
Veliki zaokret u austrijskoj kompaniji
Spas za KTM: Glavni dioničar interveniše u posljednji čas
KTM je mjesecima bio na rubu finansijskog kolapsa. Sada, čini se, stiže slamka spasa od strane indijskog giganta. Ova pomoć mogla bi promijeniti budućnost austrijskog proizvođača motocikala.
Austrijska kompanija KTM AG, suočena s ozbiljnom finansijskom krizom koja traje još od zime, izgleda da je pronašla rješenje koje bi moglo stabilizovati njeno poslovanje.
Kako prenose indijski mediji, većinski dioničar KTM-a, kompanija Bajaj Auto, odlučila je da interveniše direktnom finansijskom pomoći.
Bajaj je, prema tim izvještajima, podigao kredit od čak 566 miliona eura, kako bi pomogao KTM-u da izmiri dio svojih obaveza prema povjeriocima.
Ova pozajmica dolazi u ključnom trenutku, budući da KTM do 23. maja mora isplatiti 30% ukupnih dugova, što iznosi oko 600 miliona eura.
KTM je početkom godine već dobio zeleno svjetlo za svoj plan restrukturiranja od strane austrijskog regionalnog suda, čime je otvoren prostor za dogovor s kreditorima.
Oglasi
Kao dio plana, KTM se obavezao da će otplatiti dio dugova, dok se za preostali iznos još uvijek traže stabilni investitori.
Iako su brojne kompanije pokazale interes za ulaganje, dosad nije potpisan nijedan zvanični dogovor.
Pozajmica od strane Bajaj Auto-a, osigurana od strane velikih međunarodnih banaka poput JPMorgan Chase, DBS Bank iz Singapura i Citigroup, sada bi mogla predstavljati prijelomni trenutak za kompaniju.
Ovaj potez vjerovatno će rezultirati dodatnim jačanjem uticaja indijske firme u samoj strukturi KTM-a.
Podsjećamo, Pierer Bajaj AG već drži 74,9% vlasništva nad KTM-ovom matičnom kompanijom – Pierer Mobility AG.
Oglasi
Iako se čini da KTM sada ima privremenu finansijsku sigurnost, ostaje upitno šta će biti s njegovim sportskim programima.
U jeku krize, kompanija je već smanjila broj fabrički podržanih vozača u svim disciplinama, uključujući i MotoGP.
Na samom početku ulaska u proces samouprave, čak se spominjalo potpuno povlačenje iz MotoGP-a do 2026. godine.
Ipak, iz KTM-a su tokom zime poručili da nemaju namjeru napustiti MotoGP i da već aktivno rade na razvoju novog motora zapremine 850cc, prilagođenog novim pravilima koja stupaju na snagu 2027. godine.
Sudbina KTM-ovih sportskih ambicija i dalje ostaje pod znakom pitanja, ali najnovija finansijska injekcija svakako daje nadu u oporavak.
Ako se sve odvije prema planu, KTM bi u narednim mjesecima mogao početi stabilizaciju poslovanja i vraćanje pozicije na tržištu.
Budućnost će pokazati da li je ovo zaista početak kraja krize za slavnu austrijsku marku ili tek privremeno olakšanje u dugoj borbi za opstanak.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.