
Objašnjenje haosa u finišu trke u Španiji
Red Bull otkrio zašto je tražio od Verstappena da propusti Russella
Kontroverzni duel između Maxa Verstappena i Georgea Russella izazvao je lavinu komentara, a sada je iz Red Bulla stiglo i zvanično objašnjenje.
Velika nagrada Španije donijela je još jednu dramu u kojoj je glavnu ulogu imao Max Verstappen.
Nakon kasnog restarta iza sigurnosnog automobila, Verstappen se našao u žestokom okršaju s Georgeom Russellom u prvom zavoju.
U tom trenutku, Verstappen je produžio pravo kroz izletnu zonu i zadržao poziciju ispred Mercedesa, što je odmah izazvalo sumnju u regularnost poteza.
Red Bull mu je potom dao instrukciju da prepusti poziciju Russellu, a je Verstappen bio vidno nezadovoljan takvom odlukom.
Iako je izgledalo da će poslušati tim, Holanđanin je ubrzo potom udario u Russella u petom zavoju, što su suci kaznili s 10 sekundi.
Oglasi
Kazna ga je na kraju koštala plasmana – završio je tek deseti.
"Situacija je bila izuzetno tijesna", rekao je Christian Horner nakon trke.
"Po svemu sudeći, izgledalo je kao da slijedi kazna, pa smo dali instrukciju Maxu da vrati poziciju. Naravno, bio je frustriran jer je smatrao da nije imao prostora i da Russell nije imao kontrolu nad bolidom."
Horner ističe da je za tim izuzetno teško donositi ovakve odluke na osnovu prethodnih slučajeva i ponašanja sudija.
"U takvim situacijama bi bilo korisno da trkački direktor odmah kaže: 'Vrati poziciju ili slijedi kazna'. Ovako sve moraš nagađati."
Oglasi
Max je, dodaje Horner, već bio iznerviran ranijim incidentom sa Charlesom Leclercom, koji ga je napao na pravcu.
"A onda još i Russell koji se zaletio u prvom zavoju... Današnja pravila su takva da sve zavisi od položaja prednje osovine."
"I već smo ove godine vidjeli bezbroj primjera – nekad kazna, nekad ne. Mi smo računali da će ovo sigurno biti sankcionisano, pa smo rekli: 'U redu, bolje da damo poziciju.'"
Zašto su Verstappena prebacili na tvrde gume?
Još jedna odluka Red Bulla izazvala je čuđenje – Verstappen je pod Safety Carom povučen u boks i stavljen na nove tvrde gume.
Oglasi
Vozač je bio frustriran što nije ostao na stazi sa svojim osam krugova starim mekim gumama.
Horner je objasnio da je to bila jedina opcija – Verstappen nije imao nijedan drugi svježi set, a u Red Bullu su se bojali da će ga ostali pojesti na restartu.
"Sigurnosni automobil je izašao u najgorem mogućem trenutku za nas. Ostali su uzimali nove softove, a mi bismo s osam krugova starim gumama bili laka meta", rekao je Horner.
"Nažalost, jedina svježa guma koju smo imali bile su tvrde. Smatrali smo da su bolje od već potrošenih softova."
U retrospektivi, priznao je Horner, možda su ipak trebali ostaviti Verstappena na stazi.
"S ovom pameti, vjerovatno bi bilo bolje da je ostao. McLareni bi ga prošli, možda i Leclerc – ko zna."
"Ali odluke se donose prema informacijama koje imate u tom trenutku. Ako odete na treće zaustavljanje, onda ste ranjivi ako dođe do sigurnosnog vozila u posljednjoj trećini trke."
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.