Test SEAT Arona Xcellence 1.6 TDI DSG S&S 95 KS

Automobil na koji vrijedi obratiti pažnju

Nova SEAT Arona, prvi predstavnik VW grupacije u segmentu gradskih SUV modela vozi cestama skoro bez mane, a zahvaljujući odličnom cjenovnom pozicioniranju brenda na tržištu BiH, možemo reći da je pred nama best buy u ovoj rastućoj klasi.

Test SEAT Arona Xcellence 1.6 TDI DSG S&S 95 KS
Reklama - nastavite čitati ispod oglasa

U potrazi za savršenom modularnosti inžinjeri VW grupacije su višegodišnjim učenjem stigli do MQB platforme, poprilično genijalnog rješenja koje je omogućilo igru slagalice kojoj danas svjedočimo, jer drugačije se nemože ni nazvati tehnološko rješenje koje spaja naizgled nespojivo, recimo novi Tiguan sa Ibizom ili Audi TT sa Škodom Superb. Dostignuta modularnost platforme je svakodnevni posao brend managera učinila nikad lakšim u zadnjih 50 godina, omogućivši im da nove modele slažu kao klinci Lego kockice, dok je rad automobilističkih novinara otežala do maksimuma. U branšu se uvukao strah od ponavljanja, jer dok se novi modeli nižu na testovima (i još gore usporednim testovima), novinari širom Evrope muku muče da nađu nove fraze i izraze da opišu nešto što su već toliko puta opisali. Genijalnost MQB platforme ne leži samo u modularnosti da se prilagodi određenom profilu vozila, već i u onome što ona donosi tom vozilu: prije svega nisku težinu koja iznimno dobro utiče na agilnost u vožnji bez obzira na konfiguraciju ovjesa koja je odabrana, sasvim običnim kočnicama pomogne da se pokažu vrlo efikasnim, a odabir motora svede na malolitražne benzince i turbodizele, bez potrebe da se ide na šestocilindrične opcije koje drastično podižu cijenu kako izrade tako i eksploatacije. Pri tome, inžinjerima omogućuje skoro pa besprijekoran ergonomski smještaj vozača i putnika, jer tlocrt namijenjen kabini ostaje vrlo čist bez „upada“ elemenata pogona i ovjesa, a jaka podnica dodatno omogućuje pravu igru sa oblicima i linijama bokova, staklenih površina i samog krova. Na to se još nadoveže i sjajan rezultat na EuroNCAP testovima, gdje modeli na ovoj platformi po pravilu dobijaju najviše ocjene. Sve to novinari ponavljaju iz testa u test, pa i mi sami imamo dojam da se vrtimo u krugu.

Slično je i sa novom Aronom, modelom pomalo nezgodnog imena koje se teško pamti (barem ovdje, na našim jezicima), koju je SEAT pozicionirao ispod vrlo tražene Atece, u segment gradskih SUV vozila (tzv B-SUVsegment), istovremeno i jako sličnu i vrlo različitu od sestrinskog modela Ibiza. Sličnu po pogonskoj grupi, baziranoj na zapreminama od 1,0 do 1,6 litara, dinamici vožnje i okruženju vozača i putnika, a potpuno drugačijoj po pitanju nekonvencionalnosti, opremljenosti i generalno ugođaja koji pruža. Naša testna Arona je bila vrlo klasično motorizirani predstavnik, sa 1,6-litarskim common rail turbodizelom snage 95 KS, koji je ovaj put bio uparen sa 7-brzinskim DSG mjenjačem. Pogon je kao i na svim Aronama prednji, jer za sada 4x4 pogon u ovom segmentu unutar grupe rezervisan samo za Audi Q2 kao premium B-SUV. Oprema nije konvencionalna, jer Xcellence po novoj nomenklaturi kod SEAT brenda predstavlja najprestižniji paket opreme, sasvim drugačiji i dijelovima opreme i ugođajem koji pružaju korišteni materijali. Ovako „spakovana“ Arona jeste vrh ponude modela, što se očituje i u popriličnoj visokoj cijeni od cca 41.000 KM, ali ako iz kalkulacije izbacimo po našem mišljenju sasvim nepotrebni TDI motor i (mnogima) suvišan ili skup DSG mjenjač, Arona Xcellence sa novom generacijom 1-litarskih TSI motora se može dobiti za skoro 8.000 KM manje, pri čemu cijeli doživljaj ostaje jednak.


A doživljaj je odličan, počevši od izrazito prozračne unutrašnjosti, gdje putnici na prednjim sjedištima zbog tankih A nosača imaju preglednost kakvu je nekada nudio Range Rover prve generacije, a koja u kombinaciji sa pravilnim prtljažnikom od 400 litara zapremine nudi sasvim dovoljno prostora za ugodno putovanje 4 odrasle osobe i na veću udaljenost. Zvučna izolacija je solidna, u skladu sa klasom, materijali u unutrašnjosti definitivno bolji nego bi se po cijeni moglo očekivati i sve to u kombinaciji sa svježim i privlačnim dizajnom interijera i odličnim udobnim sjedištem za vozača i suvozača čini Aronu odličnim izborom za cijelu paletu kupaca, i generacijski različitih i po potrebama potpuno drugačijim. Arona će svojim unutrašnjim i vanjskim dizajnom privući jednako i konvencionalnu klijentelu koja na pragu treće dobi traži odgovarajući auto veće upotrebljivosti kao i mlađe osobe koje bilo single ili u paru traže svoj prvi novi automobil, i po tome je rijetka „zvjerka“ na današnjem vrlo segmentiranom automobilskom tržištu.

Reklama - nastavite čitati ispod oglasa

Arona vozi odlično, jednako kao i ostali rođaci sa MQB platformom, niska masa praznog vozila se vraća dobrim i kroz izraženu dinamiku na cesti, gdje se u krivinama ili na kočenju masa skoro ni ne osjeća, težište se agilno prebacuje, a sada već u ko zna kojoj iteraciji elektro-podržan volan dobro prenosi vozaču sve što se tiče kretanja cestom. Naravno, Arona u Xcellence konfiguraciji ni ne pretenduje da dominira sportskim ambicijama, vidi se to i po stražnjim doboš kočnicama u ovoj TDI varijanti, ali omogućava solidno visoke brzinske prosjeke i još važnije, to čini ugodnim za vozača pa se na taj način dobar ritam vožnje može održavati i na dužim odstojanjima. U paketu opreme Xcellence serijski dolaze prednja full LED svjetla, novotarija savremenog doba, koja značajno podiže prag sigurnosti u noćnim uslovima vožnje, ali koja su u Aroni donekle visoko podešena pa od vozača traže navikavanje i prilagođavanje. Ponuđeni TDI sa 95 KS je dobro poznat unutar grupacije, svojom snagom ne nudi neku pretjeranu aktivnu sigurnost kada dođe do preticanja na magistralnim cestama jer se teško može govoriti o nekoj rezervi snage, i trenutno ni po čemu ne predstavlja bolju opciju za kupovinu od čak 100 kilograma lakšeg 1,0-litarskog turbobenzinca nove generacije sa 115 KS, koji će ga nadmašiti u svim dinamičkim parametrima a po pitanju potrošnje goriva u stvarnim uslovima značajno približiti. I sve to po 4.500 KM nižoj cijeni!

DSG mjenjač je, sa druge strane, u paru sa TDI motorom od 95 KS bez dileme u potpunosti okrenut ekonomičnosti i iskorištenju karakteristika TDI motora, jer se sa ovakvim računarskim podešenjem ne snalazi prilikom agresivnije vožnje, uvijek kasni za namjerama vozača, i čak i u slučaju da takva vožnja potraje kroz dužu dionicu to neće natjerati DSG na reprogram i prilagođavanje vozaču kao što se dešava kod nekih drugih modela unutar grupacije. Time je testna Arona ipak konvencionalno pozicionirana, prilagođena publici koja ima konzervativna očekivanja od TDI pogona. Prosječna potrošnja na testu je bila 6,7 litara, i dok bi se u vožnji magistralnim cestama prosječna potrošnja rado spuštala prema brojci od 6 litara, rijetki su bili trenuci kada bi rasla preko 7 l/100 km, u čemu se ogleda spomenuta optimiziranost DSG mjenjača spram TDI motora.

SEAT Arona je definitivno automobil na kojeg vrijedi obratiti pažnju prilikom kupovine automobila ovog (pa čak i za klasu višeg!) segmenta, jer paketi opreme Style, Xcellence i FR su odlično zaokruženi,serijski nude mnoge odlične dodatke poput automatske klime, 8“ touchscreen displeya, 16“ i 17“ alu felgi ili spomenutih Full LED prednjih svjetla kod FR i Xcellence, a sjajni novi TSI motori sa 115 KS se čini velikim izazovom i za najkonzervativniju publiku na našem tržištu. Ako tome dodamo još i odličnu cjenovnu politiku SEAT-a za Bosanskohercegovačko tržište, jasno je da imamo jedan istinski Best buy!

Naziv vozila
Motor vrsta Diesel, turbo sa common rail direktnim ubrizgavanjem start&stop  4-ciilndrični, 16 ventila
zapremina 1958 ccm
najveća snaga 70 kW (95 KS)/ 2750 -4600 obr/min
najveći obrtni momenat 250 Nm/1500-2600 obr/min
Pogon tip pogona Prednji
tip mjenjača DSG 7 brzina
Ovjes naprijed MacPherson, uljni amortizeri
nazad Polukruta osovina, uljni amortizeri
Kočnice naprijed / nazad ABS disk/doboš
Gume 205/55 R17 Hankook Ventus Prime 3
Dimenzije dužina / širina / visina 4138/1780/1552 mm
težina praznog vozila 1310 kg
zapremina prtljažnika 400 litara
 
Performanse max brzina 172 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 11, 8 sek
Potrošnja
ECC
grad 4,7 lit/100 km
izvan grada 3,7 lit / 100 km
kombinovano 4,1 lit /100 km
Emisija CO2 kombinovano 105 g/km
 
 
Cijena testnog vozila: 41,697 KM Euro NCAP: 5 zvjezdica
Cijena osnovnog modela: 40,019 KM  
Dodatna oprema kod testnog vozila: Metalik boja, Summer paket: zatamnjena stakla,  Kromirani okviri prozora
)
Reklama - nastavite čitati ispod oglasa

Komentari (0)

Ostalo još 1500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.