
Sve u svrhu sigurnosti
Izmjene na stazi u Kataru: Novi rubnici i šljunak dočekali vozače Formule 1
Organizatori Velike nagrade Katara u Formuli 1 napravili su značajne promjene na stazi kako bi se izbjegli prošlogodišnji problemi s gumama.
Na stazi u Losailu od ukupno 16 krivina čak sedam je dobilo nove profile rubnika, a uvedene su i uske trake šljunka duž vanjskih granica staze.
Prošle godine, FIA je bila primorana ograničiti maksimalne dužine stintova tokom utrke zbog oštećenja koja su oštri rubnici prouzrokovali na bočnim zidovima guma.
Rubnici su bili oblikovani tako da spriječe vozače u kršenju granica staze, ali njihovi oštri uglovi i visina od 50 mm doveli su do mikro oštećenja guma na ovako brzoj stazi.
Kako otkriva Motorsport.com, novi rubnici su sada "obrušeni" kako bi imali ravniju gornju površinu i blaže prijelaze na vanjskom rubu.
Cilj je smanjiti naprezanje guma tokom normalne vožnje i ublažiti udar kada vozač prijeđe preko granica staze.
Oglasi
Pirelli, zvanični dobavljač guma za F1, replicirao je nove profile rubnika na svojim dinamičkim test platformama u istraživačkom centru u Milanu.
Kompanija je uvjerena da će ova rješenja osigurati sigurnije uvjete bez obzira na korištene spojeve.
Podsjetimo, Pirelli za Katar donosi svoje najtvrđe komponente – C1, C2 i C3.
Iako prošlogodišnji problemi nisu direktno bili povezani s vrstom guma, kombinacija oštrih rubnika i njihovog učinka na bočne zidove zahtijevala je brzu intervenciju.
FIA je, u saradnji s organizatorima, odlučila uvesti dodatni sloj sigurnosti u obliku uskih traka šljunka.
Oglasi
Ove promjene ne samo da smanjuju rizik od oštećenja guma, već i uvode dodatnu kaznu za vozače koji pređu preko granica staze.
Šljunak uz vanjske rubove rubnika dodatno otežava vraćanje na stazu bez gubitka vremena.
Rubnici poznati kao "Misano" originalno su postavljeni s ciljem da se spriječe kršenja granica staze, ali su se pokazali previše agresivnima na ovako zahtjevnom asfaltu.
Blago profilisani rubnici sada omogućavaju bolje brzine i veću sigurnost.
Prošlogodišnja utrka u Kataru ostala je zapamćena po uvođenju strogih pravila o dužini stintova, što je dodatno zakomplikovalo strategije timova.
Oglasi
Maksimalna dozvoljena dužina od 18 krugova izazvala je brojne kontroverze, ali ove godine očekuje se glatkiji tok utrke zahvaljujući izmjenama.
Dužnosnici staze u Kataru ističu da su ove izmjene rezultat bliske saradnje s FIA-om i Pirellijem, kao i temeljitih testiranja koja su prethodila finalnim odlukama.
Prilagođeni rubnici su dizajnirani da pruže balans između sigurnosti i performansi, dok šljunak osigurava dodatni sloj kazne za greške vozača.
Ova kombinacija garantuje strožije, ali i pravičnije uslove za sve učesnike.
S novim prilagodbama, utrka u Kataru bi ove godine trebala biti manje kontroverzna i tehnički izazovnija, što bi moglo promijeniti i odnose snaga, pogotovo kada je u pitanju borba za šampionat.
Naime prije ovih promjena McLaren je glasio za favorita, baš zbog manjeg korištenja pneumatiku, dok sa ovim promjenama šanse Ferrarija i Red Bull rastu.
Organizatori se nadaju da će promjene riješiti njihove probleme, te da će oni biti primjer drugim stazama, demonstrirajući kako kombinacija sigurnosti i inovacija može unaprijediti sport.
Pogotovo iz razloga što u svijetu Formule 1 mnogi fanovi ne podržavaju utrke na Bliskom Istoku, nazivajući ih "umjetnim spektaklom" jer su takve staze većinom na kalendaru zbog skupo plaćenog mjesta.
Svakako nama predstoji uzbudljiv vikend u Kataru, gdje ćemo svjedočiti velikoj borbi za šampionat konstruktora.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.