"Moja garaža - moja pravila"

One su već najbolje, vrijeme je da shvatimo: Elvedina i Lejla gošće u našoj Garaži · Intervju

A. Beganović

Elvedina Muzaferija i Lejla Tanović već godinama predstavljaju BiH po cijelom svijetu i bilježe odlične rezultate, ali podrška koju imaju od države nije nešto čime se čovjek može pohvaliti. "Osuđene" su na to da od malih nogu moraju da ulože mnogo više truda nego sportisti iz drugih zemalja jer iza sebe nemaju dovoljnu institucionalnu podršku koju realno zaslužuju.

Gošće nove epizode podcasta SportSport.ba "Moja garaža-moja pravila" bile su naše uspješne sportistkinje, skijašica Elvedina Muzaferija i biciklistkinja Lejla Tanović. Elvedina i Lejla uljepšale su našu garažu, a u veoma otvorenom razgovoru obje naše sportistkinje su govorile o svojim počecima, uslovima u kojima rade, uspjesima koje ostvaraju.

Elvedina nam je u goste stigla samo nekoliko dana nakon svog povratka iz Irana.

"Stvarno sam bila umorna, kraj sezone, već je mart. Razmišljam malo o odmoru, pa o narednoj sezoni, kad dolazi mi poruka s pitanjem da li sam zainteresirana da dođem u Iran? Bilo je to u srijedu, već u subotu sam otputovala za Iran. To je jedno od najstarijih skijališta, moglo se skijati. Imaju odlične uslove, samo trebaju više ulagati i mogli bi mnogo veći timovi ići na pripreme. Iskoristila sam priliku da malo upoznam Teheran i mogu vam reći da ovo što možemo vidjeti na televiziji, nije baš istina. Radi se o propagandi", istakla je naša najbolja skijašica.

Elvedina je istakla da se uglavnom za sezonu priprema u Austriji i Švicarskoj.

"Ne treniram kod nas jer nemam uslove. Skijališta su se više okrenula turizmu i čini mi se da im je žao zatvoriti jednu stazu koju bi koristili profesionalci. Moglo bi se odlično trenirati, evo recimo sad kada ima snijega. No, nismo na tom nivou. Zato se uglavnom pripremam u Austriji i Švicarskoj. Nažalost, ali tako je."

Oglasi

Lejla je zadovoljna sa uslovima koje ima za treniranje u Bosni i Hercegovini.

"Meni ne treba infrastruktura, da tako kažem. Mi u BiH imamo prirodne staze i zato sam se počela baviti brdskim biciklizmom. Kada nije snijeg, najbolje je trenirati u Sarajevu jer su mi sve planine u krugu od 10 kilometara. Jedan dan sam na Trebeviću, pa na Bjelašnici, onda na Igmanu. Svaki dan mijenjam teren, svaki dan mi se mijenja okruženje što je nevjerovatno. U drugim zemljama, biciklisti moraju izaći iz grada, pa se moraju izgraditi staze. Onda, što mi ide u prilog je to što tokom zime mogu trenirati u Hercegovini gdje boravim pet mjeseci tokom godine. Što se tiče uslova, zaista sam presretna. Normalno da bih volila da ima staza koje su ručno napravljene, pa da imam žičaru koja vodi na vrh planine. No, to što nemamo me ne spriječava da treniram. Kod nas je prirodni potencijal nevjerovatan, kod nas je sve "zeleno". To je svima interesantno", istakla je Lejla Tanović pa se osvrnula i na početak svoje karijere.

"Moram voziti cestovni biciklizam, moram radi treninga. Ne vozim utrke, ali kad sam u Hercegovini pošto ima manje saobraćaja često vozim. U principu, brdski biciklizam sam počela voziti jer u Sarajevu ima mnogo saobraćaja. Uvijek sam gledala da idem makadamom da izbjegnem te gužve i obiđem planina. Sa 15 godina sam krenula voziti, htjela sam obići što više planina, no moji vršnjaci nisu bili avanturistički raspoloženi. Ali, imala sam sreću da brzo upoznam mog trenera, koji je prepoznao taj potencijal i za dvije godine sam bila državni prvak i krenuli smo na utrke svjetske biciklističke asocijacije. Doista nevjerovatna priča".

Lejla je gvorila i o Premijer ligi u našoj zemlji.

Oglasi

"Mnogo ljudi ne zna, mi imamo odličnu Premijer ligu. Četiri discipline, razne uzrasne kategorije. Ja se takmičim u dvije discipline, u olimpijskom cross countryju i maratonu. Imamo ogromna broj takmičenja, mislim da ove godine imamo 25 takmičenja registrovanih u brdskom biciklizmu. Odlična je to platforma za sve koji se žele baviti brdskim bicikliznom. Naše staze su tehnički zahtjevne, mnogo zahtjevnije nego recimo u Hrvatskoj. Ovaj sport je u ekspanziji, ne samo rekreativni nego i profesionalni".

Elvedina je jedina skijašica iz BiH koja učestvuje u Svjetskom kupu, a situacija u bh. skijanju nije baš najbolja.

"Jedina sam osoba u BiH koja može voditi Svjetski kup. Imamo još dva momka, Emir Lokmić i Marko Šljivić koji mogu voziti Evropa kup. Oni su na nekom nivou poput mene ali se još nisu kvalifikovali za Svjetski kup. Kod skijašica zaista ima velika rupa, tako da će teško u narednih deset godina biti neko na ovom nivou. Jednostavno, skijanje je tako skup sport, uglavnom su skijaši djeca bogatih roditelja. Prije, dok sam se ja kao curica takmičila u BiH, situacija je bila drugačija. Skijanje je trenutno u jako lošoj situaciji u Bosni i Hercegovini", govori Elvedina i dodaje:

"Trenutno vozim Atomicove skije, potpisala sam prije dvije godine ugovor sa njima. Prošle sezone su me pitali šta mi treba. Dobila sam recimo 20-30 pari skija, a ostala sam na osam. Ono što ti ne odgovara, normalno da vratiš. Te skije koje ti se sviđaju uglavnom se uzmu u maju, Atomic je jedna od najjačih kompanija u skijanju. Recimo dobijem deset pari velesllalom skija i sve su različite. Nauka je to, proces.".

Oglasi

I Lejla je govorila o svojim sponzorima i o tome kako je sada među "glavnim facama" poznate biciklističke ekipe, te ima privilegij koji nemaju mnogo njene suparnice.

"Imam recimo šesnaest sponzora za bicikl. Jedan je recimo za gume, sjedište, točkove... Apsolutno je svaki dio pravljen po mjeri, svi dijelovi su karbonski. Pravljeni su tačno za moju širinu ramena, za moju visinu, dužinu nogu. Sve sam sama birala, takav sam ugovor potpisala sa Allebikeom, privilegija je to. Mijenjam gume svakih 15 dana, pa onda u skladu sa vremenskim uslovima. U tom smislu, nauka je to. Recimo, u gumama nemam unutrašnju gumu, nego spužvu. Nešto što je bilo prije dvije godine, sada je već staro. Gledam i ne mogu da vjerujem da smo to vozili. Sport je skup, tene moje su recimo karbonske, teške 230 grama. Moj stil vožnje nije agresivan, ne uništavam bicikl. Jedan sam pukla, bio je lagan, karbon je bio čudan. Ima padova, često padam. Moram voziti na granici, ako ne vozim onda gubim mnogo vremena. Svaka krivina mora biti na granici, imala sam tešku povredu koljena u Rumuniji. To je dio sporta, treba znati i padati. Što se toga tiče, ispraksirala sam se", istakla je i dodala:

"Rekla sam već, sa 15 godina sam nabavila prvi bicikl. Volim prirodu, moj trener Amar Njemčević je imao veliki uticaj na mene. Radi se o jednom velikom sportisti. Svidio mi se njegov sistem, brzo smo počeli praviti dobre rezultate. Imala sam veliku podršku od porodice. Kada se bavite sportom u Bosni i Hercegovini to vam je od velikog značaja".

Na početku Elvedinine karijere sponzori su bili roditelji, dok je sada situacija nešto drugačija.

"Na početku su roditelji finansirali, sada već ima sponzora koji mogu pokriti troškove. Ima i novca od nagrada, nije skijanje plaćen sport ali recimo ako startam među 45 u Svjetskom kupu dobijem novac za transport. Uglavnom pokriju se troškovi. Da li ću ostati u skijanju nakon kraja karijere? Ne znam, rano mi je govoriti o tome, imam 21 godinu i nisam razmišljala o tome. Ima i sponzora iz Bosne i Hercegovine, naših kompanija. Od države kao države nema ništa, samo neki dio od Saveza.", istakla je Elvedina, dok je Lejla dodala:

Oglasi

"Na početku su to uvijek roditelji, ali uvijek sam imala podršku od svog kluba Puls. Trenutno imam podršku federalnog i kantonalnog minstarstva, Olimpijskog komiteta, domaćih kompanija, ali nije to uvijek bilo tako. Sada sam sedma na svijetu pa je drugačije, Nisu ni sada uslovi savršeni, treba vremena kada dolazite iz BiH da se sve posloži. Ali, mislim da je to prirodan put, da je to nešto što sportisti iz BiH trenaju prihvatiti. Nama je sve teže i to je tako, treba biti pozitivan. Imala sam i ja problema, nisam išla na pripreme četiri mjeseca, nego pet dana. Trenirala sam kada je onaj veliki snijeg pao. Zamislite, ja vozim, promrznem svaki dan. To je put, treba prihvatiti jer ako ne prihvatite onda se borite sa sitemom i nije vam do života".

Naša najbolja biciklistkinja govorilila je i o uslovima kakve imaju njene protivnice iz evropskih zemalja, pa je naglasila da recimo u Italiji i Sloveniji one najbolje su zaposlene u vojsci i da cijelo vrijeme imaju sistemsku podršku, dok je Muzaferija objasnila i kakva je atmosfera među takmičarkama na dan utrke, te kako izgleda njen dan tokom priprema u BiH i na glečerima širom Evrope.

Elvedina i Lejla su otkrile i da li su imale ponuda za promjenu sportskog državljanstva.

"Kao što je Elvedina rekla, te ponude uglavnom dolaze dok ste mlađi. Volim Bosnu i Hercegovinu i ne bih se mogla zamisliti pod drugom zastavom. Rekla sam već, uslovi u BiH nisu došli, onda u našoj reprezentaciji vlada fenomenalna atmosfera", između ostalog je rekla Lejla Tanović, pa se osvrnula i na svoju ishranu:

"Kod nas je to karakterisično, precizno. Bitan je odnos snage u odnosu na kilograme. Morate imati što više snage, a manje kilograma. Moarate jesti namirnice koje vam daju gorivo samo za trening, pa onda za oporavak. Poprilično je dosadna ishrana, tako da kažem.".

Cijeli razgovor sa Elvedinom i Lejlom možete pogledati u video prilogu.

Top Komentari

Baboisback
Treba ih podrzati,i obezbijediti im sve uslove za vrhunske rezultate.
3 0
karlhajncbrazzzo
Sjaji mu se glava previše.
1 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.