Kanal koji se ne može zanemariti
Partnerstvom sa SportSport.ba možete znati tačno ko su ljudi koji čitaju vašu poruku, isporučiti je ciljano na mjestu i u trenutku koji će vam donijeti najbolje rezultate

Razvoj internet tržišta u BiH

Kanal koji se ne može zanemariti

M. Skaka

Razvoj kredibilne i transparentne web medijske valute nužna je osnova za brži razvoj internet tržišta u BiH.

Prema analizama kompanije eMarketer  internet oglašivačko tržište nakon mračne 2009., u 2010. ponovno dobiva krila, pa se tako za ovu godinu u globalu procjenjuje slabih 11% rasta. Oglašavanje na internetu postaje sve aktuelnija tema i u BiH, ipak se ponekad čini da su sumnja u učinkovitost takvog načina komunikacije sa krajnim potrošačima i time povezani strah od promašene investicije uvijek prisutni.

Filozofija targetiranja interneta umjesto masovne ponude predstavlja konkretno prilagođavanje potrošaču. Dobiti pravog kupca, sa za njega najprihvatljivijom porukom, u pravo vrijeme, mora biti cilj igrača koji posluje u digitalnom okruženju. Marketing koji bazira na mikrosegmentaciji, oglašivače tjera promišljenom upravljanju odnosa sa kupcima, sa naglaskom na razumjevanju internet tržišta i tržišno zanimljivih segmenata.

Tako u vrijeme kad internet mjesečno ili češće posjeti više od 42% BiH populacije u starosti 15+ osnova za prepoznavanje i realizaciju poslovnih prilika koje se nude na BiH internetu mora biti kredibilno i transparentno web medijsko istraživanje. Informacije dostupne putem Google Analytics i Alexe ozbiljnim web oglašivačima nisu više dovoljne. Dok je nedostatak Google Analyticsa nepostojanje javno dostupne ranking liste posjećenosti medija te praćenje posjećenosti internet stranice kroz broj računara (cookie-ja) a ne stvarnih posjetioca, kod Alexe moramo uzeti u obzir da broj prikazanih posjeta (t.j. doseg medija) zavisi o postotku posjetioca koji koriste Internet Explorer kao i o postotku onih koji koriste Alexa Toolbar, zbog čega su moguća velika odstupanja od realnih podataka.

Vodeći specijalizirani portal u BiH

S početkom sportske sezone, portal SportSport.ba zabilježio je rekordan rast posjete, te se uz preko 70.000 posjeta tokom jednog dana, pozicionirao u sam vrh bosanskohercegovačkog online medijskog prostora, te još dodatno učvrstio status ubjedljivo najčitanijeg specijaliziranog portala u našoj zemlji koji drži već godinama.

SportSport.ba i u regionu nema konkurencije među sportskim portalima. I pored činjenice da je bosanskohercegovačko tržište mnogo manje od susjednih, ni u regionu ne postoji sportski portal koji se po posjećenosti može mjeriti sa portalom SportSport.ba.

Uz nove servise kao što su video zapisi sa terena širom BiH, tabele i rezultati svih domaćih i desetina najvažinijih svjetskih takmičenja SportSport.ba bez konkurencije je vodeće sportsko glasilo u BiH i siguran i provjeren partner oglašivačima.
Pored toga pod uticajem iskustava sa tradicionalnim medijima još uvjek često zaboravljamo kako tržišna vrijednost internet medija, koji nudi svoj oglasni prostor, ne leži uvijek samo u njegovom dosegu. Isključivo praćenjem ranking lista posjećenosti medija ne možemo prepoznati prodajni potencijal tih posjetioca za našu oglašivačku kampanju. Tako po uzoru na Sloveniju i Hrvatsku, sada i u BiH postaje sve aktualniji sindicirani marketinški projekat mjerenja posjećenosti internet medija gemiusAudience. Rezultati pomenutog istraživanja na tržištima istočne, jugoistočne, centralne Evrope a i šire (Danska, Izrael) uspješno su se pozicionirali kao web medijska valuta, koja je referentna kod zakupa web oglašivačkog prostora i potrebe upravljanja i evaluacije internet strategija.

Konačni rezultati istraživanja pored ranking liste sa informacijama o posjećenosti internet medija sadrže i bitne informacije o socio-demografskim profilima internet posjetioca pojedinih medija, dostupne kroz analitički alat za medijsko planiranje. Prizmom mjerljivih parametara dostupnih u okviru istraživanja gemiusAudience tako možemo procjeniti kvalitet i strukture posjetioca određenih medija za oglašivačke potrebe proizvođača te potražiti odgovore na pitanja kako ciljano doprijeti do potrošača.

Iskustva na brojim tržištima pokazuju, kako implementacija standardne internet medijske valute bitno utiče na povećanje udjela internet oglašavanja u cijelokupnom oglašivačkom kolaču.  Ali analitički alati i mnoštvo indikatora, koja prate navike i profile internet publike i njihov odaziv na ponude, dokazuju svoju dodanu vrijednost samo ako kompanija rezultate istraživanja prihvate i razumiju kao kredibilnu podršku poslovnom znanju, koji se u procesu prihvatanja odluka postavlja uvijek i treba naći. Subjektivnosti se apriori ne isključuju jer još uvijek važi da uz pojavljivanje na internetu, pojedine kategorije marke i sa njima povezane poruke, kreiraju svoje vlastite zakone dozvoljenog i željenog. Vrijedi naglasiti da i internet traži pristup sa jednakom mjerom poštovanja koje važi za klasične medije - sa podacima i argumentima.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.