Test Volkswagen Arteon R-Line 2.0 Bi-TDI DSG 4Motion

Onog trenutka kada je ponudio Arteon tržištu, Volkswagen se našao van svoje sigurne zone u kojoj smo ga navikli decenijama gledati, sada je za stolom za kojim su samo premium igrači. Arteon je nakon dugo vremena prekršio nepisano pravilo kuće koje bi napisano vjerovatno prije zvučalo kao „evolucija, ne revolucija“ nego „korak po korak“, ali suštinski ocrtava filozofiju razvoja kroz primjenu konsantnih poboljšanja, pri čemu sve ono što bi dobilo prolaznu ocjenu se jednostavno skoro netaknuto nastavljalo u slijedeću generaciju.

Test Volkswagen Arteon R-Line 2.0 Bi-TDI DSG 4Motion

Upravo taj Volkswagen, od kojeg se očekivalo da niz prve i druge generacije poprilično uspješnih modela CC nastavi na način tako jasno vidljiv u nizovima Golfova 5/6/7 ili Passata B6/B7/B8, čini prekid sa takvom dominantnom filozofijom i Arteona distancira od Passata i prethodnih Passat CC generacija, šaljući ga u arenu sa velikom trojkom. Kako Arteon filozofijom ne spada uz kaubojske likove, radi se o mladom uglađenom evropskom gospodinu, ne nmmožemo zamisliti da je Volksvagen u toj igri na stol spustio kesicu dukata već prije da je riječ o sjedanj za stol sa zlatnom karticom bez limita, ali baš tom odlukom da Arteon na tržište izađe ne samo kao podvarijanta Passata B8 već kao potpuno samosvojan model, vrh ponude brenda, spreman da barem unekoliko ublaži odlazak umornog Phaetona u penziju, Volkswagen čini jedan od rijetkih presedana u toj njihovoj dominantnoj filozofiji, možda ponajveći još od predstavljanja treće generacije Passata davne 1988. godine.

Postavljen je na sada već masovno razrađenu MQB platformu, dizajniran na način da dominira, sa agresivnim detaljima tako netipičnim za VW, ali i načinom presavijanja površina atipičnim za današnji automobilski dizajn i kada su drugi proizvođači u pitanju. Recimo, poklopac motora koji pokriva prednje blatobrane je možda očekivana stvar na Miniju, ali za konzervativni pristup dizajnu u VW, predstavlja suštinsku revoluciju. Rezultat je auto za koji teško de ćete i jednog trenutka pomisliti da ima u par milimetara identičnu širinu i međuosovinsko rastojanje i doslovno za samo 1 milimetar različitu dužinu kao Škoda Superb, postavljena na istoj platformi, ali isto tako očigledno drugačija!

I odmah da se razumijemo, Arteon nije samo dizajnerski dobro dorađen proizvod, ovo je sjajan auto! Evo zašto.



Prije svega, načinom koji Arteon vozi, svejedno da li na pravcu, kroz krivine ili preko rupa, jer tu vidimo da se Arteon ne oslanja na iskustvo nekog prethodnog modela. Vidimo samo da je po pitanju ovjesa VW ponovo načinio jedan od tih svojih rijetkih presedana, možda kao onaj načinjen dok je stvaran Golf A3, a posljednji sličan put dok su stvarali GTI verziju Golfa V generacije, kada su prebrisali gumicom sve ono što su u tom trenutku imali i znali o ovjesu, i krenuli od početka, redefinišući ta dva modela.

Arteon gumicom briše decenijske boljke Volkswagenovih limuzina - teške prevjese, toliko otežno prebacivanje težišta da ponekad vozač ima dojam da auta to rade sa teškom mučninom, problematične zadnje osovine koje neočekivano stresu cijeli auto prelazeći i preko naizgled bezazlenih neravnina – sve to kod Arteona ne postoji. Postoji samo jasna usmjerenost, jasan fokus, jasna usaglašenost svih koji učestvuju u vođenju Arteona cestom: ovjesa pojačanog DCC sistemom, dorađenog volana, adekvatno postavljene geometrije velikih točkova, promišljenog rasporeda težine, sjajnih kočnica. Rezultat je sjajno vođenje Arteona kroz krivine, gdje čak i na uskim lokalnim Hercegovčkim cestama uspijeva uhvatiti dovoljno mjesta za prebacivanje težišta i namještanje za nadolazeću krivinu, dok na magistralnim cestama sa dobrim asfaltom jednostavno dodatno podiže granicu onoga što se smatra sigurnom vožnjom.

Mada se (pre)teški TDI osjeti prilikom dinamičnije vožnje, Arteon sa svojih nešto preko 1800 kg ipak donekle dobro skriva kilograme, a nisko težište kao rezultat niske siluete mu dodatno ide u prilog. Na sve to dolazi 4motion pogon, ne više onaj stari usporeni, gdje je vozač mogao prebrojavati molekule viskoznog ulja kako se prebacuju prije nego bi osjetio prebacivanje snage na stražnju osovinu, već pogon sasvim solidno brzog odziva, vjerovatno na tragu iskustva sa Golfom R. Sa druge strane, u ovom slučaju nema one cijene koju obično treba platiti onda kada se agresivna dinamična vožnja završi, i krene se po djecu u školu, jer jednostavno rečeno: ovaj auto je vjerovatno najudobniji Volkswagen ikada, kojeg ne mogu isprovocirati nikakva udarna rupa, neravnina niti tramvajska šina! Putnici će uživati u prostranom interijeru, prepunom dizajnerskih detalja koji uljepšavaju odlazak na posao u tmurno jesenje jutro, sjedišta su vrlo udobna, savršene tvrdoće a položaj za volanom je besprijekoran. Ergonomski, inžinjeri su odradili odličan posao.



A kada se vozač odluči na suzdržanu, lagodnu vožnju, Arteon ponovo uzima stvari u svoje ruke, ali ovaj put doslovno: bilo da se radio o ACC, Lane Assyst ili Park Assyst, ulazak u svijet autonomne vožnje u novom VW zaista počinje da bude realnost, s obzirom da auto sa lakoćom samostalno održava brzinu u odnosu na auto ispred ili sigurno zaokreće volan prateći bijelu liniju. Arteon svojim Lane Assyst to toliko sigurno radi da se sistem često sam isključi da bi prisilio vozača da ponovo uzme volan u svoje ruke.

Pogonska grupa je dobro poznata, biturbo motor sa 240 KS je najjači do sada među 4-cilindričnim TDI motorima (inače učahuren u kapsulu zbog koje je nečujan čime je stvoren prostor za lažni zvuk motora koji dolazi iz audio sistema), uvijek uparen sa DSG mjenjačem sa sportskim genetskim kodom, koji uspješno prepozna agresivca za volanom pa nakon svega par kilometara počne okidati brzine rafalnom paljbom kada je to potrebno, ali i držati auto u brzini niže jooooš dugo nakon što bi neki drugi automatik nanizao 3 brzine više. Taj DSG je čudna stvar, manuelni mjenjač kojem je dodijeljen najbolji prijatelj robot za izmjenu brzina, često se ponaša kao živ čovjek, neki prijevremeno penzionisani bokser ili atletičar, pa na prva bockanja u Sport modu kao da odgovara namjernim opstrukcijama vozačevog napora da vozi sportski, da bi, nakon što ga vozač uvjeri da misli ozbiljno tako što će koristiti gas, kočnicu i volan na način koji se protivi osnovama fizike, navalom entuzijazmom i adrenalina prevazišao vozača i počeo kršiti sva pravila lijepog kućnog odgoja. Tada ni uporedne oznake 80 km/h i S2 nisu rijetkost, mada je VW kroz godine potrošio stotine miliona EUR da bi uz 80 km/h stajalo barem D6 ako ne i D7. Ako nakon neke višekilometarske agresivne vožnje niz brdsku cestu koja jednako topi gume i disk pločice uđete u neki manji gradić, prvih nekoliko kilometara gradske vožnje vozač mora manuelno prebacivati brzine, jer će spomenuti penzionisani zajapureni sportaš kroz grad voziti drugom brzinom ulicama gdje bi prije takvog spusta vjerovatno vozio V ili VI brzinom. Zato volimo DSG. Hvala VW!

Premda dizel, 240 KS u velikom pakovanju uvijek traži svoje, tako da čuda kada je potrošnja u pitanju niju moguća. U gradskoj vožnji potrošnja lako prelazi 11 l/100 km, a teško da će pasti ispod 10 litara, dok su na magistralnoj cesti vrijednosti ipak konkurentnije i u rasponu su od 7-8 litara na 100 km. Nešto preko 8 litara je i prosjek pri visokim putnim brzinama na autoputu. Prosječna potrošnja tokom trajanja testa je bila 8,8 l/100 km, ponajviše zahvaljujući tome da je ¾ testa bilo na otvorenim cestama.

Nadamo se da će Arteon novinarima biti ponuđen i u benzinskoj varijanti, jer se kombinacija sa najjačim TSI motorom sa 280 KS, sa kojim je Arteon lakši (čak 100 kg u odnosu na dizel!), brži i jeftiniji jednostavno čini najzanimljivijom opcijom za konfiguraciju. A još kada znamo da DSG još bolje radi na TSI motorima nego na TDI, onda...
Priču smo započeli, i sada se, na kraju, i vraćamo na priču o velikom ulogu koji Volkswagen stavlja na sto, izašavši iz svoje sigurne zone, i sjedajući za isti sto sa velikom Njemačkom trojkom: testirani primjerak Arteona košta preko 124.000 KM, što ga dovodi u rang npr jednako motoriziranog BMW 4 ili na prag jednako snažne Mercedes Benz E-klase, i takvca cijena vodi do mjesta za stolom kojeg se Volkswagen preko 40 godina itekako sklanjao, što zbog interesa Audija što zbog visoke cijene koju bi mogao platiti gubitkom uloga potrebnog za sjedanje u društvo velikih. Sada, 2018. taj ulog je na stolu, a karte dijeli prekaljeni krupije. Tržište.

Volkswagen Arteon R-Line 2.0 Bi-TDI DSG 4Motion
Motor vrsta Dizelski, bi turbo common-rail, 4-cilindrični, 16 ventila
zapremina 1.998 cm
najveća snaga 176 kW (240 KS) / 3500 obr/min
najveći obrtni momenat 500 Nm/ 1750-3000 obr/min
Pogon tip pogona 4WD
tip mjenjača Automatizirani s dvostrukim kvačilom, 7-brzinski
Ovjes naprijed Dvostruka opružna ramena
nazad Multilink
Kočnice naprijed / nazad ABS, disk / disk
Gume 245/35 R20
Dimenzije dužina / širina / visina 4.862 / 1.871 / 1.450 mm
težina praznog vozila 1828 kg
zapremina prtljažnika 563 litra
 
Performanse max brzina 245 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 6,5 sek
Potrošnja
ECC
grad 7,1 lit / 100 km
izvan grada 5,1 lit / 100 km
kombinovano 5,9 lit / 100 km
Emisija CO2 kombinovano 152 g/km
 
 
Cijena testnog vozila: 124.379 km EuroNCAP: 5 zvjezdica
Cijena osnovnog modela:   93.542 KM
Dodatna oprema kod testnog vozila: Presvlake sjedala specijalna koža, "Nappa" kožne obloge za R-Line, elektro-podesiva prednja sjedala, aluminijski točkovi "Rosario" 8J x 20 Dark, LED prednja svjetla sa zakretnom funkcijom,Dynamic Light Assist, Easy Open paket Keyless, ambijentalno osvjetljenje interijera,
Multi color Volkswagen Digital Cockpit, navigacioni sistem Discover Pro, Sound sistem Dynaudio Confidence, Interfejs za mobilni telefon,dekor inserti od aluminija Silver, Driving Profile Selection, Park Assist, Area View sistem kamera za nadzor, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, Head-up Display, panorama krov el. pokretan po dužini, sistem kontrole pritiska u
gumama, zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnje staklo, zimski paket grijanje prednjih i zadnjih sjedišta s grijanjem mlaznica za pranje vjetrobana.

Ostavite komentar

Ostalo još 1500 karaktera

Komentari (1)

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Prikaži komentare (1)

Zaraditi novac online nije više san. Zaradite do 8 k USD mjesečn0. Nema potrebe za prethodnm iskustom. Lako je i user friendly sustav. Za detaljne informacije provjerite sljedeću vezu. ▬ ➥ w­w­w.­T­r­g­o­v­i­n­a­9­.C­o­m

Mafalda Genovese