
Šta je novo na bolidu?
Analiza novog Ferrarija SF-25: Brat blizanac McLarenovog MCL39? · Komentar
Ferrari je sinoć otkrio prve slike novog SF-25, koji sa sobom donosi značajne promjene u odnosu na bolid iz prethodne sezone.
Scuderija je sinoć u londonskoj "O2" areni predstavila novi dizajn bolida SF-25, dok su fotografije pravog SF-25 objavljene na njihovim društvenim mrežama.
Ipak analize nisu počele odmah iz razloga što su svi čekali slike sa staze, a njih smo dobili jutros.
Ferrari je trenutno na Fioranu, te zajedno sa Charlesom i Lewisom odrađuju shakedown test novog bolida.
Kao što su i najavili iz Ferrarija bolid je čista revolucija.
Bolid je gotovo potpuno redizajniran, a osnovna ideja je bila ispraviti slabosti koje su se pojavile prošle godine, posebno u kvalifikacijama i prvim fazama utrka.
Oglasi
Ferrari je uveo nove aerodinamičke komponente koje bi trebale povećati performanse i efikasnost u svim uslovima.
Simulacije tima ukazuju na poboljšanje, ali iz italijanske ekipe ističu da još uvijek nisu toliko uvjereni u tačnost rezultata.
Novi tehnički direktor Ferrari tima, Loic Serra, koji je došao u Maranello prije četiri mjeseca, donio je jasnu i smirenu viziju razvoja bolida.
Međutim, iako on nije glavni tvorac SF-25, svakako je pridonosio razvoju s novim Pirelli gumama i nadgledao zadnje izmjene bolida.
Ferrari je optimističan u pogledu sposobnosti SF-25 da se prilagodi stilu vožnje Leclerca i Hamiltona.
Oglasi
Oba vozača favoriziraju nešto oštrije ulaske u krivinu pa im je prednja osovina igra veliku ulogu tokom vožnje.
Iako će se prava slika o SF-25 formirati tek u Australiji, svima je jasno da će 2025. biti maratonska sezona sa 24 utrke i šest sprint utrka.
Svim resursima moraju pažljivo upravljati, a razvoj bi trebao biti stabilan, sa malim, ali stalnim poboljšanjima na svakoj utrci, a ne velikim paketima koji mogu narušiti već dobro urađen posao.
Zapravo italijanski tim ne smije dopustiti grešku koja im se dogodila na VN Španije. No, da se okrenemo samoj analizi bolida.
SF-25 dolazi sa novim prednjim ovjesom i to sa obratnim zglobovima, poznatim kao "pull rod".
Oglasi
Ova promjena nije samo estetska, već aerodinamički poboljšava protok zraka ispod bočnih dijelova bolida i što je najbitnije bolje odgovara Venturi tunelima.
Iako je teško vidjeti promjene na podu, vjerovati je da se on značajno promijenio s obzirom na izgled vanjskih ivica.
Dizajn karoserije ostao je aerodinamički optimiziran, sa dodatno smanjenim otvorima na stražnjem dijelu, sličnim onima koje smo viđali kod McLarena.
Ferrari je također odlučio zadržati "P" oblik u usisnicima zraka, što povećava efikasnost smanjenjem poremećaja struja koje idu prema stražnjem krilu.
Tehnički, iako se na prvi pogled može činiti da se dizajn nije drastično promijenio, sve mjere i mehaničke geometrije su se promijenile, uključujući i novi oblik stražnjeg krila sa središnjim V oblikom.
Oglasi
Zanimljivo Ferrari se služio i idejama u ovom trenutku nešto sporijih, Mercedesa i Alpine.
Od Alpine su preuzeli tkz. proreze na vrhu poklopca motora, dok su od Mercedesa 'ukrali' dvije ideje.
Prva je dodatni element na početku "sidepod" dijela koji dodatno pomaže pri usmjeravanju zraka uz ivice bolida.
Dok je druga promjena zapravo ideja o mijenjaju visine oslanjanja iz trke u trku što je Mercedes radio prethodnih godina.
Novi tehnički direktor Ferrarija, Loic Sierra, kada je govorio o novom bolidu istakao je: "SF-25 je evolucija SF-24, koji je bio odlična polazišna tačka, pa onda ovo izgleda kao revolucija. Radili smo naporno, promijenili 99% bolida i evoluirali njegovu arhitekturu kako bismo maksimizirali performanse."
Top Komentari
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.