
Težak put za Novozelanđanina
Stigao u Formulu 1 i otvorio dušu: "Moji roditelji su prodali kuću kako bi se ja nastavio trkati"
Ne toliko novo, ali sada stalno lice Formule 1, otvorilo je dušu i govorilo o svom trnovitom putu od Novog Zelanda do grida Formule 1.
Proteklih godina u doći u Formulu 1 je izrazito teško. Broj ekipa je stalan, a stariji vozači koji su već na gridu pomjeraju granice sporta i ne stvaraju proctor za mlade nade.
Rijetki su oni koji su dobili priliku, no od jučer, jedan od njih je i Liam Lawson.
U četvrtak, Red Bull i njihov sestrinski tim RB potvrdili su jednu od najlošije čuvanih tajni u Formuli 1, odnosno da će Novozelanđanin zamijeniti Daniela Ricciarda.
Doći do Formule 1 i zauzeti mjesto na gridu je zaista teško. No, za vozače iz Australije ili Novog Zelanda, potrebno je parvo malo čudo kako bi ih primijetili u Evropi.
Odrastajući u blizini staze Pukekohe na sjevernom otoku Novog Zelanda, Lawson se u ranijoj dobi priključio lokanim karting trkama, a kako je ostvarivao pobjede tako je i napredovao do popularnih domaćih takmičenja u jednosjedima.
Oglasi
Međutim, kako bi došao do mjesta na kojem je sada. Preseljenje u Evropu u ranoj dobi njegovog života bilo je gotovo neophodno. Tako je Lawson, sa samo 16 godina, spakovao kofere i otputovao da se takmiči u njemačkom prvenstvu F4 s holandskom ekipom Van Amersfoort Racing, zahvaljujući podršci novozelandskog sponzora.
Lawson je otkrio da su u tom periodu njegovi roditelji napravili ogromnu žrtvu.
"Moji roditelji i cijela porodica su zaista dali mnogo, posebno u ranim godinama s kartingom," rekao je Liam u Red Bullovom podcastu Talking Bull.
"Roditelji su prodali svoju kuću kako bih se ja mogao nastaviti trkati. To je ogroman potez. Dali su apsolutno sve kako bih ja mogao da se trkam, čak i samo s kartinzima, jer je to veoma skupo."
Slično kao Oscar Piastri iz McLarena, koji je kao tinejdžer živio u internatu u Velikoj Britaniji, Lawsonova upornost bila je na testu kada je živio 18.000 kilometara udaljen od kuće.
Oglasi
Ipak ta rana žrtva često postaje ključna za australijske i novozelandske vozače koji uspiju doći u Evropu i daje im snagu i odlučnost da prežive u često nemilosrdnom okruženju Formule 1.
"Nisam završio srednju školu ni bilo šta drugo," priznao je Lawson.
"Iskreno, bio sam samo uzbuđen što imam priliku da idem ka svom snu. Naravno, bilo je teških trenutaka, ali nikad nije bilo pitanje da li je to previše teško i da želim odustati i vratiti se kući."
Iako je pokazao potencijal osvajanjem drugog mjesta u svojoj prvoj sezoni u Evropi, Lawson nije odmah dobio poziv iz neke od F1 juniorskih akademija. Tako da se vratio kući u poznatu novozelandsku Toyota Winter Series, bez plana za budućnost, dok mu se san o Formuli 1 već počeo raspadati u 17. godini.
"Teško je, stvarno teško, doći do novca da se trkaš u inostranstvu ako dolaziš iz Novog Zelanda," prisjetio se Lawson.
Oglasi
"Tako smo, uz podršku nevjerovatnih ljudi koji su bili uz mene, sponzora i investitora, postavili strukturu da skupimo dovoljno novca da odem u Evropu i odradim sezonu te pokušam privući pažnju juniorskog tima, jer bez toga nije bilo šanse da dođem do Formule 1.
"Imao sam dobru sezonu, ali nisam dobio nijedan poziv od timova. Tada sam se takmičio u ovom prvenstvu u Novom Zelandu tokom vansezone, bez ikakvog plana za 2019."
"Kao klinac zaljubljen u Formulu 1, gledao sam je svake godine i sanjao da vozim u njoj. I zaista ni u jednom trenutku nisam želio odustati," rekao je Lawson.
Srećom po Lawsona, talentovani skauti su pratili uvodnu rundu Toyota Racing Series 2019. godine.
I to ne bilo koji skauti, već Helmut Marko iz Red Bulla, koji je nadgledao Lawsonovog starijeg timskog kolegu, Lucasa Auera, tada člana Red Bullovog juniorskog programa.
Oglasi
Čak i prije nego što je uspio pobijediti Auera i sunarodnjaka Marcusa Armstronga,te osvojiti titulu, Lawson je dobio vijest o kojoj je dugo sanjao.
"Mislim da je Helmut gledao takmičenje zbog Lucasa, a ja sam imao stvarno dobar prvi vikend," prisjetio se.
"Kada sam se takmičio u F4 u Evropi, Jack Doohan je tada bio Red Bull junior i testirali smo zajedno na nekom mjestu. Sjećam se da sam ga vidio kako šeta u svom Red Bull odijelu i pomislio sam kako bi bilo cool biti Red Bull junior.
"I dobio sam poziv nakon tog prvog vikenda u Novom Zelandu, saznao sam to jedan ili dva dana poslije. Sjedio sam u kafiću, tačno se sjećam gdje sam sjedio. Kada su mi javili, bilo je prilično emotivno. Praktično su me uzeli u savršenom trenutku i to mi je spasilo karijeru. Imao sam još četiri sedmice tog prvenstva, a poslije toga nisam imao nikakav plan."
Nakon toga, Lawson se takmičio u FIA F3 i F2, boreći se s Oscarom Piastrijem, a paralelno je, uz podršku Red Bulla, nastupao u Ferrari GT3 automobilu u njemačkom DTM šampionatu sportskih automobila, gdje je osvojio drugo mjesto.
Oglasi
Završivši kao treći u F2 šampionatu 2022. godine, Lawson je osigurao ulogu Red Bullovog rezervnog vozača te sezonu u japanskoj Super Formuli za 2023. godinu.
I onda u njegovoj karijeri stiže još jedna prekretnica i šansa koju je objeručke prihvatio,
Kada je Daniel Ricciardo slomio zglob tokom treninga za Veliku nagradu Nizozemske, Lawson je dobio priliku da zamijeni Australijanca u narednih pet trka.
U tipičnom Red Bull stilu, Lawson je bio bačen u vatru. No on je zadržao hladnu glavu i uspio osvojiti bodove na izuzetno zahtjevnoj Velikoj nagradi Singapura.
Njegova iznenadna i uspješna pojavljivanja zakomplikovala su situaciju za Red Bull, ali izgleda samo na kratko. Iako su Yuki Tsunoda i Ricciardo dobili prednost nad Lawsonom za početak sezone 2024, Lawson se vratio u ulogu rezervnog vozača.
Međutim, ono što Red Bull zaista traži u vozaču za preimenovani RB tim jeste neko ko bi mogao biti budući vozač za Red Bullov glavni tim.
Kako je postajalo jasnije da Ricciardo više ne ispunjava sve te kriterije, Lawson je dobio priliku da se bori s Tsunodom za mjesto u Red Bullu.
I nakon tolike žrtve njegove porodice, koja mu je dala šansu za uspjeh, i Red Bullovog interesa baš kad je možda bio i na rubu odustajanja, dobijanje mjesta u Red Bullu bi zaista bilo treće čudo na Lawsonovom teškom putu do vrha.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.