Martin Brundle: Glad bivših vozača za brzinom ostaje

Schumacher, Kubica, Hawthorn, Hailwood....

Martin Brundle: Glad bivših vozača za brzinom ostaje

Teški udes Michael Schumachera na skijanju u francuskim Alpama potvrđuje općepoznatu činjenicu da su vozači Formule 1 posebna vrsta ljudi, većina ovisna o adrenalinu i brzini i izvan utrka.

Nakon što prestanu s utrkama, F1 vozači su još uvijek naviknuti na rizik i život na rubu, pa uzbuđenja traže u drugim izazovima, često povezanim s brzinom. Najbolji primjer za to jest sam Schumacher, koji se nakon prvog povlačenja 2006. dohvatio motocikla, te je nastupao čak  na nekoliko utrka, a 2009. je skoro slomio vrat pri jednom padu.

"Michael je obožavao motocikle i puno puta mi je pokazivao slike sa svog mobitela na kojima izvodi ludorije sa svojim motorom", izjavio je Britanac Martin Brundle koji je nastupao u Formuli 1 od 1984. godine do 1996, jednu seznu je Brundle proveo kao timski kolega Michaela Schumachera u Benetton Fordu 1992. godine.

"Tada je prošlo samo godinu dana otkako je Michael napustio Formulu i niste mogli očekivati da se takav vozač jednostavno da se isključi. On je našao novi izazov. Zapravo je nevjerojatno koliko vozača Formule, nakon što su stotinu puta izbjegli smrt na stazi, dožive udese u običnim autima, motociklima, biciklima ili u zraku. Njihova glad za brzinom će uvijek postojati, to je neizbježno", izjavio je Brundle.

Poznato je da je Ferrari svoja godišnja okupljanja uoči nove sezone imao u talijanskim Dolomitima, a Schumacher je i tada sve impresionirao svojim skijaškim umijećem. Posljednjih godina je postajao sve brži i brži skijaš, a više mu nisu bile dovoljne obične staze, pa je skijao u brdima, na "divljim" mjestima, a jedno od tih mjesta je i mjesto njegove nesreće u Meribelu.

"Sva sreća da je nosio kacigu jer danas više ne bi bio među živima", kaže bivši F1 prvak John Watson, koji je dodao kako je i on nakon završetka f1 karijere prešao na skijanje. Skijanje vam dopušta čisti adrenalin, niste okruženi nikakvim limom ili metalom, već ste parom skija vezani za snijeg, a adrenalin i čisto zadovoljstvo vam trese tijelo. Mislim da je i Michael brzo postao ovisan o skijanju, dodao je Watson.

Watson je istakao i jednu neospornu činjenicu - F1 je zadnjih godina ogromne novce uložila u sigurnost vozača, pa je zadnji smrtni slučaj na stazi bio onaj Ayrtona Senne iz 1994., a to znači da su vozači mogli tražiti i adrenalin u drugim sportovima.

Poljak Robert Kubica imao je F1 udes u kojem je gotovo stradao, te je morao otići iz Formule, ali je pokušao karijeru reli vozača, te je na jednom manjem reliju u Italiji 2011. doživio strašan udes.

Još tamo 1956. godine britanski vozač Mike Hawthorn donio je prvi naslov za svoju zemlju, a mjesec dana nakon prekida karijere zabio se svojim sportskim Jaguarom u drvo i poginuo. Još jedan Britanac Mike Hailwood, koji je bio motociklističkim prvakom i uspješnim vozačem u Formuli, poginuo je u svom autu kada je skoknuo po ručak na ribarnicu.

Poznati Francuz Didier Pironi pronašao je izazov u utrkama super-glisera, ali je 1987. poginuo kada se njegov snažni gliser prevrnuo pri ogromnoj brzini. Svjetski prvak iz 2007. Finac Kimi Raikkonen teško se povrijedio u utrci motornih saonica, dok je Australac Mark Webber slomio nogu vozeći mountain-bike.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.