Da li je TV streaming sportskog programa isplativ biznis model?

Da li je TV streaming sportskog programa isplativ biznis model?

Edmir Škorić

Ko pokreće streaming TV servis sa ciljem da ga u skorom roku zatvori? Disney, Warner Bros i Fox.

Naime, Venu Sports trebao je doći na tržište u augustu 2024. godine po cijeni pretplate od 42,99 dolara mjesečno. Ideja je bila, barem za Disney, da Venu posluži kao neka vrsta srednje opcije uz relativno jeftinu pretplatu kako bi omogućila live prenos vrhunskih sportskih događaja. Disney je planirao spojiti svoj Hulu + Live TV vMVPD servis sa Fuboom koji se oslanja na sport.

Međutim, Venu Sports, zajedničko ulaganje ESPN-a (Disney), Foxa i Warner Bros, biti će ukinut kao rezultat kolektivne odluke menadžmenta sve tri kompanije.
S druge strane, Netflixova zarada u četvrtom kvartalu 2024. otkriva zanimljiv zaokret u strategiji streaming kompanije pri čemu se sportski program uživo pojavljuje kao značajan novi faktor rasta.

U zadnjem kvartalu 2024. godine zabilježeno je nekoliko zapaženih postignuća u sportskom streamingu, uključujući boks meč Jake Paula i Mikea Tysona koji je postao najprodavaniji sportski događaj u historiji dok je Taylor-Serrano undercard ušao u historiju kao najgledaniji profesionalni ženski sportski događaj u istoriji SAD-a. Netflixove NFL igre na Božić postavile su nove rekorde streaminga postavši dvije NFL igre s najvećim brojem streaming pregleda ikada.

Ovaj rani uspjeh u streamingu sportskih sadržaja pokazuje sposobnost Netflixa da privuče ogromnu publiku za sportske događaje uživo uprkos tome što je relativno novi "igrač" u ovom biznisu. Netflix koristi selektivan pristup sportskim pravima, eksplicitno navodeći da se "ne fokusiraju na sticanje prava na velike sportske pakete regularne sezone". Umjesto toga, Netflix slijedi strategiju koju nazivaju "programiranjem posebnih događaja koji se ne mogu propustiti".

Čini se da se ovaj selektivni pristup sportskim pravima isplati, o čemu svjedoči njihova nedavna akvizicija američkih prava za FIFA Svjetsko prvenstvo za žene 2027. godine i 2031. godine. Ova strategija omogućava Netflixu da optimizira troškove a istovremeno i dalje prenosi sportske događaje visoke vrijednosti.

Uspjeh u sportskom streaming programu dolazi u trenutku kada Netflix pokazuje snažan sveukupni rast, sa prihodom koji je 16% viši u odnosu na prethodnu godinu, te sa rekordnih 19 miliona rasta neto dobiti u zadnjem kvartalu 2024. godine. Sposobnost kompanije da neprimjetno integriše sportove uživo u svoju platformu uz održavanje svog osnovnog poslovanja sa streaming uslugom sugeriše da je Netflix pronašao održiv pristup sportskom sadržaju koji bi mogao potaknuti njiihov dalji rast bez ugrožavanja profitabilnosti.

Ulazak u poslovni model sportskog programa uživo, uz rast reklamiranja, predstavlja uvjerljivu priču za buduće povećanje prihoda Netflixa. Sposobnost kompanije da monetizuje ove inicijative uz održavanje jakih marži sugeriše dobro izveden strateški zaokret koji bi mogao da podstakne održive finansijske performanse.

Sportski sadržaji sada postaju svjetski dostupni i pristupačni široj publici preko Netflix streaming verzije potencijalno podstičući dalji rast pretplatnika Netflixa iznad njihove trenutne baze od 302 miliona članova.

Kako je to izgledalo u decembru 2024. godine, uvjerite se ovdje:

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi