Rekord legendarnog Valentina Rossija preživio je 10 godina, ali izgleda da ga ovog vikenda čeka kraj
Valentino Rossi, 2015. Argentina MotoGP (Photo: EPA)

Španac je sve bliže

Rekord legendarnog Valentina Rossija preživio je 10 godina, ali izgleda da ga ovog vikenda čeka kraj

Edah Hasanspahić

Legendarni rekord Valentina Rossija iz 2015. na stazi u Argentini mogao bi biti oboren ovog vikenda. Michelinovi pneumatici već su srušili mnoge stare rekorde, a sada je na redu i posljednji koji još uvijek stoji iz Bridgestone ere.

Posljednji rekord kruga u MotoGP kalendaru koji još uvijek nosi ime Valentina Rossija na korak je od pada u Argentini.

Rossijev krug od 1:30.019 iz 2015. godine, ostvaren na putu do pobjede, i dalje stoji kao najbrži u trci.

Ta trka ostala je upamćena i po incidentu s Marcom Marquezom, koji je pao nakon kontakta s Italijanom.

Bio je to samo prvi od nekoliko sukoba Rossija i Marqueza te sezone, a kulminacija se dogodila u Maleziji u jednoj od najkontroverznijih trka u historiji sporta.

Godina 2015. bila je i posljednja sezona s Bridgestone gumama, prije nego što je Michelin preuzeo ulogu jedinog dobavljača u 2016.

Oglasi

Iako su gotovo svi Bridgestone rekordi već pali, tri staze su pružale otpor: Phillip Island, Termas de Rio Hondo i Brno.

Marquez je konačno oborio svoj rekord iz Australije, postavljen u neobičnoj "pit stop" trci 2013., prošlog oktobra na Phillip Islandu.

Michelin je još 2016. srušio rekord pol-pozicije u Brnu, a trkaći rekord te staze mogao bi pasti kasnije ove godine, kada se staza vrati u kalendar nakon četverogodišnje pauze.

To znači da je Termas de Rio Hondo posljednja lokacija gdje Bridgestone rekordi još opstaju – i to u dvije kategorije: najbrži krug uopšte (1:37.683) iz 2014. godine, koji drži Marquez, i Rossijev trkaći rekord iz 2015.

Međutim, novi vozač Ducati Lenovo tima, Marc Marquez, već je tokom petka u Argentini srušio svoj rekord iz 2014., odvozivši 1:37.295, što nagovještava da će i Rossijev rekord u trci pasti u nedjelju.

Oglasi

Jedan od razloga zbog kojih su ovi Bridgestone rekordi opstali tako dugo jeste dodatni oprez Michelina nakon incidenta sa Scottom Reddingom 2016., kada je na ovoj stazi došlo do kvara gume.

Pored toga, kišne kvalifikacije i trka u 2023. godini spriječile su ozbiljnije pokušaje rušenja rekorda.

Michelin je za 2024. predstavio novu konstrukciju zadnje gume, koja je prošle godine oborila brojne rekorde i sada debituje u Argentini.

"Ova staza je specifična u sezoni, jer asfalt veoma troši gume, a istovremeno pruža malo prijanjanja zbog rijetke upotrebe," objasnio je Piero Taramasso, šef Michelinovog motosport odjela.

"S obzirom na to da nismo ovdje vozili dvije godine, naši timovi moraju krenuti od nule u podešavanju motora, uzimajući u obzir i veliki napredak koji smo ostvarili u međuvremenu."

"Oslonili smo se na našu bazu podataka da bismo odabrali najbolje gume – prednje su slične onima iz 2023., dok smo za zadnje pripremili Soft opciju sličnu prošlogodišnjoj i Medium verziju koja je nešto mekša kako bi zadovoljila potrebe naših timova."

Važno je napomenuti da se službeni trkaći rekordi ne odnose na subotnje Sprint trke.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi