
Prvi put na stazi pred publikom
Nova Yamaha V4 debitovala na Misanu: Može li parirati Ducatiju?
Yamahin dugo najavljivani V4 motor konačno je imao svoj trkaći debi. Na stazi u Misanu, test vozač Augusto Fernandez upisao je prve kilometre pred očima publike. Iako je pokazao potencijal, jasno je da Yamaha još ima puno posla.
Proteklog vikenda na Velikoj nagradi San Marina, Yamaha je konačno predstavila svoj dugo razvijani MotoGP V4 motor - prvi put javno, nakon mjeseci privatnog testiranja.
Debi je povjeren španskom vozaču Augustu Fernandezu, koji trenutno obavlja ulogu test vozača za japanskog proizvođača.
Fernandez je vikend započeo skromno - kvalifikovao se kao 22. u obje trke, sprint i glavnu utrku, ali je uspio završiti obje vožnje, što je već samo po sebi veliki korak za prototip.
U subotnjem sprintu završio je kao 18., dok je u nedjeljnoj utrci ušao u bodove sa 14. mjestom.
Međutim, širu sliku treba sagledati uz kontekst: Fernandez je imao čak dvije kazne dugog kruga zbog preranog starta, a dodatno je morao štedjeti gorivo već od 10. kruga, što je značajno uticalo na tempo.
Oglasi
"Potencijal postoji, imali smo dobre sesije i dobar osjećaj", rekao je Fernandez nakon trke u Misanu.
"Ali naravno, još nismo spremni. Imali smo mnogo problema s potrošnjom goriva. Morao sam ga štedjeti od 10. kruga."
"Naravno, motor je drugačiji, pa su i proračuni drugačiji. Mnogo toga još treba da otkrijemo na novoj Yamahi."
"Ali, kao što sam rekao, potencijal je negdje tu. Radujem se testu s fabričkim vozačima, jer znam da oni mogu imati dobar osjećaj, posebno na jedan brzi krug."
"Zanima me vrijeme kruga jer sam se i ja osjećao dobro na jednom krugu. Oni mogu gurati više od mene, pa me zanima kako će to izgledati i kakav ćemo pravac uzeti u budućnosti."
Oglasi
Yamahin nastup u Misanu nije bio fokusiran na rezultat već na prikupljanje podataka i provjeru osnovnih performansi V4 motora u realnim uslovima.
Od ranije je poznato da Yamaha pažljivo pristupa ovom projektu, izbjegavajući da od starta ubaci previše snage, kako ne bi destabilizirali osnovni balans motora.
Iako su se pojavili određeni problemi u petak, uključujući one s elektronikom, Fernandez je uspio završiti obje trke bez tehničkog odustajanja - što se ne može reći za neka ranija debija drugih proizvođača.
Primjera radi, Suzuki je 2014. morao odustati zbog kvara motora u svojoj prvoj povratničkoj trci, a KTM je 2016. u Valenciji imao mehanički problem i nije završio trku.
Što se tiče tempa, Fernandez je u FP1 postigao 1:32.537, da bi u kasnijoj sesiji popravio vrijeme na 1:31.678.
Oglasi
Najbrži vozča Yamahe tog dana bio je Fabio Quartararo, koji je bio za 0.588 sekundi brži od V4 motora.
U kvalifikacijama, Fernandez je kasnio 1.331 sekundu za Quartararom u Q1, a razlika se povećala na 1.584 sekunde u Q2.
Naravno, Fernandez nije redovan takmičar, pa se njegova eksplozivnost na jedan krug ne može mjeriti s vozačem poput Quartarara, koji je poznat kao jedan od najboljih kvalifikanata u MotoGP-u.
U sprint trci, Fernandez je završio kao 18., desetak sekundi iza tada najbolje Yamahe - Jacka Millera, s obzirom na to da je Quartararo pao dok je bio četvrti.
U glavnoj trci, razlika u tempu između Fernandeza i Quartarara u prosjeku je iznosila 1.196 sekundi po krugu.
Kasni krugovi Fernandeza bili su u rasponu od 1:35, što ukazuje na nekoliko grešaka, vjerovatno i zbog štednje goriva.
Uzimajući u obzir penalizacije i ograničenja u potrošnji, njegov zaostatak od 40.540 sekundi za Quartararom (koji je bio najbolja Yamaha na osmoj poziciji) ne zvuči toliko loše.
Yamaha je svjesna da su još na početku s ovim projektom - ali V4 se pokazao stabilnim, tehnički pouzdanim, i što je najvažnije ima potencijal za razvoj.
Sljedeći testovi će pokazati koliko brzo Yamaha može približiti novi motor konkurenciji i da li će već od 2026. imati potpuno novi paket koji može zaprijetiti Ducatiju, Apriliji i ostalima.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.