Nike razvija AI model za dizajniranje svojih patika

Predstavljen AIR model za poznate sportiste koji izgleda nestvarno

Nike razvija AI model za dizajniranje svojih patika

Endin Čaušević
Teme:

Nike, jedan od najpoznatijih sportskih brendova na svijetu, razvija vlastiti generativni AI model za dizajniranje svojih proizvoda pri čemu koriste svoju ogromnu bazu podataka koju imaju o sportistima.

Kako je otkrio direktor za inovacije Nikea, John Hoke, ova kompanija želi iskoristiti svoje ekskluzivne podatke o učinku sportista koristeći se Large Language Modelom (LLM) kao vrstom AI-a.

LLM je tekstualni oblik umjetne inteligencije (AI) koji je osposobljen za prepoznavanje jezičkih obrazaca. Najpoznatiji primjer toga je OpenAl-ov ChatGPT. “Koristimo sve LLM-ove koji su dostupni i imamo model koji gradimo unutar kompanije", rekao je Hoke.

"Radi se o razvoju privatne baze podataka, vlastitih baza koje posjeduje samo Nike. AI model se trenira na način da se podaci iz Nike baza podataka kombinuju sa onim javno dostupnim.”

Ime Nikeovog AI modela tek treba biti saopšteno.

Nike je na eventu u Parizu otkrio brend i novu kolekciju za elitne sportiste pred Olimpijadu koja će se na ljeto održati upravo u glavnom gradu Francuske. Predstavljene su i patike koje su kreirane za mladog košarkaša Victora Wembanyamu koje je dizajnirala umjetna inteligencija, a koje izgledaju kao da su "s drugog planeta".

Oglasi

Nike je predstavio i Athlete Imagined Revolution (AIR) projekat u kojem je dizajnerski tim izradio prototip patika za 13 Nike-ovih vrhunskih sportista uključujući i atletičarku Sha'Carri Richardson i francuskog napadača Kyliana Mbappea. Ovi modeli napravljeni su na osnovu njihovih zahtjeva i osobnosti.

Upute temeljene na preferencama sportista unesene su u generitivne AI modele kako bi se kreirale stotine slika koje su Nike dizajneri potom brzo usavršili u pojedinačne koncepte koristeći druge digitalne tehnike uključujući 3D skiciranje i printanje.

   Dizajn patika koje je Nike predstavio na eventu u Parizu

"Ovo bih nazvao novom alhemijom stvaranja proizvoda u Nike-u. Radi se prodiranju duboko u osobnost sportista, njihovih karakteristika a dodajući pri tome i umjetno generisanu maštu AI-a kako bi kroz kompjuterski dizajn sve spojili zajedno.", objašnjava Hoke.

Pravila World Athleticsa nalažu da patike koje se koriste u takmičenjima moraju biti široko dostupne tako da nije jasno hoće li ovaj hiperpersonalizirani pristup ikada doći na staze na zvaničnim takmičenjima.

Oglasi

"Svi sportovi regulisani su odgovarajućim pravilima, ne tražimo nepravednu prednost", poručuje Hoke.”

Ipak, nagovijestio je da će Nike nastaviti težiti potencijalnim konkurentskim prednostima s ovim prilagođenim proizvodima za sportiste.

"To je produžetak onoga što su oni. Mislim da bi im to dalo i fizičku prednost, ali i psihološku i emocionalnu prednost jer je to samo produženje njihove anatomije, potpis njihovog pokreta koji je dodatno pojačan Nike proizvodima. Mislim da je to ono što AIR predstavlja - promjenu u načinu na koji dizajniramo i proizvodimo", dodao je.

Tehnologije kao što su AI, virtualna stvarnost (VR) i 3D printanje važan su dio ove promjene jer, kako navodi Hoke, drastično ubrzavaju proces izrade prototipova.

"Postoji šira ideja o kvantnoj kreativnoj budućnosti koja može primiti ogromne količine informacija i koristiti nove tehnologije za vrlo brzo obavljanje posla. Ono što obično zahtijeva sedmice i mjesece za izradu, kako bi se u prototipu pokazalo sportisti, sada može biti gotovo za nekoliko sati. Istovremeno, sportisti su potpuno angažovani jer ili to vide u VR-u ili im mi šaljemo 3D print".

Oglasi

AI je "raketno gorivo za kreativnost"

Generativni AI odnosi se na modele umjetne inteligencije koji stvaraju različite vrste sadržaja kao što su tekst, slika, video ili kod s ekstrapoliranjem iz podataka kojima su obučeni.

Nikeovo ulaganje može se smatrati izglasavanjem povjerenja u tehnologiju nakon što je generativna umjetna inteligencija prošla kroz fazu skepticizma nekih stručnjaka tokom prošle godine.

"Ne mislim da AI ikada zamjenjuje kreativnost. Mislim da je to raketno gorivo za kreativnost. Svakako proširuje moju vlastitu maštu da mogu raditi i vidjeti stvari u minutama i sekundama umjesto u sedmicama i mjesecima. To je nevjerovatan alat vođen ljudskom maštom. U mirovanju je dok ga ne uključite", rekao je Hoke.

   Dizajn patike koje je Nike pripremio za američku atletičarku Sha'Carri Richardson

Većina sumnji oko korisnosti generativne umjetne inteligencije vrti se oko sklonosti modela da čine pogreške poznate kao halucinacije.

Ostali poznati zagovornici korištenja generativne umjetne inteligencije u dizajnu su direktor Zaha Hadid Architects, Patrik Schumacher i suosnivač Airbnb-a, Brian Chesky. U međuvremenu, australski dizajnerski studio Snoop prošle je godine predstavio Tilly Talbot - specijalizirani LLM kojeg je označen kao "prvi svjetski AI dizajner".

Top Komentari

user1676717906
Nista Puma samo ADIDAS
0 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi