
Stigla je i potvrda
Velika vijest za fanove Formule 1: "Hram brzine" osigurao budućnost u kalendaru!
Čelnici Formule 1 potvrdili su da će se karavan najbržih bolida svijeta nastaviti trkati na legendarnoj stazi u Italiji.
Monza će ostati nezaobilazan dio kalendara Formule 1, zahvaljujući novom šestogodišnjem ugovoru koji će biti potpisan po završetku tekuće sezone.
Prethodni ugovor vrijedio je do kraja 2025. godine, ali je sada saradnja osigurana na duži rok.
Glavni razlog produženja saradnje su velika ulaganja u unaprijeđenje same staze, kao i modernizacija prateće infrastrukture, čime je Monza zadržala status jednog od najvažnijih trkališta na svijetu.
Ovogodišnji trkački vikend na Monzi privukao je nevjerovatnih 335.000 gledalaca, koji su svjedočili pobjedi vozača Ferrarija, Charlesa Leclerca, na domaćem terenu.
Ovaj vikend bio je svojevrsna potvrda popularnosti staze među ljubiteljima motorsporta.
Oglasi
Poznata i kao „Hram brzine“, Monza je izgrađena davne 1922. godine, čime se svrstava među najstarije trkačke staze na svijetu.
Od osnivanja Formule 1, 1950. godine, Monza je bila dio kalendara svake sezone, osim 1980. godine, kada su radovi na renovaciji onemogućili održavanje trke.
Staza je duga 5,8 kilometara i poznata je po ekstremnim brzinama. Čak 80% vremena vozači provode s nogom na papučici gasa, što Monzu čini jednim od najzahtjevnijih mjesta za vozače i bolide.
Petorica trenutno aktivnih vozača uspjeli su da osvoje Veliku nagradu Italije na ovoj stazi – Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Pierre Gasly, aktuelni šampion Max Verstappen i već pomenuti Leclerc.
Jedan od nezaboravnih trenutaka u historiji Monze dogodio se 1971. godine, kada je Peter Gethin odnio pobjedu s razlikom od samo 0,01 sekunde, što je i danas najmanja razlika u historiji Formule 1.
Oglasi
Još jedna kultna priča vezana za ovu stazu je pobjeda Gerharda Bergera 1988. godine. Ta pobjeda bila je jedna od emotivnijih jer je Ferrari trijumfovao samo mjesec dana nakon smrti osnivača kompanije, Enza Ferrarija.
Monza je također poznata po zloglasnoj ovalnoj sekciji, koja se koristila u 1950-im i 1960-im godinama. Ova dionica, s ekstremno nagnutim zavojima, bila je sinonim za brzinu, ali je zbog sigurnosnih razloga napuštena.
Uprkos tome, ostaci ovog ovalnog dijela staze i dalje postoje, podsjećajući sve posjetioce na rane dane automobilskog trkanja.
Staza ima reputaciju mjesta gdje se često dešavaju nepredvidivi momenti, poput pobjede Pierra Gaslya 2020. godine u bolidu AlphaTaurija, što je bio jedan od najvećih šokova u novijoj historiji sporta.
Monza je uvijek bila izazov ne samo za vozače, već i za timove, zbog svoje konfiguracije koja zahtijeva maksimalnu aerodinamičku efikasnost i snagu motora.
Produženje ugovora osigurava da će buduće generacije gledalaca i dalje uživati u magiji koju Monza donosi svakog septembra. A ova staza ostaje simbol motorsporta, gdje se prošlost i sadašnjost susreću u vrtlogu brzine i emocija.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.