bi opet mogao biti presudan uticaj maksimalnih brzina.
Iako su Red Bull i Ferrari uspjeli osigurati ovu modifikaciju, glavna tajna McLarenovog uspjeha, kako navode mnogi izvori, leži u podu bolida i prednjem krilu, a ne samo u zadnjem krilu.
Stoga, iako su osvojili ovu bitku, rat za vrh tek predstoji.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.