Formula 1 sprema najveće promjene u historiji: Evo šta nas čeka u 2026. godini
Planirani izgled bolida Formula 1 2026. godine (FOTO: FIA)

U susret novoj eri

Formula 1 sprema najveće promjene u historiji: Evo šta nas čeka u 2026. godini

Edah Hasanspahić

Formula 1 od 2026. godine ulazi u potpuno novo poglavlje, a promjene koje nas očekuju nisu ni male ni kozmetičke – riječ je o suštinskoj transformaciji sporta.

U fokusu su tri ključna segmenta: pogonska jedinica, šasija i aerodinamika.

Pravila su postavljena s ciljem da bolidi postanu okretniji, lakši i sposobniji za borbu točak uz točak – nešto što fanovi već godinama priželjkuju.

Na strani motora dolazi do najvećeg skoka – električna energija koja dolazi iz same baterije biće povećana za čak 300 posto.

Pogonska jedinica biće pojednostavljena – MGU-H komponenta se izbacuje, a sav fokus prebacuje se na MGU-K i proširenu baterijsku podršku.

Uz to, svi bolidi će koristiti 100% održivo gorivo, što je ogroman korak ka ekološki prihvatljivijem motosportu.

Oglasi

Jedna od ključnih novosti je i ‘Manual Override Mode’, sistem koji će omogućiti privremeni skok snage s ciljem olakšavanja preticanja.

Količina energije koja se regeneriše pri kočenju biće udvostručena – s 4 MJ na 8.5 MJ po krugu.

Nova pravila već su izazvala interesovanje velikih imena. Mercedes i Ferrari ostaju tu, dok Red Bull po prvi put razvija vlastitu pogonsku jedinicu, i to u saradnji s Fordom.

Renault, pod brendom Alpine, više neće proizvoditi sopstvene motore već će postati kupac Mercedesa.

Honda se vraća u F1 – ovaj put u tandemu s Aston Martinom, a Audi ulazi kao proizvođač preuzimajući tim Sauber.

Oglasi

Na grid stiže i 11. ekipa – Cadillac, koja će u početku koristiti Ferrarijeve motore, ali od 2029. proizvodit će svoju pogonsku jedinicu.

Kad je riječ o šasiji, promjene su brojne – prvenstveno u cilju smanjenja dimenzija i težine.

Maksimalna dužina međuosovinskog rastojanja biće smanjena s 3600 mm na 3400 mm, a širina s 2000 mm na 1900 mm.

Ukupna težina bolida biće smanjena za 30 kilograma, pa će minimalna težina iznositi 768 kg.

Downforce će biti manji za 30 posto, dok će otpor zraku (drag) biti smanjen za čak 55 posto.

Oglasi

I dalje ostaju 18-inčne felge, ali se širina prednjih guma smanjuje za 25 mm, a zadnjih za 30 mm.

Aerodinamički, najveća novost je uvođenje aktivne aerodinamike – svojevrsna evolucija DRS sistema.

Vozači će moći ručno mijenjati konfiguraciju krila prelaskom u takozvani ‘X-Mode’ za pravce i ‘Z-Mode’ za krivine.

Zadnje krilo će imati tri aktivna elementa, dok se donje krilce (beam wing) uklanja, a bočne ploče se pojednostavljuju.

Prednje krilo postaje 100 mm uže, a lukovi iznad točkova se uklanjaju – uz određene dijelove karoserije koji će biti obavezni.

Vratiće se djelimično ravno dno i slabiji difuzor, što znači smanjenje tzv. “ground effecta” koji je trenutno snažno izražen.

I sigurnost ide korak dalje – FIA uvodi novu dvoslojnu strukturu za prednje udare, čime se povećava otpornost na frontalne sudare.

Sve u svemu, 2026. donosi jednu od najvećih promjena u historiji Formule 1. I to ne samo na papiru – na stazi bi mogli gledati potpuno drugačiju trku.

Top Komentari

Biscanin
NEK SE VRATE STARI MOTORI IZ VREMENA 0D 2000 DO 2013 GOD A NE GLUPOSTI OVE USISIVAC VOZE JOS SAD STRUJNO SMECE FUJ BZV
0 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi