Test KIA Rio 1,25 CVVT EX City

Prije desetak godina automobilski novinari bi test nove generacije KIA Rio vjerovatno zaključili mišlju da se radi o dobroj alternativi u supermini segmentu, dok je danas situacija sasvim drugačija – zahvaljujući neprestanom radu i unaprijeđenjima, danas bi Rio po svemu mogao biti prvi izbor jer zadovoljava široki izbor potreba koji se traži od ovog segmenta, a donedavno neprikosnoveni Evropski klasici su postala ta „zanimljiva alternativa“

Test KIA Rio 1,25 CVVT EX City

„Novi“ Rio je predstavljen u jesen 2016., i za razliku od prethodne generacije projektovan je sa sasvim drugačijim pristupom i fokusom, pa tako umjesto ranijeg sportski nastrojenog oblika koji vizuelnim elementima (široki C nosači, uski stražnji prozori i bočna linija koja se diže cijelom dužinom bokova) podsjeća na coupe varijante, novi Rio ima vrlo pravilan, skoro pa četvrtast volumen. Rezultat je uvećana iskoristivnost prostora, pa tako novi Rio bez obzira na svega nešto malo veće vanjske dimenzije, u unutrašnjosti nudi prostor sasvim adekvatan za četvero odraslih putnika. Ono što su vrlo euro-centrični dizajneri u KIA postigli je da cijena ponuđenog prostora niti u najmanjem stepenu nije plaćena na štetu dizajna, pa je tako Rio vrlo privlačan auto, koji dodatno razrađuje temu koja se kroz KIA modele provlaći već nekoliko godina, i čini se da uz novi Stinger upravo gradski Rio čini vrh ponude kada je dizajn unutar marke u pitanju.

Jednako uspješan je i u unutrašnjosti, gdje je KIA uspjela da ponudi izvrsnu ergonomiju do sada poprilično rezervisanu za vozila iz Volkswagen koncerna, tako da se vozač i svi putnici osjećaju vrlo ugodno, svako u svom sjedištu. Ako tome dodamo još i ugodnu i privlačnu plastiku na panelima i oblozi instrument table, koja prevazila standarde klase gradskih auta, kao i vrlo upečatljiv dizajn interijera zaključno sa dopadljivim touchscreen multifunkcionalnim ekranom (koji je postavljen na za dizajnere nimalo zahvalnu poziciju), dobija se odličan paket, vrlo zanimljiv širokom rasponu mogućih kupaca, od mladih ljudi kojima će Rio vjerovatno biti prvi novi auto do porodica kojima je potreban drugi auto u garaži, a koji ne žele da se odreknu određenih kvaliteta dostignutih sa (pretpostavimo) prvim većim porodičnim autom. Vrlo iskoristiv prtljažnik od 325 litara zapremine je nešto čemu se raduju i jedni i drugi!

Svoju konkurentnost u supermini segmentu, Rio nastavlja da pokazuje i u vožnji, prije svega dorađenim ovjesom, koji se čini potpuno imunim na udarce pa su tako neravnine na kojima bi se ovjes mogao stresti i neugodno čuti zapravo vrlo rijetke, jer auto i kroz najlošije gradske ulice vozi za svoj segment natprosječno tiho i udobno. Volan je lagan i daje solidnu količinu povratnih informacija, sasvim dovoljno za uobičajene vožnje mada ni prilikom agresivnije vožnje ne predstavlja neki faktor koji bi mogao oneraspoložiti vozača.

Sjajan auto za mlade vozače kojima će dopustiti sigurno savladavanje ispravne tehnike vožnje

Novi Rio odlično vozi, zadnja osovina na danas pomalo zaboravljen način lagano širi putanju u krivinama, tako da ulijeva povjerenje vozaču da može vodeći prednje pogonske točkove kroz krivinu u potpunosti kontrolisati cijeli auto. Takvo podešenje ne može biti rezultat puke slučajnosti, već pomnog pristupa ovjesu, a da se ne radi o slučajnosti već o namjeri inžinjera da Rio učine vozljivijim od prosjeka najbolje govori podešenje ESP, koji dozvoljava lagano proklizavanje stražnjeg kraja kroz krivinu, spreman da uskoči ako vozačeva reakcija ne bude odgovarajuća. Ovako upravljiv i vozljiv Rio je zapravo sjajan auto za mlade vozače, kojima će Rio dopustiti sigurno savladavanje ispravne tehnike vožnje, što je rijetkost u današnje vrijeme kada svjedočimo da se ESP kod mnogih modela preagresivno aktivira čak i u slučajevima potpuno pravilne a sportski nastrojene vožnje. Jedino područje gdje se Rio ipak donekle defanzivno ponaša je kod kočenja, jer osjećaj nije pretjerano uvjerljiv, doziranje ne odaje veće povjerenje i vozaču nedostaje neki jači ugriz prednjih kliješta da bi se mogao potpuno osloniti na kočnice.

Ipak, treba naglasiti da je testni Rio bio potpuno neadekvatno obučen u M+S gume, na za njih nimalo prijatnih „ljetnih“ 25-26°C, i moguće da bi sa adekvatnim gumama i kočnice na testnom autu pružile neki bolji osjećaj.

Sa druge strane, kada dođemo do pogonske grupe, Rio počinje da gubi stečenu prednost pred konkurencijom, jer se uvoznik za našu zemlju opredijelio da od ionako skromnog izbora ponuđenih motora na evropskim tržištima (svega 4), mogućnost izbora u BiH svede na svega 2 motora, najslabijeg 1,25-litarskog atmosferskog benzinca sa 84 KS i (pre)skupog 1,4 common-rail turbodizela sa 90 KS. Nedostaju dva benzinca iz gornje polovine ponude, moderni 1,0-litarski turbak i klasični, ali ipak značajno snažniji, 1,4-litarski atmosferac, oba sa 100 KS. Ovako 1,25-litarski pogonjen Rio, bez obzira na nisku težinu praznog vozila od 1100 kg, se teško bori sa prometom na cestama, a dinamika vožnje se pogoršava sa svakim usponom.

Aktivna sigurnost je slabašnim motorom poprilično narušena, pogotovo na magistralnim cestama gdje svako preticanje traži ozbiljnu pripremu i dosta duge pravce, da bi se prilikom većeg opterećenja sa npr 3 ili 4 osobe u autu stvari dodatno usložile. Na taj način je ovako motoriziran Rio osuđen na ulogu gradskog auta, jer nije adekvatno motoriziran za ulogu porodičnog auta koji bi pod većim opterećenjem trebao voditi cijelu porodicu na putovanja, a vjerujemo da ni mlađim osobama neće biti motivirajući da planiraju više od jednog ili dva nužna putovanja tokom godine.

Dobra stvar je da za razliku od ustaljenog principa gdje nesramjerno slab motor spram veličine auta dodatno pogoršava stvari visokom potrošnjom, Rio je u ovom području jednostavno superioran. Na testu, Rio je odbio da u bilo kojim uslovima vožnje potroši više od 7,5 l/100 km, a sam prosjek testa je bio ispod 7 litara na 100 pređenih kilometara bez obzira na obimne gradske vožnje i brže vožnje kroz brdske predjele. Putni prosjek bi se vrlo lako za srednje opterećen auto mogao spustiti na svega 6 l/100 km, što je svakako za pohvalu.

U Bosni i Hercegovini se testni Rio 1,25 CVVT EX City može kupiti po akcijskoj ponudi za 22.941 KM, što je odlična cijena za vrlo dobro opremljen automobil, gdje po mnogim elementima opreme poput automatske klime, kamere za vožnju unazad, tempomata, senzora za kišu, zaokruženog 7“ multimedijalnog sistema sa Bluetooth, alu 15“ točkovima i slično prevazilazi okvire klase gradskih auta i ulazi u standarde kompakt klase. Ovako opremljen Rio će odlično odrađivati poslove gradskog auta i auta za mlade vozače, dok ga za ozbiljnije porodične uloge spriječava nedostatak snage, pa ostaje da se nadamo da će uvoznik uskoro ipak ponuditi jednu od dvije motorne alternative sa 100 KS.

KIA Rio 1,25 CVVT EX City
Motor vrsta Benzinski, atmosferski, 4-cilindrični, 16 ventila
zapremina 1248 ccm
najveća snaga 62 kW (84 KS) / 6000 obr/min
najveći obrtni momenat 121 Nm / 4000 obr/min
Pogon tip pogona Prednji
tip mjenjača Ručni, 5 brzina
Ovjes naprijed MacPherson, plinski amortizeri
nazad Torziona osovina, plinski amortizeri
Kočnice naprijed / nazad ABS, disk / doboš
Gume 185/65 R15 Conti WinterContact TS860
Dimenzije dužina / širina / visina 4.065 / 1.725 / 1.450 mm
težina praznog vozila 1110 kg
zapremina prtljažnika 325 litra
 
Performanse max brzina 173 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 12,6 sekundi
Potrošnja
ECC
grad 6,1 lit / 100 km
izvan grada 4,1 lit / 100 km
kombinovano 4,8 lit / 100 km
Emisija CO2 kombinovano 109 g/km
 
 
Cijena testnog vozila: 23.630 KM EuroNCAP: 3 zvjezdice
Cijena osnovnog modela: 22.941 KM  
Dodatna oprema kod testnog vozila: Metalik boja, podni tepisi
Reklama - nastavite čitati ispod oglasa

Komentari (0)

Ostalo još 1500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.