Formula 1 ne može bez kontraverzi: FIA-ina odluka o fleksibilnim krilima bi mogla spasiti McLaren
Mercedesovo prednje krilo (Foto: EPA)

Odlučili odgoditi testove

Formula 1 ne može bez kontraverzi: FIA-ina odluka o fleksibilnim krilima bi mogla spasiti McLaren

Edah Hasanspahić
Teme:

FIA je odlučila pooštriti testove fleksibilnih krila kako bi spriječila dodatne kontroverze u sezoni 2025. Međutim, odluka da se ove promjene odgode stvorila je još više nesigurnosti i rasprava u paddocku.

Do kraja prošle sezone, Nikolas Tombazis, direktor za jednosjedne u FIA-i, bio je mišljenja da su statički testovi opterećenja dovoljni za kontrolisanje aeroelastičnosti, iako su ti testovi imali svojih nedostataka.

Baš takvi nesavršeni testoci, omogućavali su timovima da iskoriste prednosti aerodinamike bez ozbiljnih negativnih posljedica.

McLaren je bio jedan od timova koji je najviše profitirao od ove tehnologije, posebno nakon što su unaprijedili svoje krilo uoči utrke u Miamiju, gdje su postigli značajan napredak.

Međutim, konkurenti su brzo reagirali, dok je Ferrari izražavao nezadovoljstvo jer nije razvio svoju verziju fleksibilnog krila u nadi da će FIA donijeti strože mjere.

Nakon što su se žalili konkurenti, FIA je odlučila uvesti dodatne kamere i naljepnice za praćenje, ali nije odmah poduzela daljnje mjere.

Oglasi

Odluka da ne upute strožije testove bila je izuzetno kontroverzna, a Ferrari se našao u nezavidnoj situaciji, jer je morao čekati razvoj situacije prije nego što su krenuli s vlastitim rješenjem.

Međutim, krajem prošle godine, FIA je promijenila svoje mišljenje.

Odluka o pooštravanju testova bila je potvrđena, a timovima je najavljeno da će od 2025. godine postojati stroži testovi za zadnja krila.

Ipak to je trebalo važiti i za prednja krila, no FIA je odlučila da prednja krila strožije testiraju tek nakon 9. utrke.

FIA je objasnila da će promjene biti uvedene postepeno iz razloga kako bi timovi koji koriste dizajne iz 2024. imali dovoljno vremena za prilagodbu.

Oglasi

Ipak, kritičari smatraju da su se mjere odgodile kako bi se timovima, koji su već iskoristili fleksibilna krila, omogućilo da zadrže svoju prednost, barem na početku sezone.

Što realno gledajući stvara nepravedne uslove za ostatak timova koji nemaju razvijena krila.

Ovakav pristup će čak dodatno pomoći većim timovima da što bolje prilagode svoje bolide novim pravilima koji stupaju na snagu nakon devete utrke, dok će manji timovi koji nisu koristili fleksibilna krila ostati bez šanse da se izjednače s konkurencijom, što će sigurno dovesti do neravnoteže u takmičenju.

Jedan od faktora koji dodatno komplikuje situaciju je nadolazeća velika promjena pravila za 2026. godinu.

Timovi već sada moraju balansirati resurse između trenutnih bolida i razvoja novih modela za sljedeću generaciju, zbog čega bi promjena prednjih krila mogla postati skupa i nepoželjna distrakcija.

Oglasi

Četiri tima - McLaren, Mercedes, Aston Martin i Alpine - morat će napraviti ozbiljne promjene na prednjem krilu i podu svojih bolida, jer aerodinamički dizajn prednjih krila ima direktan utjecaj na performanse cijelog vozila.

Posebno se ističe McLaren, koji je na osnovu prednjeg krila napravio ogroman napredak u 2024. godini.

On ih je doveo iz sredine poretka do borbe za titulu, pa će biti zanimljivo vidjeti kako će reagirati na ove promjene.

Njihov cilj je obraniti konstruktorsku titulu, dok istovremeno pokušavaju usmjeriti resurse na bolide za 2026. godinu.

Ove promjene u pravilima mogli bi učiniti 2025. godinu pravim "dvosmjernim prvenstvom", jer će fleksibilnost prednjih krila i dalje biti tema mnogih rasprava.

Umjesto da razjasni situaciju, FIA-ina odluka da nešto kasnije uvede nova pravila mogla bi samo produbiti kontroverze i nesigurnost.

Ponekad u F1 kompromisi ne zadovoljavaju nikoga u potpunosti. Izmjene koje su osmišljene da izbalansiraju što je moguće više timova, sa ovim ishodom, u kojem se pravila primijenjuju tek nakon devet utrka dovodi u pitanje čitavu sezonu.

I sasvim je jasno da će rasprave o fleksibilnim krilima i dalje biti u fokusu, čak i nakon početka nove sezone jer će svi gledati koliko je ko profitirao zbog istih.

Top Komentari

user1728195521
Zasto spasava McLaren. Problem FIA-e je sto nemaju adekvatno obrazlozenje zasto se mjenjaju pravila nakon 9 utrka. Zasto nisu stavili od pocetka sezone ili nikako nedirali. Jer glupo je jedma trecina sezone po jednim pravilima druga trecina po drugim. Problem je sto je FIA rekla nema nikakvih problema sa ovim pravilima pa onda 1.5 mjesec mjenjaju se pravila
0 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi