Velike promjene dolaze u Imoli: Sudbina Haasovog bolida ovisi od narednih unapređenja
Haas VF-25 (EPA)

Ključna trka za američki tim

Velike promjene dolaze u Imoli: Sudbina Haasovog bolida ovisi od narednih unapređenja

Edah Hasanspahić

Nakon razočaravajućeg početka sezone, Haas tim će u Imoli predstaviti svoje prve ozbiljne nadogradnje.

Cilj tih izmjena je da ublaže probleme sa bouncingom koji su značajno narušili performanse tima u prethodnim trkama.

No, ulog je daleko veći – upravo rezultati iz Imole odlučiće da li će razvoj trenutnog bolida uopšte biti nastavljen.

Na kraju prošle sezone, Haas je izgledao kao stabilan tim sredine poretka, sa svestranom ali aerodinamički slabijom mašinom.

Zato su zimski mjeseci iskorišteni za detaljan rad na šasiji i aerodinamici, u nadi da će se napraviti jasan iskorak.

Ipak, početak sezone donio je pravi šok – problemi s bouncingom i nestabilnost u brzim krivinama iznenadili su tim u Australiji.

Oglasi

Ti fenomeni nisu bili prisutni tokom zimskih testiranja, pa je Haas bio zatečen kada su se tako naglo pojavili.

Umjesto panike, tim je reagovao hladne glave, fokusirajući se na analizu podataka kako bi identificirao pravac razvoja.

Već u Suzuki uvedene su prve izmjene na podnici, nastale bez pomoći aerotunela, samo da se reaguje što brže.

Te promjene su odmah dale određeni napredak, ali i ukazale na pravac kojim treba ići kod većih nadogradnji.

Paket koji stiže u Imolu izgrađen je upravo na tim saznanjima, te će imati ključnu ulogu u definisanju budućnosti VF-25.

Oglasi

Kako je objasnio šef tima Ayao Komatsu, tim još nema potpunu sliku potencijala bolida dok se ne pojave pravi podaci s piste.

Simulacije mogu dati indicije gdje će se bouncing pojaviti, ali tek stvarni uslovi donose pravu sliku.

Zato su prvi krugovi svake trke ključni, jer tek tada inženjeri dobiju važne informacije od vozača.

Često se odmah traži feedback putem radija o oscilacijama, kako bi se znalo treba li reagovati.

Komatsu tvrdi da nekoliko krugova može biti dovoljno da se detektuje bouncing, ali to često troši dragocjeno vrijeme.

Oglasi

Posebno u sprint vikendima, gdje postoji samo jedna slobodna sesija prije kvalifikacija, to postaje ozbiljan problem.

Nakon sprinta, kada se parc fermé pravila ponovo aktiviraju, tim više ne može mijenjati setup do kvalifikacija.

Zbog toga se Haas često nađe u zaostatku – umjesto da optimizira bolid, oni troše vrijeme pokušavajući da riješe osnovne probleme.

Razlike između dva bolida Haasa često su posljedica malih setup varijacija koje imaju veliki utjecaj.

Tim i dalje eksperimentiše, a i Esteban Ocon i Oliver Bearman pomažu u tom procesu, pri čemu je Komatsu pohvalio tehničku osjetljivost mladog Britanca.

Oglasi

Komatsu priznaje da tim i dalje nema potpunu kontrolu nad bouncing fenomenom, iako se svaka trka donosi određeni napredak.

Na glatkim asfaltima bouncing je manji problem jer se bolid može spustiti, ali problem nije u potpunosti razumljiv.

To i ne čudi – bouncing je složen i podmukao fenomen ere gruntaer efekta, i pogađa čak i vrhunske timove.

Komatsu kaže da određene aspekte sada razumiju, ali mnoge varijable i dalje zbunjuju inženjere.

Uprkos tome, vjeruju da idu u pravom smjeru, kao što se vidjelo na primjeru Suzuke.

Oglasi

Zato se od paketa koji dolazi u Imolu očekuje da potvrdi taj pravac – ali ostaje pitanje: hoće li to biti dovoljno?

Upravo će nadogradnje iz Imole odlučiti da li se razvoj VF-25 nastavlja ili će fokus preći na bolid za 2026.

Za razliku od Williamsa, koji je već prebacio fokus na novu sezonu, Haas još nije donio tu odluku.

Komatsu ističe da će ključnu ulogu u odluci imati performanse nakon ovog vikenda u Imoli.

„Još ništa nismo odlučili. Sve zavisi od onoga što paket u Imoli pokaže“, rekao je Komatsu.

Većina timova donosi nadogradnje za Imolu, pa će se tada jasno vidjeti gdje je Haas u odnosu na konkurenciju.

Komatsu priznaje da trenutačna pozicija tima nije dovoljno dobra – nekad su peti, nekad deveti.

Zato će rezultati iz Imole dati odgovor: napredak ili stagnacija, i od toga će zavisiti dalji razvoj.

Ujedno, ta odluka će imati značajne posljedice i za sezonski plan 2026. godine

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi