
Vozili smo Ford Kuga 1,5 TDCi
Robustan automobil, mala cijena? Nije mu samo to prednost!
Kada čovjek vozi nekoliko dana Ford Kugu, ovu koju smo imali mogućnost isprobati, a imao je prethodno priliku voziti i razne druge automobile, pa se onda vrati svome nekom prosječnom "malom" automobilu, prvo što mu padne na pamet je da se za nevjerovatno kratko vrijeme navikao na Kugu. Kao da je oduvijek vozi.
Model koji smo imali priliku voziti, s dizelskim motorom 1,5 TDCi od 120 KS je facelitftirana Kuga druge generacija koja može zadovoljiti stroge kriterijume porodičnog SUV-a.
Kada treba krenuti na put u januaru, u ovom slučaju u toplije krajeve hercegovačkog krša, na pripreme raznih bh. fudbalskih klubova u Međugorje, nije čovjeku svejedno. Kako li će se ponašati automobil po snijegu, hoće li padati ujutro, neće li... Sve su to pitanja koja more, ali kada upravljaš automobilom s performansama koje posjeduje Kuga, odgovori vas i ne zanimaju. Padalo, ne padalo, bila kiša ili snijeg, Kuga je vozilo u kojem se osjećate sigurno i bezbjedno.
Vrlo prostran automobil, gdje je sve nadohvat ruke, dužinom od 4,52 metra nalazi se na pola puta između broj manjeg Ecosporta (4,02 m) i broj većeg Edgea (4,80), čiju je masku hladnjaka Kuga ponijela nakon redizajna početkom 2017.
Zbog prostrane unutrašnjosti, uređenje Kuge za razliku od amerikaniziranog vanjskog izgleda podsjeća na europeizirane modele Focus i C-Max. Plastika je ugodna na dodir, a i izrada je vidljivo bolja nego na automobilima Made in USA.
Što se unutrašnjosti tiče, s Business paketom opreme dolazi sve potrebno, bez kojekakvih izmišljotina što znači da, recimo, temperaturu zraka i jačinu puhanja klima-uređaja umjesto senzora i elektronike podešava vozač, koji ujedno uključuje i svjetla i brisače... Nema ni nadzora mrtvog ugla, prepoznavanja saobraćajnih znakova ili automatskog kočenja u slučaju nužde.
Display je izuzetno jednostavan i pregledan, vozaču i suvozaču na raspolaganju su dva USB porta, ladice su velike i prostrane... Zaista, parola kojom Ford pokušava privući kupce, "velik automobil, mala cijena" potpuno odgovara istini.
Cijeni od 38.990 KM s PDV-om koliko košta Business model u trenutnoj akcijskoj ponudi, ne uspijevaju parirati podjednako veliki i opremom malo opremljeniji rivali. Svi ostali predstavnici su ili osjetno manji (Dacia Duster, Suzuki Vitara, Fiat 500X...) ili znatno skuplji (Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Seat Ateca...). A i potrošnja od 5,9 litara na sto kilometara je nešto sa čime bi budući vlasnici morali biti zadovoljni.
Displej od osam inča osjetljiv je na dodir, s opcijama karakterističnim za tablete koje dozvoljavaju povećanje ili pomicanje slike s prstima (Pinch and Swipe). Pored toga sistemom se može upravljati glasom, a povezivanje na internet ostvaruje se putem pametnih telefona, među ostaloga i pomoću aplikacija Apple CarPlay i Android Auto.
Novi sistem uvelike je smanjio broj tipki i komandi na središnjoj konzoli (što je bila i jedna od učestalih primjedbi prethodniku), ali i olakšao upravljanje. Bilo da slušate radio, podešavate navigaciju ili obavljate telefonski poziv, s novim sistemom manje je razloga za uklanjanje pogleda s ceste i putovanje je u konačnici sigurnije. Govoriti o luksuzu bilo bi pretjerano, ali unutrašnjost nudi dobar ugođaj zahvaljujući kvalitetnim materijalima i generalno dobroj izradi. K tome još i sportski profilirana sjedišta pružaju odličnu podršku.
Udobnost je bila i ostala jedna od vrlina Kuge. Putnički prostor vrlo dobro je izoliran od vanjskog svijeta, a zvuk motora jedva je prisutan zahvaljujući velikim količinama izolacijskog materijala na kojem njemački inženjeri nisu štedjeli. Na sve se nadovezuje sjajan osjećaj čvrstoće i kompaktnosti koja se osjeti čim se krene preko neravnina. Ovjes odlično odrađuje svoju ulogu i premda nije premekan, većinu grba uspijeva bez većih problema držati daleko od putnika.
Sveukupno gledano, putovanje Kugom obilježeno je vrhunskim komforom u čemu važnu ulogu ima i vrlo učinkoviti dvozonski automatski klima-uređaj s dodatnim otvorima za stražnja sjedala.
Funkcionalnost je naglašena i prtljažnikom čiji je obim 407 litara, što je manje nego kod većine konkurenata, ali sasvim dovoljno za porodične potrebe. No, preklapanjem naslona stražnjih sjedala otvara se zaista ogroman prostor (1650 litara), pa u toj konfiguraciji više nude samo Honda CR-V i Toyota RAV4.
Uvijek spreman, elastičan motor na akcije gasa odgovara bez odgađanja. Motor je miran čak i pri prvom jutarnjem pokretanju što start/stop uređaj čini gotovo neprimjetnim. Mjenjač ima zavidnu preciznost hoda ručice i dobro raspoređene stepene prijenosa.
Sistem servoupravljača sad je potpuno električan. To je olakšalo rad motoru, ali i donekle prigušilo reakcije koje govore što se događa s prednjim kotačima. Upravljač je precizan i primjereno se ukrućuje s rastom brzine. Kočnice su vrlo učinkovite i s lakoćom prolaze test na zamor. Oslonjenost na podlogu i stabilnost su na zavidnoj razini, pa ni nagle izmjene pravca ne dovode u krizu podvozje koje uvijek dobro reagira na sve zahtjeve vozača.
Lakoća upravljanja ovako velikim vozilom plus cijena onoga šta vozilo nudi, ono je što Kugu svrstava u red najpoželjnijih SUV vozila na našim prostorima.
Ono što trenutno potenciraju u Fordu jeste upravo ovaj akcijski model Ford Kuge s Bussines paketom, također 1,5 cilindrični dizelaš od 120 KS.
Bogat osnovni paket
EPATS (Pasivni protivprovalni sistem)
ABS + ESP uključuje sistem protiv prevrtanja vozila
EBA - Elektronska pomoć pri kočenju
Start/Stop sistem
Zadnje disk kočnice
Uključivanje sva 4 pokazivača smjera pri naglom kočenju
4-kračno kolo upravljača presvučeno kožom
Sigurnosni zračni jastuk za vozača i suvozača
Sigurnosni zračni jastuk za koljeno vozača
Sigurnosni bočni zračni jastuci za vozača i suvozača
Sigurnosne bočne zračne zavjese
Stub upravljača podesiv po visini i dubini
Priprema za ISOFIX
Zadnje brave sa zaštitom za djecu
Sistem pokretanja vozila bez ključa
EPAS - Elektro-hidraulični servo volan
Start/Stop sistem - standard samo sa 1.6 Ecoboost motorima
Središnje daljinsko zaključavanje
Električno podesivi, grijani i preklopivi bočni retrovizori sa integrisanim pokazivačima smjera
Električni podizači prednjih i zadnjih prozora - sa Global open/close funkcijom
Halogena prednja svjetla sa LED dnevnim svjetlima
Manualno podešavanje visine svjetala
Grijano stražnje staklo
Zadnji parking senzori
ICE PACK 12 – Navigacija, CD player, 8“ ekran osjetljiv na dodir, 6 zvučnika, Dual AM/FM, ručne komande na stubu upravljača, 4,2“ TFT display, USB, Aux, SD priključak za karticu, SYNC 3 povezivost, Bluetooth, glasovno upravljanje
Putni računar
Dvozonski automatski klima uređaj
Prednja sjedala – Sport style
Vozačevo sjedalo podesivo u 6 smjerova
Suvozačevo sjedalo podesivo u 4 smjera
Mini krovna konzola sa držačem za naočale
Zaklopke hladnjaka
Pametno punjenje baterije vozila
17" čelični točkovi (7.5x17)
Set za reparaturu pneumatika
Uzdužni krovni nosači - svijetli
Prednja svjetla za maglu
Priprema za krovne nosače
Prednji i zadnji odbojnik u boji vozila
Ukrasna donja zaštita odbojnika u srebrnoj boji
Ručice vrata u boji vozila
Ford Easy Fuel sistem za točenje goriva
Tonirana stakla
Stražnja 12V utičnica
Pokrov prtljažnog prostora
Svjetlo u prtljažnom prostoru
Osvjetljeno prostor za noge vozača i suvozača
LED svjetla za čitanja centralno pozicionirana sprijeda i ozada
Osvjetljeni pretinac za rukavice
Središnja konzola sa 2 otvorena držača za čaše i naslonom za ruku, upaljačem i 12V utičnicom, prostorom za sitnice, ventilacioni otvori za putnike ozada
Električna ručna kočnica
Džepić za karte iz sjedala vozača i suvozača
Anti alergijska unutrašnjost vozila
Sjenila za sunce sa osvjetljenim ogledalom
Osvjetljenje prostora za noge
Automatsko uključivanje svjetala
Kožna ručica mjenjača
Tempomat
TPMS-Sistem nadzora pritiska u pneumaticima
Dodatna oprema
Design Pack 1 - MFP2 - 17" aluminijske felge (7.5x17) - Sparkle Silver (D2YDN), krovni nosači - srebreni, zatamnjena stakla iza B stuba
Trajanje garancije na ovaj Fordov model je četiri godine, odnosno 150.000 pređenih kilometara
Promo
Povezano
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.