
Posljednjih godina fudbalski dresovi pogovo onih najpopularnijih svjetskih klubova su sve skuplji i skuplji.
Trenutno 90 ili 100 eura nije dovoljno da se kupi dres omiljenog kluba pa ovaj najpopularniji navijački rekvizi polako, ali sigurno postaje luksuz za mnoge.
Uslijed povećanja troškova života, cijene dresova su se posljednjih godina udvostručile ili utrostučile što se ne može reći i za plate običnih građana.
Sa samim osnivanjem klub dobije dres kao zaštitni znak, a prvi dres sa reklamom se pojavio tek 1973. godine kada je led probio njemački Braunschweig te je tako počeo novi biznis.
Od 90-ih godina prošlog vijeka dresovi su na neki način postali i svakodnevni dio života jer ih ne koriste samo igrači na utakmica, već ih navijači nose tokom uobičajnog izlaska vani.
Oglasi
Za ugledni Athletic dva su glavna razloga zašto je cijena tri puta veća u odnosu na 1992. godinu kada je i današnjih 30 eura bilo dovoljno kupiti dres omiljenog kluba.
Prvi je fiziološki i nastaje zbog inflacije koja je porasla za 2,8% posljednjih godina. Tako da je tih 30 eura preraslo u 72 eura.
Drugi je rastuća potražnja. Danas mnogo više ljudi kupuje fudbalske dresove i to sve češće, što je dinamika koja je uvijek uzrokovala rast cijena. I zato što je veza koja spaja navijače i klub jaka. Na kraju krajeva, ne kupujete običnu majicu već sve sve ono što predstavlja vaš voljeni tim.
Povećanje potražnje je značilo da danas postoje zapravo dvije verzije dresova najvažnijih klubova koji se mogu kupiti. Izgledaju identično, ali nisu. Jedna je "replika", ona koju zovemo "standard" koja je godinama bila jedina dostupna na tržištu.
Druga, za one odvažnije, je “Authentic” verzija, čija cijena znatno prelazi 100 eura, a u nekim slučajevima dostiže i 150 eura. Razlika je u tome što potonji imaju istu tekstilnu tehnologiju kao i one koje nose igrači na terenu.
Gdje odlazi novac?
Nije lako otići iz zavjesa i otkriti kako su nastali fudbalski dresovi i relativno kretanje novca, takođe zato što sportski brendovi nemaju interesa da otkrivaju detalje. Da bi se razumjelo kako se dijele različiti troškovi i zarade, najpouzdanija je studija Petera Rohlmanna, jednog od najvažnijih stručnjaka u sportskom marketingu, koja počinje od početne tačke: 8/9 eura koliko košta fudbalski komplet brendova i njegov transport.
Rohlmannov primjer odnosi se na dres Njemačke za Svjetsko prvenstvo 2018., koji je koštao 90 eura. Kao što je spomenuto, oko 10% se odnosi na troškove proizvodnje i transporta. Mnogo veći postotak, odnosno 44% odlazi trgovcima u džep, odnosno oko 40 eura. 14%, dakle oko 20 eura po majici se odnosi na porez plus što njemački Savez uzima 6% (5,50 eura) od svakog dresa. Konačno, nešto više od 5% troši se podjednako na marketing, oglašavanje i distribuciju. Obrazloženje prema kojem bi od 90 eura ispisanih na etiketi Adidas u džep dobio 17 eura po majici.
Konačno, po pitanju prodaje klupskih dresova mora se uzeti u obzir da brendovi moraju vratiti troškove nastale faraonskim ugovorima o tehničkom sponzorstvu.
Top Komentari
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.