Vettel bez dlake na jeziku: "Novi pravilnik Formule 1 me još uvijek nije uvjerio"
Sebastian Vettel (EPA)

Četverostruki svjetski prvak

Vettel bez dlake na jeziku: "Novi pravilnik Formule 1 me još uvijek nije uvjerio"

Edah Hasanspahić

Sebastian Vettel oglasio se povodom najavljenih tehničkih pravila za 2026. godinu. Četverostruki svjetski prvak smatra da su namjere dobre, ali da implementacija ostavlja mnogo prostora za sumnju.

Formula 1 ulazi u najveću tehničku revoluciju u posljednjih deset godina.

Od 2026. godine biće promijenjena pravila i za šasiju i za motore.

Najviše pažnje ipak privlači nova generacija hibridnih pogonskih jedinica.

Prema pravilniku, električni dio motora trebao bi proizvoditi čak 50 posto ukupne snage.

Druga polovina dolazi iz efikasnijeg motora s unutrašnjim sagorijevanjem, koji će raditi na održivo gorivo.

Oglasi

Na papiru, ovakav koncept trebao bi biti blizak Sebastianu Vettelu, koji se posljednjih godina profilisao kao glasni zagovarač ekologije.

Ipak, Nijemac nije u potpunosti zadovoljan smjerom u kojem ide Formula 1.

"Novi pravilnik me još uvijek ne uvjerava u potpunosti," rekao je Vettel za Auto Motor und Sport.

"Obnavljanje energije je sjajna stvar, ali raditi to samo na zadnjoj osovini, a zanemariti prednju, nema smisla."

Vettel smatra da F1 ponavlja iste greške koje je napravila 2014. godine.

Oglasi

Tada je uvođenje hibridnih motora izazvalo ogroman porast troškova za timove i proizvođače.

"Propisi iz 2014. godine bili su dobri u principu. Ideja iza njih bila je ispravna," rekao je on.

"Ali implementacija nije bila prava. Koštala je previše i nije donijela ništa seriji."

Vettel naglašava da sada FIA pokušava smanjiti troškove tako što se odriče određenih inovacija iz aktuelne ere.

"Inovativna rješenja iz prethodnih propisa se odbacuju da bi bilo jeftinije," istakao je.

Oglasi

"Cilj je privući nove proizvođače. Električni dio je generalno dobar i potreban je u mobilnosti. Ali na putu smo već dalje sa 100% električnim vozilima zbog njihove nenadmašne efikasnosti."

Ipak, Vettel smatra da Formula 1 ne smije krenuti putem Formule E.

"Motorsport ima drugačije zahtjeve," poručio je bivši vozač Red Bulla, Ferrarija i Aston Martina.

"Na 24 sata Le Mansa zahtjevi su potpuno drugačiji nego u Formuli 1 ili juniorskim kategorijama. U svakom slučaju, potpuno električni pogon neće funkcionisati."

Pored motora, Vettel je upozorio i na problem težine bolida. Minimalna težina F1 bolida ove sezone porasla je na 800 kilograma.

Oglasi

Prošle godine ta brojka iznosila je 642 kilograma, prije nego što su hibridne jedinice dodatno otežale konstrukciju.

Nova generacija bolida, koja stiže naredne sezone, trebala bi biti lakša i agilnija.

Međutim, Vettel ne vjeruje da je problem uistinu riješen.

"Pomjeramo se malo u tom pravcu, ali to je samo kap u moru," rekao je.

"Bolidi su preteški. Trebali bi biti zapravo 200 kilograma lakši."

Oglasi

Na pitanje kako bi po njemu izgledala idealna pogonska formula, Vettel je ponudio jasan odgovor.

"Uvijek se radi o tome šta želite postići, kako to postižete i odakle dolazi novac," objasnio je.

"Trenutni motor je preskup. Osim hibridne verzije, nije bilo prenosa u serijsku proizvodnju jer je bio previše kompleksan i preskup."

Njemački as naglašava da propisi moraju biti oblikovani tako da F1 ostane privlačna i za gledaoce.

"Iz sportskog ugla, konkurencija mora biti što bliža, a da se pritom ne naruši duh Formule 1 i ljudi moraju moći priuštiti ovaj sport." zaključio je Vettel.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi