
Gasi se F1 projekat
Renault odlazi u zaborav, Alpine uskoro sa Mercedesom
Francuski proizvođač automobila Renault potvrdio je da će okončati svoj angažman kao proizvođač motora u Formuli 1.
Renault je odlučio ugasiti svoj program motora u Viryju od 2026. godine, što znači da će Alpine preći na status kupca motora.
Gašenje Renaultovog F1 programa pogonskih jedinica bilo je pod razmatranjem posljednjih nekoliko mjeseci, uprkos velikim nezadovoljstvom svojih radnika, koji su tokom VN Italije pokrenuli i proteste.
Naime Renault vidi gašenje programa, koji je pokrenut kada je prvi put ušao u F1 u turbo eri 1977. godine, kao način da poboljša konkurentnost Alpine tima - jedinog tima koji trenutno koristi ovu pogonsku jedinicu.
Ovo se dešava uprkos tome što radnici prijavljuju pozitivne početne podatke iz razvoja F1 pogonske jedinice za 2026. godinu, koja će imati pojačane električne sisteme.
Planiranim zatvaranjem F1 programa, tim će postati prvi u turbo hibrid eri koji odustaje od punog statusa proizvođača i prelazi na snabdijevanje kao kupac.
Oglasi
Svim radnicima biti će ponuđeno da pređu na novopokrenuti projekt "Hypertech Alpine" u Viryju.
Ovaj "centar izvrsnosti u inženjeringu" bit će pokrenut krajem 2024. godine i nastavit će prisustvo u motosportu, uključujući Alpine superautomobil, istraživanje i razvoj u oblasti baterija i električnih tehnologija, te implementaciju F1 monitoring jedinice "kako bi se savladali tehnički razvojni trendovi".
Alpine-ovi WEC i Dakar programi ostaju nepromijenjeni.
Renault okončava F1 program motora Nakon procesa konsultacija sa zaposlenima u Viryju, Alpine je odlučio osnovati "F1 monitoring jedinicu."
Cilj ove „F1 monitoring jedinice“ biti će održavanje znanja i vještina zaposlenih u ovom sportu i ostanak na čelu inovacija za različite projekte Hypertech Alpine-a.
Oglasi
Proizvodnja F1 pogonskih jedinica nastavit će se do kraja 2025. godine, nakon čega će lokacija biti transformisana u "centar inženjerske i visoko-tehnološke izvrsnosti."
"Stvaranje ovog Hypertech Alpine centra ključno je za razvojnu strategiju Alpine-a, a šire gledano, i za inovacijsku strategiju Grupe," objasnio je CEO Alpine-a Phillippe Krief.
"Ovo je prekretnica u historiji lokacije u Viry-Châtillonu, koja će osigurati kontinuitet stručnosti i uključivanje rijetkih vještina u ambicioznu budućnost grupe, istovremeno jačajući poziciju Alpine-a kao 'garaže za inovacije'."
"Njen trkački DNK ostaje kamen temeljac brenda. Nastavit će hraniti neviđen industrijski i automobilski projekt, posebno zahvaljujući Hypertech Alpine-u.“, zaključio je Krief.
Kada je riječ o projektu u Formuli 1, Alpina će najvjerovatnije postat kupac Mercedesove pogonske jedinice.
Razgovori s Mercedesom su u toku, no još uvijek ništa službeno nije objavljeno u vezi sa budućim partnerstvom.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.