
Izmijenjeni bolidi pomognu
Kako Pirelli može testirati gume za 2026. godinu bez bolida nove generacije
Bez pravih bolida za novu eru Formule 1, italijanski proizvođač oslanja se na takozvane mule cars kako bi prikupio što više podataka.
Ferrari i McLaren su odradili dvodnevni test na tvrdim komponentama ove sedmice. Međutim, vremena krugova su bila bez ikakvog značaja jer su ovisila isključivo od programa testiranja.
Hamiltonu je test svakako dobro poslužio kako bi proveo dodatno vrijeme u Ferrariju, upoznavajući se s procedurama, volanom i pogonskom jedinicom.
No, najveći dobitnik ovog testiranja svakako je bio Pirelli, koji pokušava razviti užu i manju gumu, sa smanjenim prečnikom i drugačijom konstrukcijom.
Problem za Pirelli je što bolidi za 2026. godinu još ne postoje, a biće drastično drugačiji od trenutnih, s manje otpora zraka i smanjenim downforceom, posebno kroz pod i difuzor.
Početni planovi da se downforce smanji za 40% revidirani su na oko 15% zbog zabrinutosti oko prevelikog usporavanja bolida.
Oglasi
No, novi bolidi će performanse ostvarivati na potpuno drugačiji način, pa Pirelli mora koristiti prilagođene bolide iz 2022-2024. godine s reduciranom aerodinamikom kako bi dobio barem približno realne podatke.
Prvi test s Aston Martinom obavljen je još u septembru na bolidu iz 2022, a nakon nedavnog testiranja kišnih guma u Le Castelletu, Ferrari i McLaren su ove sedmice u Barceloni vozili bolide s gotovo potpuno ravnim krilima, sličnim onima za Baku ili Las Vegas, iako je Barcelona poznata kao staza s visokom razinom downforcea.
Aerodinamički nivo ovih mule cars bolida približan je početnim specifikacijama za 2026. godinu, ali zbog velikih razlika u konstrukciji bolida Pirelli ne može precizno simulirati sile koje će gume trpjeti. Zato se oslanja na stalne simulacije koje mu dostavljaju timovi.
“Prvi testovi su bili posvećeni razumijevanju kako mule cars zapravo funkcionišu, jer su očigledno drugačiji,” rekao je Pirellijev šef motosporta Mario Isola.
"Jedino što možemo raditi jeste stalno tražiti ažurirane simulacije za 2026. od timova. Moramo neprestano ažurirati svoje znanje i prilagođavati konstrukciju na osnovu podataka koje dobijamo."
Oglasi
Pirelli ne može u potpunosti vjerovati mule cars bolidima, jer oni ne daju realnu sliku, pa će timovima dostavljati virtualne modele guma za upotrebu u simulatorima.
Timovi će zatim vraćati povratne informacije, što je ključan korak u daljem razvoju.
Smanjenje downforcea i promjena načina na koji se generiše drastično mijenjaju sile kojima će nove gume biti izložene.
Zbog toga je za Pirelli ključno da precizno definiše unutrašnju konstrukciju pneumatika, dok će kasnije fino podešavanje biti moguće kroz rad na smjesama.
Italijani se ne oslanjaju isključivo na očekivane performanse u 2026, već uzimaju u obzir i mogućnost da timovi pronađu dodatne performanse na početku novog tehničkog ciklusa.
Oglasi
Zato moraju osigurati dovoljno prostora za prilagođavanje guma na veća opterećenja u budućnosti.
Dodatni izazov predstavlja uvođenje X-mode sistema – aktivne aerodinamike slične DRS-u, koji će na pravcima mijenjati ugao prednjeg i zadnjeg krila za veću maksimalnu brzinu.
Standardna postavka aerodinamike naziva se Z-mode, a Pirelli mora pronaći kompromis u testiranju.
"Ne možemo simulirati nivoe downforcea s X-mode i Z-mode sistemima, to je nemoguće," objasnio je Isola.
"Zato moramo pronaći najbolji balans između testiranja na stazi i podataka iz simulacija. Prvi korak je definisanje profila i konstrukcije gume. Iz testa s Aston Martinom imamo dobru polaznu tačku. Razvoj smjesa dolazi kasnije."
Timovi ne žele gubiti performanse u odnosu na trenutne bolide, ali Pirelli mora razviti manje i lakše gume koje će i dalje podnijeti jednaka opterećenja kao sadašnje. Zbog toga testiraju i nove materijale i tehnologije kako bi postigli optimalne rezultate.
Pirelli se već suočavao sa sličnim izazovima, ali smatra da je ovo ipak lakši zadatak nego razvoj guma za 2017. godinu, kada su bolidi postali mnogo širi i agresivniji po pitanju downforcea, što je tada bilo gotovo nemoguće replicirati na mule cars modelima.
"Ovo je vrlo slična situacija kao 2017. i 2022, kada smo morali razviti potpuno nove gume za potpuno nove bolide, tako da nam ovo nije strano,” rekao je Isola.
"2016. godine bilo je izuzetno teško jer su bolidi odjednom postali pet do šest sekundi brži od prethodnih, što je bilo nemoguće simulirati. Sada su razlike u načinu generisanja opterećenja značajne, ali u 2026. bićemo izloženi manjim silama pri velikim brzinama, što mijenja cijelu dinamiku razvoja pneumatika.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.