Petak pripao Ferrariju: Prava brzina ili lažna nada za subotu i nedjelju?
Charles Leclerc u bolidu Ferrarija na stazi u Monaku (EPA)

Trening otkrio neočekivanog lidera

Petak pripao Ferrariju: Prava brzina ili lažna nada za subotu i nedjelju? · Kolumna

Edah Hasanspahić

Charles Leclerc briljirao je na domaćem terenu, ali ostaje pitanje da li Ferrari zaista ima brzinu za pobjedu, ili su McLaren i Red Bull još uvijek glavni favoriti.

Charles Leclerc nije djelovao previše optimistično pred početak vikenda u Monaku, s obzirom na to da je ranije isticao probleme Ferrarija s brzinom na jedan krug – ključnom za ovaj ulični izazov gdje je preticanje gotovo nemoguće.

Početak dana nije bio obećavajući – kontakt s Lanceom Strollom doveo je do manje štete na bolidu, dok je vozač Aston Martina kasnije kažnjen s pomjeranjem za jedno mjesto unazad.

Ipak, ni taj incident nije uspio usporiti Leclerca koji je pokazao tempo dostojan pol-pozicija koje je već osvajao u Monaku 2021, 2022. i 2024. godine.

Taj tempo je nastavio i u drugom treningu, a njegov timski kolega Lewis Hamilton također je imao sjajan dan, što je dodatno podgrijalo nade Ferrarija da su zaista konkurentni za vrh.

Podaci sugerišu da je Ferrari možda vozio s jačim modom motora, dok su McLaren i Red Bull ostali konzervativniji u pristupu.

Oglasi

Ipak, razlika je bila tek 0.14 sekundi, što je razlika koju je moguće nadoknaditi preko noći – a znamo da su Leclerc i Hamilton već znali izvući "nešto posebno" na ovoj stazi.

Ferrari je konkurentan i u sporim i u brzim krivinama, dok McLarenu gubi oko 0.1 sekundu u drugom sektoru.

Još jedna prednost crvenih dolazi u vidu trkaćeg tempa – gdje su samo 0.10 sekundi sporiji od McLarena, što bi moglo igrati značajnu ulogu s obzirom na novu strategijsku postavku trke: prvi put u Monaku uvode se dvije obavezne promjene guma.

McLaren ostaje favorit, uprkos nesavršenom petku

Oscar Piastri je imao rijetku grešku ove sezone – udario je u zid i oštetio prednje krilo, ali se ipak uspio vratiti u boks.

Oglasi

Lando Norris imao je stabilniji dan, ali i dalje je isticao da tim mora unaprijediti sve aspekte: kočenje, ulazak u krivine, upravljanje gumama i opšti balans.

Prema idealnim krugovima – koji kombinuju najbolje sektore vozača – Norris ima najviše prostora za napredak.

Da je spojio sve najbolje dijelove, bio bi tik uz Leclerca. Piastri, pak, bi bio čak i najbrži.

To samo potvrđuje da McLaren nije pokazao pun potencijal, što je suprotno trendu s prethodnih trkačkih vikenda.

McLaren ima prednost od 0.08 sekundi nad Red Bullom u kvalifikacijama, a ta razlika se smanjuje na 0.06 sekundi u trkaćem tempu.

Oglasi

Ukoliko bilo koji od njihovih vozača odveze savršen krug – pol pozicija je i dalje dostižna.

Red Bull bolji nego što se činilo

Tabele vremena nisu izgledale dobro za Red Bull – Max Verstappen je bio 10., a Yuki Tsunoda 11.

Bili su sedam desetinki sporiji od najbržih i dvije desetinke iza obje Racing Bulls mašine.

Ipak, otkriveno je da su u timu eksperimentisali s podešavanjima, testirajući limite balansa, i pretjerali – što objašnjava zašto su bili skoro 0.4 sekunde sporiji od Ferrarija u sporim krivinama.

Oglasi

Zbog toga Verstappen i Tsunoda nisu mogli agresivno ulaziti u zavoje kao u prvom treningu, kada su djelovali znatno konkurentnije.

Verstappen je priznao: "Ferrari opet izgleda veoma, veoma brzo", ali je dodao i da je "prilično uvjeren da možemo biti mnogo bliže".

Red Bull zaostaje manje od desetinke za McLarenom u kvalifikacijskom tempu, dok su u trci još bliže – što znači da Verstappen ostaje ozbiljan kandidat za pol, a Tsunoda bi mogao imati jedan od svojih najboljih vikenda u timu.

Mercedes pokušava ostati u igri

George Russell je izjavio da je petak u Monaku "vjerovatno" bio njihov "najsporiji dan" ove sezone, jer Srebrne strijele nisu mogle parirati Ferrariju, McLarenu ni Red Bullu.

Oglasi

U kvalifikacijskom režimu Mercedes je bio skoro tri desetinke sporiji od McLarena – od čega su toliko izgubili samo u sporim krivinama u poređenju s Ferrarijem.

Trkaći tempo je bio nešto bolji, ali i dalje su zaostajali 0.17 sekundi u odnosu na McLaren.

Ako ne pronađu dodatnu brzinu u subotu, šteta bi već mogla biti načinjena.

Russell ipak ostaje optimista – podsjetio je da su i prošle godine imali loš petak, ali su u subotu bili samo desetinku od pol-pozicije, te vjeruje da "još uvijek ništa nije izgubljeno".

Zaključak: Ferrari blista, ali istina se krije

Ferrari je iznenadio brzinom, posebno na domaćem terenu Charlesa Leclerca, ali ostaje da se vidi koliko je to održivo.

McLaren i Red Bull imaju rezerve koje nisu pokazali, dok Mercedesu treba čudo da se uključi u borbu za sam vrh.

Kvalifikacije u Monaku su najvažniji segment trkačkog vikenda – i ako Ferrari ponovi performanse petka, mogli bi konačno razveseliti navijače. No, konkurencija još nije rekla posljednju riječ.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi