
Prešlo mu preko glave
Russell otvoreno popljuvao današnju Formulu 1 kao sport: "Trke završavaju u prvoj krivini"
George Russell sve glasnije izražava nezadovoljstvo trenutnim stanjem u Formuli 1. Vozač Mercedesa tvrdi da su trke izgubile čar, jer sve zavisi od kvalifikacija i starta, a ne od samog nadmetanja na stazi.
George Russell nije skrivao frustraciju nakon Velike nagrade Sjedinjenih Američkih Država.
Britanac je trku završio na šestom mjestu, upravo na poziciji na kojoj se našao nakon prve krivine.
Bez prave degradacije guma i s gotovo identičnim strategijama kod svih, vozači poput Russella nisu imali priliku napredovati tokom trke.
"Trenutno je Formula 1 samo trka do prve krivine," rekao je Russell za Sky Sports F1.
"Nema trošenja guma, razlika između najbržeg i najsporijeg bolida u top šest je samo tri desetinke. Obično vam treba barem pola sekunde da biste mogli preticati."
Oglasi
"Da sam izašao iz prvog zavoja kao treći, završio bih na podijumu. Ali pošto sam bio šesti, ostao sam šesti."
U trci u Austinu, Verstappen je još jednom dominirao, a zanimljivo, to je bio 13. put ove sezone da pobjednik kreće s pol pozicije.
Samo u šest slučajeva pobjednik nije startao prvi.
Russell je kasnije detaljnije objasnio da je glavni problem upravo u gumama i nedostatku degradacije.
Bez trošenja guma nema ni razlike u tempu, pa samim tim ni prilike za preticanja.
Oglasi
"Kad nema degradacije, nema ni delte u tempu," istakao je.
"Na svakoj stazi vam treba barem pola sekunde razlike da biste nekoga pretekli, zato i ne vidimo mnogo akcije. Ne mogu se ni sjetiti kada smo zadnji put imali trku s dvije promjene guma."
Ipak, Russell nije želio otvoreno kritikovati Pirelli, iako je jasno da trenutne gume omogućavaju previše jednostavnih, jednako brzih strategija.
"Pirelli uvijek dobije kritike, šta god da urade," rekao je petostruki pobjednik trka.
"Kada ima puno degradacije, ljudi kažu da trke nisu realne, da vozači ne mogu pritiskati. A kad nema degradacije, opet se kaže da su trke dosadne. Dakle, ne mogu pobijediti."
Oglasi
"U idealnom svijetu, imali bismo gumu koja dozvoljava da vozač vozi punim gasom, ali da nakon 15 krugova jednostavno padne performans."
"U savršenom slučaju, mekana guma bi trajala 12 krugova, srednja 15, a tvrda 20, i nakon toga bi jednostavno 'propale' Ali, naravno, to je lakše reći nego napraviti."
Russell je naglasio da Pirelli ipak radi dobar posao - čak i ako to ne donosi najbolje trke.
"Pirelli se trudi maksimalno. Ove gume su objektivno mnogo bolje nego prije, ali to nažalost znači da su trke lošije."
S obzirom na to da su timovi sada gotovo izjednačeni u performansama, svaki detalj iz kvalifikacija postaje presudan.
Oglasi
U Q3 sesiji u Austinu, šest najbržih vozača bilo je unutar pola sekunde.
"To dovoljno govori," dodao je Russell. "Kad su svi tako blizu, bez degradacije i s jednom strategijom, teško je da se išta dogodi tokom trke."
Zato i ne očekuje da će se situacija popraviti do kraja sezone.
"Ne vjerujem da će se išta promijeniti u preostalih pet trka," rekao je.
"Možda su Katar i Las Vegas naši najbolji aduti, ali i tamo će sve zavisiti od kvalifikacija. Ako odvozite savršen krug, možete držati poziciju. Ako ne, bit će isto kao u Meksiku."
"Dakle, sve se svodi na Q3 i prvi zavoj u trci."
Russellove riječi sumiraju osjećaj mnogih u F1 paddocku - da moderna Formula 1 sve više gubi ono što je oduvijek činilo njen šarm: borbu, taktiku i preticanja na stazi.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.