
Ovako ne mogu ni do pobjede, a kamoli do titule...
Nezrelost ili neodlučnost: Šta god bilo - koštalo je McLarena pobjede u Italiji · Kolumna
U dramatičnoj trci na Velikoj nagradi Italije 2024. godine, McLaren se našao u situaciji koja bi mogla preokrenuti borbu za titulu. Dok je fokus bio na napadu Oscara Piastrija na timskog kolegu Landa Norrisa, malo ko je obratio pažnju na činjenicu da je McLaren propustio šansu za dvostruku pobjedu.
Jednostavno rečeno, McLaren je propustio idealnu priliku da uspostavi kontrolu nad trkom u Monzi – priliku koja možda neće ponovno doći.
Oklijevanje tima da nametne timsku naredbu, čak i nakon očigledne potrebe za time, moglo bi ih koštati ne samo pojedinačnih bodova i pobjede, već i moguće titule u šampionatu.
Da se razumijemo, pravi trenutak da se uvedu timske naredbe bio je definitivno jučer.
Drugi najbolji trenutak je upravo sada. Bez ikakvog oklijevanja organizovati tim posvećen Landu koji je priznao da bi volio imati takvu podršku.
Dok još ne znamo kako će se okončati ova nevjerovatna borba za titulu između Norrisa i Verstappena, jasno je da će na kraju sve biti odlučeno s razlikom u samo nekoliko bodova.
Oglasi
U trenutku kada je McLaren konačno shvatio, kako je rekao Andrea Stella, da mora “bolje kapitalizirati” formu svog bolida, propušteni bodovi su možda baš oni koji će napraviti razliku a već su bili na stolu.
Ma koliko god da je zamjena pozicija između Norrisa i Piastrija na Velikoj nagradi Mađarske bila bitno drugačija situacija, ono što se dogodilo u Monzi ne bi smjelo biti zanemareno.
U nekoj paralelnoj stvarnosti, s bolidima na prvoj i drugoj poziciji nakon prve šikane, McLaren je mogao zadržati te pozicije do kraja trke – bez obzira na istrošenost guma Ferrarija.
Ovakvu grešku nismo vidjeli još od 2018. godine kada je režirao Ferrari.
Tog dana ekipa iz Marranella nije imala odvažnosti suočiti sa stvarnošću legendarnog Kimija da treba voziti u korist Sebastiana Vettela, te zaštititi interes ekipe upravo na Monzi.
Oglasi
Ali da se vratimo u stvarnost, zadržavanje pozicija sa starta od strane McLarena bi držalo Charlesa Leclerca na trećem mjestu i minimiziralo Ferrarijeve šanse za alternativnu strategiju.
Jer nakon preticanja koje je izvršio Oscar prilika za takvu strategiju otvorila se Leclercovim ključnim zaobilaženjem Landa na izlazu iz četvrte krivine.
Naredba zadržavanja pozicija bi pri tome spriječila da dođe i do intenzivnog duela između Norrisa i Piastrija, što bi vjerovatno značajno sačuvalo gume i dodatno preusmjerilo situaciju u korist McLarena.
Umjesto da Norris osvoji 16 bodova, a njegov rival za titulu osam, mogao je dobiti još 10 bodova za pobjedu – bodova koji će možda, a možda i neće, biti presudni kada završimo trku u Abu Dhabiju.
Razumljivo je zašto je Andrea Stella, šef McLaren tima, izjavio da nametanje timskih naredbi “uništava trkački duh među vozačima”.
Oglasi
No, istovremeno, gubici koji nastaju zbog nedostatka potpore jednom vozaču daleko su nadmašeni mogućnošću da tim osvoji svoj prvi dupli naslov u Formuli 1 još od 1998. godine – prije nego što su Norris i Piastri uopšte rođeni.
Prilika kakvu McLaren sada ima dolazi doslovno jednom u životu, a žrtvovanje te šanse na oltaru pravednosti i jednakosti nosi sa sobom opasnost da, ako propuste ovu priliku, a nova ne dođe godinama, žaljenje će trajati jako dugo.
Zbog nevjerovatno dugog kalendara Formule 1, svih osam vozača iz vodeća četiri tima ostaju u matematičkoj konkurenciji za osvajanje vozačkog naslova koji trenutno vodi Verstappen s 62 boda prednosti.
Naravno, to uključuje oba McLarenova vozača, što objašnjava djelomično Piastrijev napad na Norrisa na prvom krugu u Monzi.
Ostatak se svodi na to da ne želi biti viđen kao “drugi vozač” - nešto što odražava njegovu snažnu i nepokolebljivu ličnost.
Oglasi
Čitajući između redova onoga što je Stella rekao nakon trke u nedjelju, McLaren je sada spreman uvesti timske naredbe svojim vozačima, s Norrisom kao najbližim izazivačem Verstappena i Piastrijem 44 boda iza njega.
Ali zaista se ne treba previše baviti polemikom, nego konkretno djelovati i postaviti Norrisa za prvog vozača do kraja ove sezone.
Kada ozbiljno sagledamo situaciju, zapravo ključ problema uopšte ne leži u McLarenovom oklijevanju, u smislu postavljanja pitanja može li Norris uhvatiti Verstappena uz širu pomoć svog timskog kolege.
Ključno je koliko su loše stvari u Red Bullu i koliko će dugo takve biti prije nego što ekipa iz Austrije da konkretan odgovor.
Ako Red Bull nije uspio pobijediti u Monzi – nakon što je njegov uspjeh na Spa uništila Verstappenova kazna zbog zamjene motora – sa svojim aerodinamički efikasnim paketom, teško je vidjeti gdje bi se mogao oporaviti, ali zaista se ne treba pomiriti da Red Bull više nema bolid konkurentan za titulu.
Oglasi
S druge strane, treba pripaziti i na Ferrari. Oni će također biti prijetnja do kraja sezone, te i možda spasioci Maxa Verstappena. Pogotovo u Bakuu s Leclercovom brilijantnošću na toj stazi, te Singapur na kojem već dugo godina posjeduju ključ pobjede.
Zaista mnogo faktora je u igri za titulu ove sezone u Formuli 1, ali ako Red Bullov bolid u rukama Maxa Verstappena profunkcioniše to će značiti i završen posao, te bi Stella u tom slučaju zajedno sa Norrisom mogao na kraju sezoni plakati za bodovima iz Monze i Mađarske.
Završetak ispred Piastrija u nedjelju značio bi 11 bodova razlike u odnosu na Verstappena. Ali ako Norris to može ponoviti na svakoj narednoj trci, još uvijek može osvojiti titulu 2024. godine.
Biće teško – nema sumnje, s obzirom na to da će se ti rezultati neizbježno mijenjati, ali sada se taj jaz može premostiti, te svakako ne treba zaboraviti na tri sprint utrke koje nude šansu za osvajanje dodatnih bodova.
Baš kao i poen za najbrži krug utrke jer kako se stvari odvijaju. Kada se završi zadnji krug sezone, svaki bod bi mogao biti zlata vrijedan.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.