Test SEAT Ibiza Xcellence 1,0 TSI S&S 115

Test SEAT Ibiza Xcellence 1,0 TSI S&S 115

K. Kurtović

Ako vam kažemo da je nova Ibiza skoro u centimetar duga kao nekadašnja Volkswagenov predstavnik u kompakt klasi Golf III, jasno je da SEAT planira da svojom Ibizom na tržištu popuni mjesto manjeg porodičnog auta, dostupnog prije svega mlađim porodicama.

Kao što smo prije petnaestak godina mogli gledati kako auta rastu u svim segmentima, i dimenzijama i težinom, u naporima za zadovoljavanjem sve strožijih ekoloških normi ova decencija prolazi u znaku downsizinga, gdje su se novi modeli često smanjivali dimenzijama u odnosu na svoje prethodnike ili su u najboljem slučaju zadržavali jednake dimenzije. SEAT je odlučio da krene nešto drugačijim putem, pa tako pred nama stoji nova V generacija Ibize, koja možda i nije narasla dužinu u odnosu na prethodnicu (obje su duge 405 cm), ali je razlika u širini uz sasvim izmjenjen dvovolumenski koncept bila dovoljna da u fabrici redefinišu ulogu Ibize na tržištu, čime ona nakon što je ranije bila namijenjena mladim ljudima bez potrebe za prevelikim prostorom postaje model koji u potpunosti ispunjava očekivanja od drugog automobila u kući ili u u slučaju mlađih porodica sa jednim djetetom čak i jedinog auta u kući.

Čak 9 centimetara šira Ibiza, uz temeljito redizajniran oblik koji je naglasak sa kvazi-kupeovskih karakteristika prebacio na pravilan iskoristiv volumen, nudi sasvim dovoljno mjesta za smještaj četiri pa čak i pet odraslih osoba, uz vrlo iskoristiv prtljažnik pravilnog oblika i, za supermini klasu, vrlo izdašnih 355 litara. Ako vam se ne čini tako, treba reći da su nove Ibizine dimenzije nedostižne za ranije generacije Volkswagen Golfa, za koje smo svjedoci da sasvim dovoljno dobro služe u poodične svrhe, a razliku možda najbolje oslikava podatak da je Golf III imao kapacitet prtljažnika od skromnih 220 litara a Golf IV tek nešto većih 245 litara.

Novi dizajn nije značio odstupanje od načela da SEAT na svojim modelima nudi sportski orijentisan izgled, dobijen velikim brojem oštro izlomljenih površina, tako da i nova Ibiza donosi karakterističan izgled započet sa aktuelnom generacijom Leona, koji se potom nastavio i na Atecu a sada i na novi model Arona. Ovako oblikovana Ibiza zaista spada u jedan od izvana vizuelno najprivlačnijih modela iz koncerna, pa da se ne bi narušila porodična hijerarhija, unutrašnjost je dobila nešto što bi smo mogli nazvati mediteranskim šarmom: vrlo privlačan oblik, koji prate pomalo grubi i jednostavni materijali od kojeg je izrađena.

Ibiza po pitanju ugođaja nije smjela ugroziti novi Polo ili Audi A1, pa je ponegdje svjesno osiromašena u osjećaju kvalitete izrade. Dobra stvar je da se to nije odrazilo na funkcionalnost, koja je sasvim na nivou poznatih uspješnih rješenja iz VW koncerna, pa tako i Ibiza nudi sjajnu vozačku poziciju kao i generalno vrlo dobra ergonomska rješenja. Okruženje je tipično za grupu, sve od komandi do multimedijalnog paketa će biti dobro poznato svima onima koji su barem jednom vozili neki od modela iz grupe, tako da dodatna prostranost predstavlja samo jedan veliki plus i nije ponuđena na uštrb nečeg drugog.

Pogonski dio nove Ibize je potpuno spram očekivanja, downsizing koji je duboko zahvatio Volkswagen grupu dominira, a možemo slobodno reći da ova druga generacija TSI motora male zapremine sjajno odrađuje posao u iznenađuje uspješno olakšanoj Ibizi – testirana kombinacija 1,0 litrenog TSI motora snage 95 KS ugrađenog u svega 1140 kg težak automobil vrlo često jasno nadmaši agilnost i osjećaj u vožnji nekadašnjih 1,6-litarskih benzinaca sa 100 KS, tada ugrađenih u znatno teža auta koncerna.

TSI motor pokazuje odlično lice, ne gubi dah ni pri opterećenom autu, dok sa 2 ili 3 osobe u autu ima sasvim dovoljnu zalihu snage i za sigurna preticanja. Na njega se nastavlja dobro uparen mjenjač, čiji prijenosni odnosi su odlično optimizirani, pa bez obzira na sklonosti vozača na rad sa mjenjačem, Ibiza uvijek uzvraća sa dobrim prosjecima potrošnje goriva. Ako kažemo da je najviša izmjerena potrošnja u zimskim uslovima vožnje bila svega 8,2 litra, da je prosječna potrošnja bila u okvirima 6,2 do 6,8 litara (prosjek testa je bio 6,2 l/100 km) i da bi u vožnji magistralnim putevima mjerač često pokazivao prosjek od svega 5 litara na 100 pređenih kilometara, možemo samo zaključiti da je VW koncern uspio efikasnost TSI motora podići na nivo koji je ranije bio potpuno nerealan i nimalo očekivan za benzinske motore snažne 95 KS. Istovremeno, isplativost ulaganja u značajno skuplje 1,6 TDI motore sa kojima je Ibiza samo teža i tromija je ovim u potpunosti dovedena u pitanje.

Na sve ovo dolazi već prepoznatljiva upravljivost koja je djelo SEAT inžinjera, već ranije ponuđena sa novim Leonom, pa i Ibiza na jednako siguran način vozi cestom, bez obzira na električni servovolan vozač može dobiti dovoljno povratnih informacija, i takav siguran osjećaj za volanom osigurava održavanje visokih brzinskih prosjeka i na krivudavim cestama. U vožnji autoputem sa druge strane, Ibiza nudi ugodan osjećaj zahvaljujući za svoj segment dobro izolovanoj karoseriji, što je čini prijatnom i za duže relacije. Osjećaj sigurnosti je dopunjen sasvim solidnim kočnicama i naročito sjajnim prednjim Full-LED svjetlima, koji se u korištenju u zimskim uslovima smanjene vidljivosti pokazuju kao vrlo opravdana i poželjna doplata.

Ovako opremljena SEAT Ibiza Xcellence 1,0 TSI S&S 115 se na našem tržištu nudi sa početnom cijenom od 28.636 KM, dok je cijena testiranog modela zahvaljajući doplatama poput LED svjetala i 16“ alu felgi iznosila 31.195 KM, što je cijena koja ne spada među najniže u ovoj klasi superminija, ali s obzirom na povećanu funkcionalnost vjerujemo da će biti dovoljno kupaca koji će cijeniti ovakve karakteristike.

Naravno, Ibizu je moguće kupiti i sa slabije opremljenim paketima opreme i nešto slabijom verzijom 1,0 motora sa 75 KS, i u tom slučaju osnovna cijena se bliži nivou od 22-23.000 KM.

SEAT Ibiza Xcellence 1,0 TSI S&S 115
Motor vrsta Benzinski, turbo sa direktnim ubrizgavanjem, 3-cilindrični, 12 ventila
zapremina 999 cm
najveća snaga 70 kW (115 KS) / 5000-5500 obr/min
najveći obrtni momenat 175 Nm / 1500-3500 obr/min
Pogon tip pogona Prednji
tip mjenjača Ručni, 5 brzina
Ovjes naprijed MacPherson, uljni amortizeri 
nazad Polukruta osovina, uljni amortizeri 
Kočnice naprijed / nazad ABS, disk/doboš 
Gume 195/55 R16 Dunlop Wintersport 5
Dimenzije dužina / širina / visina 4.059/1.780/1.444 mm
težina praznog vozila 1140 kg
zapremina prtljažnika 355 litara
 
Performanse max brzina 195 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 9,3 sek
Potrošnja
ECC
grad 5,8 lit/100 km 
izvan grada 4,1 lit/100 km 
kombinovano 4,7 lit/100 km 
Emisija CO2 kombinovano 132 g/km
 
 
Cijena testnog vozila: 31.195 KM EuroNCAP: 5 zvjezdica
Cijena osnovnog modela: 28.636 KM  

Dodatna oprema kod testnog vozila:

Aluminijske felge Design 16", paket senzor za svjetlo, Coming$Leaving home funkcija, senzor za kišu, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, grijani i elektro preklopivi retrovizori, SEAT Full LED prednja svjetla, zadnja LED svjetla, dnevna LED svjetla, Media System Plus 8" touchscreen sa 6 zvučnika, Aux-in, 2xUSB, Bluetooth, glasovno upravljanje

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi