Schumacher je bio veliki prvak

Povlači se definitivno jedan od najvećih

Schumacher je bio veliki prvak

M. Maksimović

Staza Suzuka je godina bila ona presudna u kalendaru, staza na kojoj su se osvajale ili gubile titule. Staza na kojoj je Michael Schumacher slavio šest puta i na kojoj je osvajao titule. Tri dana prije svoje 303 treće utrke u karijeri, sedmorostruki prvak je baš u Japanu, baš u Suzuki, Michael je potvrdio da se povlači na kraju sezone.

Ovaj put definitivno, jer u januaru Michael će napuniti 44 godine. Ipak malo previ, u gomili mladih vozača koji dolaze, koji su brzi. Iako povratničke godine nisu bile idealne, pogotovo ako se uporede sa onim što je napravio prije svog prvog povlačenja, rekordi, brojevi, rezultati, to je nešto što će ostati za sva vremena. Nešto što Michaela svrstava u red onih najvećih.

 

Sedam puta je bio svjetski prvak, ostvario je 91 pobjedu, a ukupno se 155 puta puta se penjao na jednu od stepenica pobjedničkog postolja. U kvalifikacijama je 68 puta ostvario pole position, ukupno je nastupio na 302 Grand Prix utrke. Vozio je za Jordan, Benetton, Ferrari i Mercedes. 

 

Nije bilo lako u početku 

 

Michaela smo prvi put na jednoj Grand Prix utrci gledali na njemu dragoj i bliskoj stazi Spa 25. avgusta 1991. godine. U kvalifikacijama je bio sedmi, utrku nije završio, a nastupao je za Jordan Ford kao zamjena za Bertranda Gachota koji je ''zaglavio'' u zatvoru.U sljedećoj utrci nastupa za Benneton Ford za koji će do kraja sezone osvojiti četiri boda.

 

Već sljedeće godine na stazi ide u žestoke duele sa Ayrtonom Sennom, na kraju sezone će završiti na trećem mjestu ukupnog poretka iza Mansella i Patresea sa 53 osvojena boda. Sezonu kasnije na kontu je imao bod manje i bio je na četvrtom mjestu a onda je stigla i prva titula nakon velike borbe sa Damonom Hillom. Bilo je kazni, velikih duela, na kraju je Michael imao bod više od Britanca, u posljednjoj utrci na VN Australije obojica su odustala. Titulu je posvetio Ayrtonu Senni.

 

 

 

 

Ako je ta sezona bila otvorena do kraja, naredna nije ni blizu.Michael je opet odustao u Australiji, ali je na kraju imao 102, 33 više od drugog Hilla.

 

Prelazak u Ferrari 

 

Michael je 1996. prešao u Scuderiu Ferrari, počeo je voziti  prvi desetocilindrični Ferrarijev motor. Ferrari je tu sezonu proglasio ''razvojnom'' Michael je kasnije vozio još jedan bolid, završio je kao treći sa 59 bodova i tri ostvarene pobjede.Druga godina u Ferrariju je završila neslavno, iako se do posljednje utrke sa osrednjim bolidom borio za naslov. Ovaj put je rival bio Jacques Villeneuve sa kojim se sudario na posljednjoj utrci, odlučujućoj u Jerezu. Kasnije je Michael kažnjen upravo zbog tog sudara, oduzeti su mu svi bodovi.

 

 

 

 

Ferrari je bio puno ambiciozniji 1998.godine, Michael i Mika Häkkinen su imali po 80 bodova dvije utrke prije kraja.Finac je pobjedio na obe utrke, Michael je odustao u Japanu, titula je pripala McLarenu.

Ova godina je ostala u sjećanju za sva vremena po ludoj kišnoj utrci u Spa kada je zamalo došlo do fizičkog obračuna Michaela i Davida Coultharda.

 

Godinu 1999. Michael bi vrlo rado zaboravio, zbog teške nesreće koju je doživio na VN Velike Britanije. Zadobio je dvostruki prijelom desne noge, propustio je šest utrka, bio je na kraju sezone peti.

 

Godine vladavine 

 

I onda slijede godine vladavine, Michaela i Ferrarija. Pet uzastopnih titula, naravno da prva za Ferrari nakon 1979.godine je posebna. Na VN Italije izjednačio je broj pobjeda sa Sennom.Od 2000. godine do 2005. Michael je ostvario 48 pobjeda, ruši mnoge rekorde, dostiže velikane. Nova uzbuđenja Ferrarijevim navijačima i ljubiteljima Formule 1, Michael je osigurao 2003.godine. Kimi Räikkönen je u igri do kraja, ali ostaje kratak dva boda.Odluka o prvaku je pala na zadnjoj utrci u Suzuki, Schuamcheru je bio dovoljan i jedan bod.

 

 

 

 

Nove rekorde Michael je srušio 2004.godine, pobijedio je u prvih 13 utrka čak 12 puta, 13 puta u 18 utrka. Imao je i dva sudara nakon duela sa Juanom Pablom Montoyom. To je bio njegov posljednji naslov u karijeri. Posljednje dvije godine u Ferariju nisu bile idealne, odustao je šest puta, mučio se njegov Ferrari sa gumama. Bio je treći, a svoju posljednju utrku kao vozač Ferrarija odvozio je u Brazilu 22.oktobra 2006.godine.

 

 

 

 

 

Odradio je uz sve probleme sa bolidom sjajnu utrku, završio je kao četvrti. I dok je Fernando Alonso proslavljao naslov prvaka. Michael je objavio da se povlači iz Formule 1. Četiri godine kasnije Michael će startati kao sedmi u startnom redu VN Bahraina u bolidu Mercedesa.

 

 

 

 

 

Povratak na stazu

 

Tri godine u Mercedesu bez pobjeda, rekorda, velikih utrka. Međutim, Michael se borio, često pokušavajući izvući maksimum iz Mercedesovog bolida.Do postolja je došao ove godine, kada je bio treći na VN Evrope. Nakon odlaska Sergia Pereza u McLaren, dolaska Hamiltona u Mercedes postalo je jasno da Michael teško može pronaći novu ekipu za narednu sezonu.

 

Naslučivao se kraj, ali opet njegovi navijači, ljubitelji Formule 1 nakon današnje presice nisu ostali ravnodušni. Michael je vozač koji je ostavio predubok trag u Formuli 1 i zato mu hvala za sve ono što je nudio na stazi iz utrke u utrke svih ovih godina.

 

 

 

 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.