Danas počinje čuvena biciklistička trka
Historijski Giro: 101. izdanje kreće iz Jeruzalema, ukupna dužina tri i po hiljade kilometara
Uz Tour de France, najčuvenija godišnja biciklistička trka, Giro d'Italia počinje danas i to pojedinačnim hronometrom u Jeruzalemu. Ovo, 101. izdanje trke historijsko je jer Grand Tour prvi put prevazilazi okvire Evrope.
Ove godine ukupna dužina trke iznosi tri hiljade i 562,9 kilometara, a dnevni prosjek pređenih kilometara je 169,7.
Druga i treća etapa su također u Izraelu, a nakon dana odmora biciklisti dolaze na Siciliju. Utrka završava 27. maja u Rimu. Pred biciklistima su dva pojedinačna hronometra, sedam ravničarskih etapa, šest brdskih te šest srednje teških etapa.
Među favoritima za ukupnu pobjedu ističu se branitelj naslova Nizozemac Tom Dumoulin (27 godina, Sunweb), četverostruki osvajač Tour de Francea Britanac Chris Froome (32, Sky), te Talijan Fabio Aru (27, UAE Emirates), koji je 2015. godine osvojio Vueltu te je bio drugi na Giru.
Britancu Froomeu u kolekciji Grand Tour naslova nedostaje samo pobjeda na Giru. Prošle godine osvojio je po četvrti puta Tour de France, te je slavio na Vuelti. No, upravo je na Vuelti bio pozitivan na dopinškom testu nakon jedne etape. U njegovom tijelu pronađena je previsoka razina salbutamola, lijeka koji se koristi za astmu. Istraga tog slučaja još traje i odluka se očekuje u augustu.
U drugom krugu favorita su Francuz Thibaut Pinot (27, Groupama-FDJ), koji je prošle godine bio četvrti u ukupnom poretku Gira, Talijan Domenico Pozzovivo (35, Bahrain-Merida), šesti sa prošlogodišnjeg izdanja, te Kolumbijac Miguel Angel Lopez (24, Astana), čiji je najbolji rezultat na Grand Tour utrkama osmo mjesto na prošlogodišnjoj Vuelti.
Prva brdska iskušenja bicikliste očekuju u šestoj etapi, koja završava usponom na Etnu. Po običaju, posljednja sedmica je najteža. Počinje pojedinačnim hronometrom (34,2 km), a slijede dvije etape sa brdskim finišom, u kojoj je i kraljevska, 19. etapa, na kojoj će biciklisti prevaliti četiri uspona.
Historijat Gira
Prva trka je održana 1909. godine, a održavana je svake godine, sa izuzetkom godina Prvog i Drugog svjetskog rata.
Inicijatori trke su bili izdavač sportskih novina Gazzetta dello Sport, Eugenio Camillo Costamagna i urednici Armando Cougnet i Tullo Morgagni, po uzoru na već održavanu trku Tour de France, koja se počela voziti od 1903. godine.
Finansiranje Gira je uslijedilo uz pomoć Biciklističkog saveza Italije, novina Corriere della Sera, kao i raznih korporativnih sponzora.
Prvi Giro d'Italia je počeo 13. maja 1909. godine, a vožen je u osam etapa, od Milana do Napulja i nazad u Milano, gdje je finiš bio 30. maja. Pobjednik prvog Gira je bio Luigi Ganna.
Neka od imena koja su ostala u sjećanju tokom čitavog stoljeća su Alfredo Binda (Italija), Fausto Coppi (Italija) i Eddy Merckx (Belgija), koji su bili pobjednici Gira po pet puta.
Dok na Tour de Franceu pobjednik etape nosi žutu majicu, na Giro d'Italia, po boji papira novina Gazzetta dello Sport, pobjednik etape nosi majicu roza boje, a vodeći po bodovima, nosi crvenu majicu.
Rekordi i zanimljivosti
Najmlađi pobjednik je Fausto Coppi, koji je osvojio Giro 1940. sa 20 godina i 268 dana.
Najstariji pobjednik je Fiorenzo Magni, koji je osvojio Giro 1955. sa 34 godine i 180 dana
Najstariji vozač koji je učestvovao je Giovanni Gerbi, koji je imao 47 godina kada je vozio Giro 1932. godine.
Najduža ikad etapa, vožena je 1914. od Lucce do Rima, u dužini od 430 km. Pobjedio je Costante Girardengo
Najduži hronometar vožen je 1951. od Perugie do Ternija, dužine od 81 km. Pobjedio je Fausto Coppi.
Prvi put je Giro išao van Italije 1920. kada je prolazio kroz Švicarsku.
Giro je 1921. godine sniman i prikazivan u kinu.
Najviše etapnih pobjeda na jednom Giru ostvario je Alfredo Binda, 12 na Giru 1927. godine.
Najviše uzastopnih etapnih pobjeda ostvario je Alfredo Binda, 8 na Giru 1929. godine.
Najveća vremenska razlika između pobjednika i drugoplasiranog ostvarena je na Giru 1914. godine, kada je Alfonso Calcolari osvojio Giro za 1 sat, 57 minuta i 26 sekundi ispred Pierina Albinija.
Najmanja vremenska razlika između pobjednika i drugoplasiranog ostvarena je na Giru 1948. godine, kada je Fiorenzo Magni osvojio Giro sa 11 sekundi ispred Ezija Cechija.
Raspored etapa ovogodišnjeg Gira
1. etapa, 4. maja – Jeruzalem, pojedinačni kronometar, 9,7 km
2. etapa, 5. maja – Haifa – Tel Aviv, 167 km
3. etapa, 6. maja – Be'er Sheva – Eilat, 229 km
4. etapa, 8. maja – Catania – Caltagirone, 198 km
5. etapa, 9. maja – Agrigento – Santa Ninfa (Valle del Belice), 153 km
6. etapa, 10. maja – Caltanissetta – Etna, 164 km (brdski finiš)
7. etapa, 11. maja – Pizzo – Praia a Mare, 159 km
8. etapa, 12. maja – Praia a Mare – Montevergine di Mercogliano, 209 km(brdski finiš)
9. etapa, 13. maja – Pesco Sannita – Gran Sasso d'Italia (Campo Imperatore), 224 km (brdski finiš)
10. etapa, 15. maja – Penne – Gualdo Tadino, 239 km
11. etapa, 16. maja – Assisi – Osimo, 156 km
12. etapa, 17. maja – Osimo – Imola, 214 km
13. etapa, 18. maja – Ferrara – Nervesa della Battaglia, 180 km
14. etapa, 19. maja – San Vito Al Tagliamento – Monte Zoncolan, 186 km (brdski finiš)
15. etapa, 20. maja – Tolmezzo – Sappada, 176 km
16. etapa, 22. maja – Trento – Rovereto, pojedinačni kronometar, 34,2 km
17. etapa, 23. maja – Riva del Gardo – Iseo, 155 km
18. etapa, 24. maja – Abbiategrasso – Prato Nevoso, 196 km (brdski finiš)
19. etapa, 25. maja – Venaria Reale – Bardonecchia, 184 km (brdski finiš)
20. etapa, 26. maja – Susa – Cervinia, 214 km
21. etapa, 27. maja – Rim – Rim, 115 km
Promo
Akademcima Fakulteta fizičkog vaspitanja i sporta stigla vrijedna oprema
Studenti fizičkog vaspitanja u Mozzartovim bojama do novih sportskih uspjeha
Bingo dodijelio 30.000 KM poduzetnicama za najbolje biznis ideje
Projekat "Odvažne i hrabre, to ste vi!"
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.