Test KIA Sportage EX Fresh 1,6 CRDi 2WD 7-DCT

Testirali smo jedan od najpoželjnijih SUV srednje veličine

Nakon redizajna, i za Sportage slično kao i za model Rio možemo slobodno napisati da je KIA i u segmentu srednjih SUV prestala biti alternativa, jer ovo jeste auto toliko dobar da bude prvi izbor, u vrlo zahtjevnom segmentu!

Test KIA Sportage EX Fresh 1,6 CRDi 2WD 7-DCT

Aktuelna generacija KIA Sportage nije nov proizvod, poznat nam je od 2015. godine kada je naslijedio (i kod nas) vrlo uspješnog prethodnika, pa tako odluka da se tokom 2018. godine obavi lagani redesign nije iznenađenje, jer se Sportage nalazi negdje na sredini proizvodnog ciklusa. Bez obzira koliko god KIA naglašavala šta je to sve bilo predmet redesigna kada je eksterijer i interijer u pitanju, osim razlike u prednjim i zadnjim svjetlima teško da se može pronaći bio šta drugo.

Svjetla su sada u trodimenzionalnom dizajnu, naravno u skladu sa razvojem tehnologije u najboljem paketu opreme su u Full-LED izvedbi dok smo mi na testnom autu dobili malo izmjenjena halogena „projekcijska“ svjetla uparena sa dnevnim LED, i tim izmjenama jesu na neki način pomladili cijeli vanjski izgled. Promjene u unutrašnjosti se još teže otkrivaju, kokpit je već od ranije bio sasvim uspješno dizajniran tako da zapravo nije ni tražio izmjene, i ako ih već moramo primjetiti, dojam je da su izmjene više išle u smislu poboljšanja izgleda i dojma kojeg izvedba unutrašnjosti ostavlja nego u pravcu drugačijeg izgleda. Tako je look&feel unaprijeđen, a područje gdje definitivno jeste načinjen napredak je zvučna izolacija, jer je kabina temeljito izolovana od vanjskog svijeta, stvoren je svijet u kojem su putnici prepušteni samo zvuku audio uređaja. Sportage ima natprosječno tihu kabinu za svoju klasu (i cjenovni rang), pa se buka ovjesa, motora ili trenja guma jedva primjeti.

Stoga, i kada je redesign u pitanju, sve ostaje po starom: vrlo privlačan i uspješan vanjski izgled, upotpunjen mnogim dobro odrađenim detaljima, i odlična putnička kabina koja osim dobrog dojma nudi i zaokruženu opremljenost, između ostalih „sitnice“ poput grijanih zadnjih sjedišta sa podesivim nagibom naslona, odličnu automatsku klimatizaciju sa otvorima ventilacije i za zadnju klupu, dobar interface za vozača sa potpunim informacijama o vožnji i stanju vozila, i za kraj, ali ne manje bitno, vrlo upotrebljiv prtljažnik od pomalo neočekivanih 480 litara zapremine, što je dosta za SUV čija ukupna dužine ne prelazi 450 cm. Sportage nas je iznenadio sa besprijekornim radom sistema za prepoznavanje znakova ograničenja brzine, pa je informacija na info LCD uvijek bila ispravna bez obzira na loše vremenske uslove i često snijegom prekrivene znakove.

Sa takvim pristupom redesignu, inžinjeri KIA su se mogli posvetiti onome što jeste suština novog modela, a to je nova kombinacija motor-mjenjač: od sada kupcima Sportage stoji na raspolaganju vjerovatno i budući best-seller, 1,6 CRDi motor sa 136 KS, koji je uparen sa odličnim 7-DCT automatskim mjenjačem sa dva kvačila. Ova kombinacija sjajno radi, i pretpostavljamo da, kako je riječ o mjenjaču koji je u potpunosti vlastiti proizvod, da su inžinjeri cijelo vrijeme razvoja mjenjača radili fina podešavanja spram svojih vlastitih motora, i to se jednostavno stalno i iznova primjećuje.

Izmjene brzine su besprijekorne, dolaze upravo kada ih i očekujete, i mjenjač dodatno nadograđuje elastičnost CRDi motora. Novi motor opet, sa svojih 136 KS, u ovoj kombinaciji predstavlja odličnu motorizaciju za Sportage, i bez obzira što zbog konfiguracije terena Bosna i Hercegovina ne spada u prijateljski teritorij za motore male zapremine, vozeći Sportage u ovoj kombinaciji motora i mjenjača nećete poželiti jači 2,0 CRDi sa 185 KS, barem kada je izvedba sa samo prednjim pogonom u pitanju. Složit ćete se da je to velika pohvala za KIA inžinjere?

Testirani Sportage je bio u varijanti 2WD, što je teško u realnom životu opravdati, jer KIA nudi 4WD pogon po vjerovatno najpovoljnijoj cijeni kada je cijelo tržište BiH u pitanju – za svega 2.800 KM doplate. Stoga, očekujemo da će velika većina Sportage na našim cestama biti ipak u poželjnoj 4WD izvedbi. Testirani model sa prednjim pogonom dosta dobro se nosi sa zadatom ulogom, ali i kao kod drugih sličnih SUV modela, vozač uvijek nekako dobija osjećaj da je model razvijan primarno kao 4WD, i da je odabirom samo prednjeg pogona auto dobio daleko teži zadatak.

Dodatno, sedmica u kojoj smo imali Sportage na testu je bila najsurovija ove zime, sa puno svježeg snijega i teških uslova na cesti, u kojima niti odličan klirens KIA nije mogao doći do pune prednosti bez 4WD pogona. U rijetkim kilometrima kada su bili normalni uslovi testni Sportage je dobro vozio cestom, ne odavajući na bilo koji način da teži 1600 kg, pa čak niti skoro potpuno opterećen na klizavoj i lošoj dionici ceste nije pokazivao nesigurnost. Tek u agresivnijoj vožnji odgovor bi postao neadekvatan, upravo na način koji nagovještava da bi sa 4WD pogonom bio u tom trenutku na visini zadatka. Multi-link ovjes na stražnjoj osovini čini razliku u odnosu na uobičajene polukrute osovine u ovom segmentu, pa Sportage nadprosječno dobro vozi preko šina ili udarnih rupa, bez obzira na 19“ točkove. Sportage dobro koči, sistem za pomoć na nizbrdici DBC također dobro radi, a oboje možemo pripisati dijelom i odličnim Conti WinterContact gumama na testnom primjerku, koje su generalno doprinijele sigurnom osjećaju u zaista vrlo zahtjevnim vremenskim uslovima. Sa druge strane, lane assist LKA je u fabričkom podešenju ipak donekle prenapadan prilikom vožnje magistralnim cestama.

Testirani Sportage je bio doslovno nov, sa svega pređenih 100 km, i mada bi se mogla očekivati nešto povećana potrošnja u periodu razrade motora, izmjerene vrijednosti su vrlo povoljne za 1,6 CRDi motor sa automatskim mjenjačem: prosjek testa od 7,5 l/100 km, u već spomenutim izuzetno teškim vremenskim zimskim uslovima nagovještava odlične prosjeke u „normalnim“ periodima godine, jer smo i već sada tokom vožnje na magistralnim cestama potrošnju spuštali na brojku od 6 litara. Očekivano, kao i svi SUV-ovi, i Sportage zbog povećanog čeonog otpora više troši u vožnji autoputem, kada nam je prosječna potrošnja prelazila 8 l/100 km.

KIA zajedno sa Hyundaijem grabi prema vrhu automobilskog biznisa, već par godina se nalaze na trećem mjestu najvećih svjetskih proizvođača, odmah iza Volkswagena i Toyote, i to je pozicija na kojoj se ništa ne dešava slučajno, već je sve stvar vrhunskog planiranja i razvoja. KIA Sportage to jasno pokazuje, radi se o zrelom proizvodu, inžinjerijski dorađenom, sa dizajnom koji privlači pažnju. Cijena testnog primjerka kojeg vidite na fotografijama je 53.990 KM, i kako uz doplatu za 4WD pogon cijena minimalno raste, vjerujemo da će novi Sportage u ovakvoj kombinaciji motor-mjenjač biti česta pojava na našim cestama, opravdavajući ulogu prvog izbora u segmentu SUV srednje veličine.

Naziv vozila
Motor vrsta Diesel, turbo sa common-rail direktnim ubrzgavanjem, start&stop 4-cilindrični, 16 ventila
zapremina 1598 ccm
najveća snaga 100 kW (136 KS) / 4000 obr/min
najveći obrtni momenat 320 Nm / 2000-2250 obr/min
Pogon tip pogona Prednji
tip mjenjača DCT, 7 brzina
Ovjes naprijed MacPherson, gasni amortizeri
nazad Multi-link, gasni amortizeri
Kočnice naprijed / nazad ABS, disk / disk
Gume 245/45 R19 Conti WinterContact TS850
Dimenzije dužina / širina / visina 4485 / 1855 / 1635 mm
težina praznog vozila 1605 kg
zapremina prtljažnika 480 litara
 
Performanse max brzina 180 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 11,8 sec
Potrošnja
ECC
grad 4,8 lit/100 km
izvan grada 4,5 lit / 100 km
kombinovano 4,7 lit / 100 km
Emisija CO2 kombinovano 123 g/km
 Emisijki razred                                    EURO 6d
 
Cijena testnog vozila: 53.990 KM EuroNCAP: 5 zvjezdica
Cijena osnovnog modela: 53,190 KM  
Dodatna oprema kod testnog vozila: Metalik boja
Reklama - nastavite čitati ispod oglasa

Komentari (0)

Ostalo još 1500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.