Test Mazda CX-60 3.3 Skyactive D Takumi

Biti svoj – nastavak priče

Test Mazda CX-60 3.3 Skyactive D Takumi

K. Kurtović

Ako vam ovaj naslov zvuči poznato, u pravu ste, upravo je to bio naslov prvog testa neke Mazde na SportSport portalu, kada smo prije više od 6 godina testirali tada aktuelnu Mazdu 3. Od tada se nije puno toga promijenilo, Mazda je i dalje prozvođač koji definitivno korača nekim svojim putem, i ne prestaje stalno iznova iznenađivati automobilski svijet

Jer kako drugačije nego sa riječima „biti svoj“ objasniti sve ono što je nova Mazda CX-60 donijela automobilskom svijetu: u generaciji downsizinga motora, koji sada traje više od 15 godina, pred nama stoji auto koji za pogon koristi potpuno novorazvijeni turbodizelski redni šestak zapremine 3.283 cm3? U vrijeme u kojem čak i Mercedes-Benz tvrdi da njegov C63 AMG treba pokretati četverocilindrični 2-litarski motor, ideja da neki proizvođač razvije potpuno nov veliki dizelski motor usklađen sa Euro 6D standardom emisije, u trenutku kada birokratija prijeti i sa Euro 7 standardom koji bi lako mogao označiti kraj automobilima kakve danas imamo (i volimo!), takav pristup jednostavno djeluje poput automobilske blasfemije.


Ni to nije sve. Pogledajte pažljivo novu Mazdu CX-60, krenite od linije bokova naprijed, gdje duga hauba stoji pa skoro potpuno položeno, što je obilježje limuzina i grand tourera, nikako onoga što se zove SUV. Na tu nisku siluetu naprijed, nadovezuje se jako položeno vjetrobransko staklo, također neuobičajeno za segment, da bi se skladna linija bez ikakvog posebnog loma završila u skoro pa coupeovskom, pravom fastback zadnjem kraju, čineči dizajnersku cjelinu kakvu odavno nismo vidjeli u segmentu u kojem vrlo često morate prohodati do prednje maske i pogledati znak proizvođača da bi ste spoznali koji automobil gledate. Biti svoj ne znači samo ponuditi takav dizajn, već znači učiniti to pametno, pa tako novi CX-60 nije krenuo niti opšteprihvaćenim trendom „kvasanja“ u svim dimenzijama, pa tako bez obzira na to što je po mnogim elementima u klasi BMX X5 i Mercedes-Benz GLE, svojim dimenzijama CX-60 ostaje u klasi ispod, u društvu GLC, Q5 ili X3. To znači puno, jer u vrijeme kada pojedine limuzine gornje klase poput tek predstavljenog BMW 5 preskaču magičnu granicu od 5 metara, inače rezervisanu za produžene verzije, Mazda CX-60 duga „svega“ 474 cm ostaje obzirna vanjskim dimenzijama, što puno znači naročito nama evropskim kupcima.
Ipak, ni to nije sve. Pogledajte novu Mazdu CX-60 unutra, i bez obzira na verziju i opremu možete vidjeti da i tu Mazda nastavlja svojim putem, u skladu sa svojom sada već slavnom Jinba Ittai filozofijom pristupa dizajnu i ergonomiji, a koji smo mi u testu starije i manje sestre CX-30 jednostavno okarakterisali kao Premium pristup, u svakom detalju. Nova CX-60 zadržava takav premium pristup, i svojom motorizacijom gdje spomenuti 3,2 litarski redni šestak svilenkasto radi sve dok vozač ne poželi svih 254 KS u Sport modu Mi Drive selektora, kada se zvučna kulisa promijeni i veliki dizelaš se potmulo oglasi. Odlukom da snaga ostane na nivou 254 KS, što je daleko od 330 ili 340 KS koliko već dugo imaju adekvatne (sportske?) verzije 3-litarskih dizela, Mazda je pokazala da radni režim i ugođaj vožnje predstavlja prioritet, pa je tako veliki dizel uparen sa, možemo slobodno reći, napokon dobrim 8-brzinskim automatskim mjenjačem. Tako upareni motor i mjenjač, zajedno sa pogonom na sva četiri točka, uz obilje elektronskih pomagala garantuju zadovoljstvo korištenja u svim mogućim uslovima, pa se tako naša Mazda odlično pokazala u vrijeme iznimno velikih padavina, kada je sigurno vozila bez obzira na količinu vode na asfaltu. Godine rada na upravljanju i ležanju, koji kod Mazde predstavljaju značaj segment u razvoju, daju odličan rezultat, pa tako je za testni primjerak zaključak da novoj Mazdi najveću prepreku predstavljaju neodgovarajuće gume, a ne cesta ili uslovi na cesti. A to se barem lako može riješiti.


Dok vozi cestom, CX-60 dobro skriva svoje kilograme, i premda nosi 3,2-litarski motor naprijed, prednji kraj dosta rado skreće u krivinu, te ako vozač pretjera u dinamici vožnje sve što se može desiti je da Mazda počne sa sva četiri točka širiti putanju, što ugrađeni ESP može držati pod kontrolom, dok se nikakva želja da cijeli auto krene „preko nosa“ ne osjeti. Tu se vidi da je i-Active AWD koncipiran kao prevashodno stražnji, kojem se pridodaje prednji pogon u skladu sa okolnostima, što je dobitna kombinacija za svakog vozača, i vrlo dobro odgovara konfiguraciji cesta u našoj zemlji. Gume na testnom autu su bile cestovne, tako da u off road vožnjama nismo ni pretjerivali, pogotovo svjesni vrlo raskvašenog tla, ali je dojam da će CX-60 3.3 Skyactive D odlično obaviti sve zadatke koje bi standardni vozač mogao imati, prije svega na snijegom prekrivenim cestama na putu do skijališta ili na makadamskim putevima na izletima u prirodu. Ako bismo pogonskoj varijanti tražili manu, možemo se donekle čuditi pomalo neusklađenom ponovnom pokretanju motora prilikom rada start-stop sistema kao i na momente neudobnom ovjesu, što također možemo vrlo vjerovatno pripisati neodgovarajućim gumama ili prenaglašenoj sotfverskoj kontroli tvrdoće ovjesa.
Dok pogonski dio radi svoj posao, svi putnici će se vrlo ugodno voziti, prostor je vrlo izdašan za spomenute vanjske dimenzije, vozačka pozicija jeste premium, Jinba Ittai je to sjetite se, a sve komande su logične, odlične na dodir, i sjajno se uklapaju sa odličnim infotaiment sistemom nove generacije, odličnom interaktivnom instrumentalizacijom i, nimalo nebitno, odličnim skoro pa audiofilskim Bose Premium hi-fi sistemom. Mazda nas je na upravo to navikla, kokpit, a i unutrašnjost u cjelini je za korištenje jednako besprijekorna kao i što bi se reklo po fotografijama, ne postoje skrivena iznenađenja, i jedino gdje bi stvari mogle biti bolje je u upravljanju automatskim brisačima, koji stalno pomalo kasne, kao i na aktivnom dinamičkom opravljanju inače odličnim prednjim svjetlima.


Aktivna sigurnost je tu, novi CX-60 dobro koči, doprinosi povjerenju vozača, jednako kao i raspoloživa snaga, pa ubrzanje 0-100 km/h od 7,4 sekunde najavljuje sasvim adekvatnu snagu za efikasna preticanja na magistralnim i regionalnim cestama. Sa ovako pogonjenim CX-60, održavanje visokih putnih prosjeka nije problem, a neće biti problem ni potrošnja goriva. Upravo po ovom pitanju se vidi nadmoćnost velikih turbodizelskih motora u SUV autima, jer bez obzira na veliki čeoni otpor potrošnja goriva u svim uslovima je odlična, pa smo tako na autoputu prilikom putne brzine od 150 km/h mjerili vrlo dobrih 6,8 litara prosječne potrošnje, koja bi na magistralnim cestama pala na svega 5,5 litara dok bi prosječna potrošnja u gradu bila 6,2 litra. Složit ćemo se, vrlo dobre brojke za nešta malo manje od 1900 kg težak SUV, što je na kraju potvrdila i prosječna potrošnja tokom našeg sedmodnevnog testa od također 6,2 litra na stotinu kilometara.
Kao što vidite, nama se Mazda CX-60 3.3 Skyactive D Takumi dopala, odličan auto napravljen u korist svojih kupaca, jer je evidentno da je mnogo toga Mazda napravila na uštrb vlastitog profita. Oprema je sjajna, Takumi je u testnom primjerku bio pojačan sa Driver Pack i Convenience/Sound Pack, pa bi nabrajanje sve opreme zauzelo prostora skoro kao i cijeli ovaj tekst, ali sve to se nije odrazilo na konačnu cijenu na BiH tržištu. U poplavi ničim opravdanih cijena zadnjih godinu-dvije, slobodno možemo napisati da je cijena testne Mazde CX-60 od 125.180 KM jednostavno – niska!

Mazda CX-60 3.3 Skyactive D Takumi
Motor vrsta Turbodizelski, sa direktnim ubrizgavanjem goriva, redni 6-cilindrični, 24 ventila, Mild-hybrid, Li-Ion baterija
zapremina 3.283 ccm
najveća snaga 187 kW (254 KS) / 3.750 obr/min
najveći obrtni momenat 550 Nm / 1500-2400 obr/min
Pogon tip pogona Na sve točkove, i-Active AWD
tip mjenjača Automatski, 8-brzinski
Ovjes naprijed Dvostruka opružna ramena
nazad Multi-link nezavisni ovjes
Kočnice naprijed / nazad ABS, disk 328 mm / disk 328 mm
Gume 235/50 R20 Bridgestone Alenza
Dimenzije dužina / širina / visina 4745/2134/1686 mm
težina praznog vozila 1874 kg
zapremina prtljažnika 570 litara
 
Performanse max brzina 219 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 7,4 sek
Potrošnja
WLTP
grad
izvan grada
kombinovano 5,3 lit/100 km
Emisija CO2 kombinovano 137 g/km
 
 
Cijena testnog vozila: 125.180 KM
Cijena osnovnog modela: 111.980 KM
Dodatna oprema kod testnog vozila:Metalik boja, Driver Pack: adaptivna prednja svjetla - AFS sa uređajem za pranje, sistem kontrole i nadzora bočnog prometa naprijed, sistem za upozorenje na bočni promet nazad s automatskim kočenjem, kamera za parkiranje/vožnju unazad – digitalna sa dinamičkim linijama, Adaptive Cruise Control - i-ACC/sistem podrške vozaču Cruising &Traffic, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor bez okvira, samozatamnjujući vanjski retrovizor na strani vozača; Convenience/Sound Pack: električno otvaranje prtljažnika sa senzorom pokreta ispod zadnjeg odbojnika, zatamnjena stakla nazad, 360° Top View Monitor - 4 kamere, bežični punjač mobitela u centralnoj konzoli, audio-sistem BOSE Premium® sa 12 zvučnika, dodatno ambijentalno osvjetljenje - pretinci vrata, pretinac naslona za ruke nazad; Panoramski krov
Oglasi