Ništa više neće biti isto
Stižu velike promjene u Formulu 1: Objavljene izmjene koje će promijeniti poredak 2026. godine
FIA je potvrdila set važnih pravila koja će od 2026. snažno utjecati na F1. Promjene dolaze nakon završnog sastanka Svjetskog vijeća za automobilizam. Radi se o najopsežnijem redizajnu propisa u posljednjih nekoliko godina.
FIA je objavila paket promjena koje će značajno utjecati na budući okvir Formule 1, a sve dolazi nakon završnog sastanka Svjetskog vijeća za automobilizam (WMSC).
Ovo tijelo se sastalo posljednji put u godini i dalo zeleno svjetlo za čak sedam velikih pravnih preinaka koje će biti aktivne od sezone 2026.
Najviše pažnje privukla je odluka da se prvi trening tokom Sprint vikenda može produžiti u slučaju crvene zastave.
Do sada je FP1 na Sprint vikendima bio posebno stresan jer je jedini trening za podešavanje bolida, a vrijeme je nastavilo teći i kada bi se sesija zaustavila.
Zbog toga su vozači često ostajali bez pravih uvjeta za pripremu pred Sprint kvalifikacije.
Oglasi
U FIA-i su istakli da se uvodi rješenje kako bi se osiguralo dovoljno relevantnog vremena na stazi za sve timove i vozače.
Paket izmjena donosi i potvrdu da će od 2027. godine postojati samo jedan predsezonski test.
Također, potvrđeno je da ograničenja pneumatika u Sprint kvalifikacijama neće biti uklonjena ni ako se zvanično proglasi kišni vikend.
Jedna od tehničkih stavki odnosi se na izmjene specifikacija bolida koji se koriste za testiranje guma izvan takmičarskih vikenda.
Oglasi
Zbog nove generacije bolida koji stižu 2026. godine, FIA je odlučila urediti i ovu oblast kako bi se sve uklopilo u budući tehnički okvir.
Još jedna bitna promjena tiče se povećanja broja operativnog osoblja na stazi za svaki tim.
Od 2026. godine limit će rasti na 60 članova, čime se želi olakšati rad ekipama u uslovima znatno kompleksnije tehnike.
Pojednostavljene su i procedure za prekid i restart trke, što bi trebalo donijeti manje konfuzije i brže donošenje odluka.
Uz to, uređena je i upotreba podesive karoserije, tzv. Driver Adjustable Bodywork sistema, kako bi bila potpuno usklađena sa tehničkim pravilima.
Oglasi
FIA je uvela i novu strukturu samog dokumenta pravilnika, dodajući novo poglavlje i povećavajući njihov broj na ukupno šest.
Novi dio nosi naziv "Sekcija A" i zamišljen je da postavi jedinstveni regulatorni okvir koji povezuje sve ostale segmente.
Cilj je, kako poručuju iz FIA-e, izbjeći preklapanja i kontradikcije koje su se ranije povremeno pojavljivale.
Sada pravilnici izgledaju ovako definisani: Sekcija A – Opće regulatorne odredbe; Sekcija B – Sportski pravilnik; Sekcija C – Tehnički pravilnik; Sekcija D – Finansijski pravilnik za F1 timove; Sekcija E – Finansijski pravilnik za proizvođače pogonskih jedinica; i Sekcija F – Operativni pravilnik.
Ovim promjenama FIA želi uvesti jasniju, efikasniju i moderniju strukturu koja će pratiti novu eru Formule 1.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.