Ferrari razočaran odlukama FIA-e: "Fleksibilna krila su napravila razliku!"
Fred Vasseur

Kontraverzama u Formuli 1 nikad kraja

Ferrari razočaran odlukama FIA-e: "Fleksibilna krila su napravila razliku!"

Edah Hasanspahić

Fleksibilna krila su i dalje jedna od najkontroverznijih tema u Formuli 1. A  u razgovoru za starne medije Fred Vasseur je otkrio koliko je ova inovativna ideja uticala na borbu za titulu u prethodnoj sezoni.

Sezona 2024. Formule 1 donijela je brojne kontroverze, a jedna od najvećih odnosi se na fleksibilna krila.

Šef ekipe Ferrari, Fred Vasseur, jasno je istakao da su upravo ova krila i pristup FIA-e prema njima igrali ključnu ulogu u borbi za konstruktorsku titulu.

Ferrari i Red Bull bili su među ekipama koje su tražile pojašnjenje od FIA-e u vezi s upotrebom fleksibilnih prednjih krila, posebno onih korištenih od strane McLarena i Mercedesa.

FIA je tokom Velike nagrade Belgije postavila kamere kako bi pratila situaciju, ali na kraju nije donijela nikakve promjene u trenutnim testovima prednjih krila.
Na pitanje da li su fleksibilna krila bila odlučujući faktor u šampionatu, Vasseur je odgovorio:

„Mislim da jesu“, dodajući kako je frustriran što Ferrari nije mogao odmah reagovati zbog vremenskog okvira odluka i ograničenja budžeta.

Oglasi

„Pomalo sam frustriran zbog ovoga, jer je to očigledan napredak u performansama, a mi smo čekali dva mjeseca na odluku da li je to legalno ili ne,“ objasnio je Vasseur.
Uz budžetsku restrikciju od 150 miliona eura, timovi moraju pažljivo upravljati razvojem.

Vasseur je istakao da odluke poput ove imaju ogroman uticaj na ukupne troškove.

"Ako započnete razvoj i na kraju vam kažu da ne možete koristiti taj dio, spalili ste 600.000 eura za ništa. To je ogromna stavka."

Dodao je da trošenje pola miliona eura na pogrešan razvoj znači smanjenje sredstava za ostale ključne oblasti.

"Za mene je cijela ova priča bila na ivici prihvatljivog," rekao je.

Oglasi

Vasseur je naglasio da i minimalni dobitak u performansama, poput fleksibilnog krila, može značiti ogromnu prednost u trenutnom poretku, s obzirom na tijesnu konkurenciju u sezoni 2024. Kao primjer naveo je trku u Monzi, gdje su razlike među bolidima bile nevjerovatno male.

"Na trkama poput Monze, gdje imate četiri ili pet bolida unutar jedne desetinke, fleksibilno krilo može napraviti ogromnu razliku," objasnio je Vasseur.

Ferrari je svoje fleksibilno krilo predstavio tek kasnije tokom sezone, vjerovatno u okviru unapređenja u Singapuru.

Kada je upitan da li je kašnjenje s ovim rješenjem imalo veći uticaj na borbu za titulu nego neuspjeh unapređenja u Španiji, Vasseur je objasnio da su te situacije teško usporedive.

"Istina je da što je konkurencija tijesnija, više pažnje posvećujemo detaljima. Nisam siguran da bismo, u situaciji gdje je razlika među bolidima šest desetinki, obraćali ovoliko pažnje na ovakve stvari," rekao je.

Međutim, u sezoni u kojoj su bolidi često bili u samo par desetinkama sekundi, svaki detalj je pravio razliku.

Vasseur je dodao da stroga pravila otežavaju razvoj, ali i da sve veću izjednačenost u šampionatu čine upravo ti detalji ključnim faktorima.

"Ne mogu reći da li je nepostojanje fleksibilnog krila imalo veći uticaj nego pod, jer ne možete ponovo odvoziti sezonu. To su dva različita pristupa. Jedno je nešto što smo znali, ali smo kasnili s odlukom da krenemo u tom pravcu. Drugo je razvoj na koji nismo računali," zaključio je.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi