Panamera via GT2...3...RS

Panamera via GT2...3...RS

SportSport.ba

Možda nisam u pravu, ali nemam namjeru mijenjati inicijalni koncept ove priče: nekoliko riječi o Panameri (vjerovatno najružnijem Poršeu svih vremena!) i mnogo više o PRAVIM Poršeima zbog kojih odgovorno tvrdim da je gore u raju, definitivno, bučno.

Nije mi problem shvatiti (oprostiti, opravdati, prihvatiti...) što Maserati i Aston Martin, hajde i Lamborghini, pored svojih otvorenih i zatvorenih dvosjeda koji (naravno) imaju i svoje trkačke varijante, proizvode (proizvodiće) i velike supersportske limuzine u koje beskompromisno ubacuju (polu)trkačku mehaniku i gomilu konjskih snaga.

Nije mi, dakle, problem prihvatiti postojanje Maseratija Quattroporte (taj motor stvarno zvuči sjajno!), niti mi je problem prihvatiti skoro završen(e) AM Rapide & Lambo Estoque, ali mi je nepremostiv problem prihvatiti Porsche sa četvero (petero) vrata, makar se zvao nostalgično i pod prednjim poklopcem imao rasne konjske snage dostojne Le Mansa.

„Živim“ Porsche i ne mogu prihvatiti njihov auto koji izgleda k'o full-opremljena Škoda Superb (Super B, kako vole reći „upućeni“ u pojedinim bosanskohercegovačkim javnim preduzećima i federalnim institucijama), niti mogu prihvatiti da se stari dobri genije Ferdinand (opet) prevrće u grobu onako kako se, vjerovatno, prevrtao kada je njegovo slavno prezime stavljeno na glomazni SUV koji se krije iza imena Cayenne.

Iskreno, zbog sveopšte pohlepe svijeta u kojem živimo, gdje niko više ne mari za tradiciju i stare vrijednosti, bojim se da bi (uz svježe arapske milione) uskoro mogao osvanuti i neki monovolumenski Porsche maxi proporcija u koji bi bogati Arapi bez problema mogli potrpati svoje žene i pripadajuće potomstvo. E moj Ferdinande!

911 GT2

Jesam li dovoljno pisao o Panameri? Velika, masivna, lijepa samo roditeljima, mogla bi uspjeti na tržištima koja nemaju pojma o kulturi rasnih sportskih automobila. Super motor, koža i kadifa, „hi-tech“, neprevaziđena ergonomija, magičan inžinjering i... Pogrešno prezime! J... ga! Ako već morate imati putnički automobil vrhunskih performansi, čini mi se mnogo boljom odlukom kupiti M5 ili RS6.
Količina stresa signalizira kako je vrijeme da se pozabavim „hardcore“ Porsche automobilima zbog kojih i dan-danas lomim koplja sa „glavnim i odgovornim zamjenikom“, čistokrvnim Ferarijevcem, gospodinom Kurtovićem mlađim. Prije toga, idem da skinem običnu bijelu potkošulju (koja je bila baš u duhu Panamere) i da umjesto nje obučem ubitačno bijelu majicu dugih rukava (sa crvenoplavim štraftama) na kojoj crnim slovima piše MARTINI PORSCHE. A da prvo zapalim jednu?

Onaj spomenuti Cayenne u dodatku može imati i oznaku GTS (koja kod Poršea nije prašina u oči). Uostalom, pitajte spomenutog Ferarijevca. Ali Cayenne se nikada neće moći kupiti uz oznake GT2 odnosno GT3 RS. Zašto? Zato što tim stvarima nije dorastao!

Voziti žestoko GTS: nije dovoljno za pravljenje razlike između dječaka i muškarca. Voziti žestoko GT3 RS: nema dileme, u svijetu ste muškaraca (i žena tipa Michele Mouton). Voziti žestoko „rear wheel drive“ GT2, a da se pri tome ne slupate: prvo svadba, onda endurance! Nije sporno, i GT2 i GT3 RS mogu se voziti polako i uglađeno, onako kako se vozi bilo koji automobil, ali to bi još najgore moglo djelovati na već nasikiranog Ferdinanda.

Mnogi kažu da je „Bik“ Gallardo Superleggera čudo od automobila, i bude bučno i euforično sve dok se ne spomene Porsche 911 (997) GT2. Sve što ostane od Italije zapravo je neprijatan miris venecijanskih kanala i oštrice noževa napuljskih kriminalaca.


911 GT2
Najnoviji „simulator letenja“ iz Zuffenhausena nema doduše karizmu Scuderije, nema ni čudesni preklopnik Manettino koji tako snažno miriše na svijet Formule 1 (samo se ti Kurtoviću smješkaj), ali ima legendarni 3,6-litarski 6-cilindrični biturbo boxer koji proizvodi upravo savršenih 530 KS, razvija 326 km/h, definitivno podsjeća na svoju fenomenalnu izvornu varijantu (993 GT2, 430 KS) i jasno je da je prava „racing machine“, sa ili bez Božije asistencije prilikom njegovog rađanja. Bez zadnjih sjedišta, uz titanijumski izduvni sistem i zgodnu činjenicu da će na svakom krugu od Poršea 911 Turbo napraviti pripravnika, GT2 je stvoren za stazu. Na vama je da riješite sponzore, nabacite „ratne boje“, kažete ukućanima da je današnje trkanje bezopasan sport i krenete prema tronu na kojem sjede besmrtni.
Nije vam do trkanja? Onda spadate u bogate fanatike koji voze auto napravljeno isključivo zbog homologacionih potreba. Auto kojem je od 0 do 100 km/h potrebno 3,7 sekundi. Odvajanje mesa od kostiju! Kad smo već kod brojeva: svaka konjska snaga prethodnog GT2 gurala je 3,11 kilograma. Ovaj put na jednu KS ide samo 2,71 kilograma.

U odnosu na 997 Turbo GT2 je lakši 145 kilograma. Bez panike! Uz izvanredno izbalansiran auto, precizno upravljanje, savršen ovjes koji kao da je pravljen na drugoj planeti, 19-inčne felge i adekvatne (Cup) gume ne bi trebalo biti bilo kakvih problema. Tako barem tvrdi legendarni relijaš, već dugo testni vozač Poršea, Walter Rohrl, koji je sa 997 GT2 „zatvorio“ krug na Nordschleife pet sekundi brže nego što je isto uspio uraditi sa Porsche Carrerom GT. Ne znam jeste li zaboravili: Carrera GT ima centralno smješten V10 motor. Lijepo je biti sretno zaljubljen... i uživati kad je „oversteer“!


911 GT2
Porsche GT2, koji svojom markantnom pojavom standardnu Carreru čini tek „friziranim“ Volkswagenom, u matičnoj državi košta oko 190.000 eura. Jeftiniji je od ljutog konkurenta, Ferrarija F430 Sc(humacher)uderia, ali osjetno skuplji od „prvog rođaka“ uz koji upravo idealno pristaje Martini Porsche majica.

Tu smo dakle. 997 GT3 RS, istina, nema motor sa 530 KS, ali zbog dodatka RS uvijek je bio (naj)uzbudljiviji Porsche koji se može registrovati i voziti javnim površinama, mada se i on mnogo bolje osjeća na asfaltu trkališta. Ne morate voziti trke da bi kupili GT3 RS ali ako, s vremena na vrijeme, nećete onako za svoju dušu učestvovati na manifestaciji koju zovemo „track day“ tada rollbarom opremljen „superlight“ RS nije za vas.

Uh, kako samo volim taj auto! Uvijek je tu. Wallpaper na mom mobitelu, gledam ga na zidu pored kreveta, monitoru stolnog kompjutera, laptopa... Kada bih mogao izabrati samo jedan supersportski automobil to bi, definitivno, bio 997 GT3 RS! Narandžaste boje, sa trkačkim karbon-fiber sjedištima, crnim 19-inčnim točkovima i karakterističnim natpisom koji se proteže donjim dijelom graciozno izvajanih bokova. Koliko automobila na svijetu serijski dolazi sa upravljačem na čijem je vrhu ušivena žuta traka kojim se precizno određuje ugao pod kojim se u odnosu na uzdužnu osu nalazi prednji par točkova?
E takav će se GT3 RS uskoro moći kupiti samo kao polovan, jer je Porsche spremio redizajniranu varijantu koja će svoju glamuroznu svjetsku premijeru doživjeti ovih dana na Sajmu automobila u Frankfurtu.

Unutrašnjost PanamereI odmah da vam kažem: redizajnirani GT3 RS umjesto 415 sada ima 450 KS, uvijek lagan sada je lakši još pet kilograma (1370 kg), startniji od 0 do 100 km/h za 0,2 sekunde (tek četiri treptaja očnih kapaka), i dalje razvija 310 km/h, ali mi se čini da je moj „narandžasti san“ vizuelno uspješniji, jer se 997.2 GT3 RS sada nudi u drugačijim (čudnijim, možda i kičastim) kombinacijama boja i natpisa, gdje se moja draga narandžasta boja može vidjeti samo u fragmentima. Priznajem, izvjesnu prednost novajliji osiguravaju agresivniji odbojnici (i otvori na njima) i „pure racing“ spojler na repu u kojem boravi 3,8-litarski atmosferski boxer motor sposoban da se (zvučno i konkretno) uspješno nosi sa motorom Ferrarija F430 (bez dodatka Scuderia). I kako onda misliti i pisati o tamo nekoj Panameri!

Pored činjenice da je za redizajnirani 997 GT3 RS, koji će kao i do sada biti na raspolaganju u prilično ograničenoj količini, potrebno izdvojiti 145.871 eura biće potrebno i određeno strpljenje: predviđeni rok isporuke je šest mjeseci. A to je, čini se, sasvim dovoljno vremena za razmišljanje o prihvatanju asocijalnosti kao jedne od najvećih ljudskih vrlina.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Najnovije vijesti