Analiza novog MCL39: Jedna velika promjena, McLaren sve bliži Ferrarijevom konceptu?
Photo by: McLaren

Predstavljen prije nekoliko dana

Analiza novog MCL39: Jedna velika promjena, McLaren sve bliži Ferrarijevom konceptu? · Komentar

Edah Hasanspahić
Teme:

McLaren je prvi tim koji je predstavio svoj bolid za sezonu 2025, ali kao i uvijek u ovom periodu, ključni detalji ostali su sakriveni. Ipak, pažljivo analiziranje otkriva određene smjerove razvoja koje je tim iz Wokinga odlučio slijediti.

McLaren je otvorio sezonu predstavljanja bolida objavivši pet fotografija svog MCL39 na stazi Silverstone.

Bolid je imao kamuflažnu livreju u kombinaciji papaja i crne boje, čime su sitni detalji bili još teži za uočiti.

Naravno, sve je ovo dio očekivane strategije u ovom dijelu godine, gdje timovi nastoje sakriti ključne aerodinamičke inovacije.

Na prvi pogled, MCL39 dijeli brojne sličnosti s prethodnikom MCL38, što može biti namjerno kako bi se prikrile veće promjene do početka testiranja.

Prednje i zadnje krilo izgledaju gotovo identično kao na kraju prošle sezone, što može značiti da će pravi dijelovi biti vidljivi tek kasnije.

Oglasi

Ipak, kada se bolid posmatra sprijeda, uočavaju se promjene na prednjem vješanja koje ostaje s pull-rod konfiguracijom.

Čini se da je stražnja ruka gornjeg ovjesa pomaknuta još niže, gotovo poravnata s pull-rodom.

Ovakva promjena može pomoći stabilnosti bolida, posebno pri kočenju, kada se prednji dio spušta prema tlu.

Cilj ovakvog podešavanja je očuvanje stabilnosti poda, koja igra ključnu ulogu u generaciji prijanjanja zahvaljujući Venturi efektu.

Na poklopcu motora uočava se eliptični usis zraka, umjesto kvadratnog koji je McLaren koristio posljednjih godina.

Oglasi

Ova promjena je vjerovatno došla zbog blagog proširenje gornjeg dijela poklopca motora, ali i na manje naglašene bočne stranice bolida.

Bočni usisnici nisu drastično izmijenjeni u odnosu na MCL38, ali s obzirom na maskirnu livreju, teško je precizno procijeniti njihov oblik.

McLaren je zadržao push-rod zadnje vješanje, čime ostavlja više prostora za optimizaciju difuzora i generisanje prijanjanja.

Ono što je svima „zapalo“ za oko jesu popularne kadice koje se mogu primijetiti na slikama, naime McLaren je dizajnom poklopca motora i bočnih strana sada otišao ka dizajnu Ferrarija.

Italijani su u novu eru ušli sa kadicama, ipak one su tokom vremena evoluirale u neki da kažemo hybrid ka Red Bullovom dizajnu tobogana ka zadnjem ovjesu što je sada učinio i McLaren, samo u kontra smjeru.

Oglasi

Prethodne sezone mogli smo primijetiti kako je McLaren dosta ličio na Red Bullov bolid po pitanju poklopca, da bi sada tu sličnost mogli više povezati sa Ferrarijem.

Još jedna sitna promjena desila se i na konstrukciji retrovizora, gdje je finalna krajnja ploča sada direktno povezana sa retrovizorom za razliku od prošlog modela.

Tokom dana za snimanje, šef tima, Andrea Stella izjavio je da je bolid koji su predstavili „prilično sličan onome što će se vidjeti na testiranjima u Bahreinu“.

McLaren se, prema njegovim riječima, fokusirao na povećanje aerodinamičke efikasnosti i poboljšanje dugih stintova u utrkama.

Ključno pitanje ostaje može li MCL39 započeti sezonu sa vrha, umjesto da se kao prethodnici mora probijati do istog.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi