Pod pritiskom pustinje
Pirelli bi mogao ponovo uvesti drastična ograničenja uoči Velike nagrade Katara
Italijanski proizvođač guma strahuje da bi kombinacija oštrih ivičnjaka, grubog asfalta i velikih bočnih opterećenja mogla dovesti do ozbiljnih problema.
Pirelli ozbiljno razmatra uvođenje ograničenja kilometraže koje vozači mogu prijeći na jednom setu guma tokom predstojeće Velike nagrade Katara.
Ova mjera ima za cilj spriječiti potencijalno katastrofalne probleme na zahtjevnom Lusail International Circuitu.
Italijanski proizvođač već mjesecima upozorava na ekstremne uvjete koji kombinuju agresivne ivičnjake, abrazivan asfalt i duge, brze zavoje koji neumoljivo troše gume.
Direktor Pirellijevog motosport odjela, Mario Isola, objasnio je u razgovoru za "Auto, Motor und Sport" koliko je situacija ozbiljna: "Ako gazeći sloj postane previše tanak, guma više nije zaštićena. Tada je dovoljan mali kamenčić ili iver da probije sloj gume."
Podsjetimo, tokom prošlogodišnje VN Katara, Pirelli je već morao reagovati u hodu. Nakon što su analize pokazale zabrinjavajuće obrasce trošenja, FIA je uvela hitno ograničenje - vozači nisu smjeli preći više od 18 krugova po setu guma.
Oglasi
To je automatski značilo obaveznu strategiju s tri zaustavljanja u boksu, što je u potpunosti promijenilo tok utrke.
Zanimljivo, to se desilo iako je staza već bila djelimično prepravljena. Organizatori su tada snizili najagresivnije ivičnjake kako bi smanjili stres na gume, ali problemi su se nastavili.
Ni niže temperature ni noćni termin utrke nisu značajno pomogli. Pješčani uslovi, visoke temperature zraka i specifične karakteristike asfalta i dalje su previše za konstrukciju modernih F1 guma.
Pirelli sada razmatra novo ograničenje broja krugova koje bi efektivno nametnulo minimalno dvije promjene guma tokom 57 krugova utrke.
To znači da bi svi vozači morali najmanje dvaput u boks - što bi potpuno preoblikovalo strategije.
Oglasi
Lusail je staza koja jednostavno uništava gume. Duge, brze krivine proizvode konstantno bočno opterećenje, dok grubi asfalt dodatno povećava trošenje.
Kombinacija visokih brzina i jakih kočenja stvara ekstremne toplotne cikluse koji mogu ugroziti strukturalni integritet gume.
Zbog toga bi potencijalno novo ograničenje Pirellija imalo veliki utjecaj ne samo na sigurnost, već i na samu dinamiku utrke.
Timovi će, baš kao i prošle godine, morati pažljivo planirati svaku promjenu guma i računati na obavezna stajanja koja mijenjaju tok strategije.
Jedno je jasno - Katar će ponovo biti trka u kojoj će gume igrati glavnu ulogu.
Ako Pirelli potvrdi ograničenja, VN Katara bi se lako mogla pretvoriti u pravi strateški rat timova - s izdržljivošću guma u centru pažnje.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.