Le Mans: Bitka hibrida

Hibridni pogon po prvi put na utrci 24 sata Le Mansa

Le Mans: Bitka hibrida

A. Haznadarević

Utrka 24 sata Le Mansa je uvijek bila mjesto za dokazivanje novih tehnologija. Od uvođenja disk kočnica pa do motora sa turbo punjačima koji su još sedamdesetih godina zaživjeli u ovoj slavnoj utrci izdržljivosti. Stari put uvođenja novih tehnologija nastavljen je i 2006. godine, kada je po prvi put automobil pogodnjen dizel gorivom odnio pobjedu na ovoj 24-satnoj utrci.

24 sata Le Mansa kreću sutra, a ni ovogodišnja utrka neće proći bez novosti, a Toyota i Audi su se potrudili da po prvi put u utrku uđu sa automobilima koji imaju i dodatni, električni pogon.



Hibridna LMP1 vozila će tako u slučaju da zadovolje na ovogodišnjoj utrci 24 sata Le Mansa otvoriti novo poglavlje u auto-moto utrkama.

Audi, koji je deset puta odnio pobjedu na ovom zahtjevnom takmičenju, sistem je razvio u saradnji sa Williamsom, a za razliku od Toyote TS030, kojoj će električni motor isporućivati snagu na zadnju osovinu, Audijeva perijanica će snagu elektromotora dobivati na prednjoj osovini.

Iako se radi o dvije potpuno različite tehnologije, oba proizvođača su dobila slične rezultate, te će se tek na stazi moći vidjeti ko je napravio bolji posao.

"Dobro je što nije prisutna samo jedna tehnologija, jer će se se tek na Le Mansu vidjeti prave prednosti i mane, možda možemo i nešto naučiti", istakao je vođa Audi Motorsport odjela Dr. Wolfgang Ullrich.

S druge strane tehnički direktor Toyote Pascal Vasselon priznaje da je njegov tim ispitao obje mogučnosti, te misli da su ipak oni odabrali pravi:
"Probali smo obje mogučnosti, i mogu reći da je donošenje odluke da uzmemo zadnji pogon bilo prilično jednostavno. Zbog težine i aerodinamike, zadnji pogon nam je imao više smisla"



Osim što je uvijek bila potrebna izdržljivost vozila te što veća brzina, konstruktori su shvatili da je neophodno smanjiti i potrošnju vozila, te im omogućiti veću autonomiju rada, kako bi se što manje vremena izgubilo na zaustavljanje i dopunu goriva.

Duža izdržljivost goriva je u dodatnom krugu znala donijeti prevagu između pobjednika i poraženog, međutim to će tek sada biti zaista osjetna razlika, a i Toyotin TS030 Hybrid je dobio dozvolu da u spremniku goriva ima 15 litara benzina više od svog rivala Audija R18 E-tron, koji je inače primarno pogonjen dizel gorivom.

Osim veće autonomije rada jedna osobina ovih motora je posebno značajna, a to je smanjenje emisije izduvnih gasova, te su nova vozila dosta ekološki prihvatljivija.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.