
Porijeklo i nastanak energetskih pića
Prvo energetsko piće, koje nije odmah tako nazvano, je Lipovitan-D. Njega je farmaceutska kompanija Taisho iz Japana prvi put 1962. godine podijelila svojim zaposlenima kako bi im pomogla da rade i preko noći. Lipovitan-D sadrži 1000 mg taurina koji je jedan od glavnih sastojaka svih energetskih napitaka.
Onda je jednog dana komercijalista iz Austrije, Dietrich Mateschitz (Matešić), na službenom putu po Aziji probao tajlandsko energetsko piće Krating Daeng, koje u prevodu znači “crvena krava”. Krating Daeng sadrži slične sastojke kao i Lipovitan-D, uključujući taurin, kofein i vitamine. U Bangkoku je htio nečim da ublaži “jet leg”, a otkrio je potencijal energetskih pića koja u Evropi do tada nisu postojala. Godine 1984. zajedno sa tajlandskim proizvođačem, Chaleo Yoovidhya, Mateschitz je osnovao svoju kompaniju i započeo proizvodnju energetskog napitka koji je brzo postao popularan širom svijeta. Narednih decenija na tržištu se pojavljuje niz drugih brendova koji svi pronalaze svoje mesto pod suncem.
Energetska pića su se od tada razvila i raznolika su po sastavu, ukusu i marketingu. Postoji širok spektar energetskih napitaka koji se nude potrošačima, uključujući one bez šećera, sa dodatkom različitih vitamina, minerala i biljnih ekstrakata.
Danas na širokoj paleti energetskih napitaka Fast Energy se izdvojio svojim jedinstvenim ukusima i privlačnom ambalažom. Fast Energy pored taurina, kofeina i šećera kao osnovni sastojak sadrži i vitamine B grupe. Taurin blokira osjećaj iscrpljenosti i umora, kofein stimuliše nervni sistem da nas drži u budnom stanju, šećer je izvor energije, a B vitamini omogućuju oslobađanje te energije iz šećera.
Proizveli smo Fast Energy iz potrebe da se pomogne ljudima koji se izlažu velikim fizičkima i mentalnim naporima, da obezbijedi dodatnu energiju i poboljša opšte stanje ljudskog tijela.
Kroz godine ono je prevazišlo svoju isključivo praktičnu namenu i danas Fast Energy izaziva asocijacije koje doprinose boljem raspoloženju, podizanju samopouzdanja, označava životni stil aktivnog čoveka. Izuzetno je popularan među studentima, sportistima, mladima i svima koji se tako osjećaju.