Test Volkswagen T-Roc Style 2.0 TDI 4Motion

Vozili smo najnoviji Volkswagen, novog igrača na tržištu u ekspanziji u klasi urbanih Crossovera

Ako se osvrnemo na prošlu 2017. godinu, i prisjetimo se automobilskih premijera, sasvim je jasno da je u Crossover segmentu nastupila prava histerija, i da su proizvođači kao na traci izbacivali nove modele, raznoraznih veličina i karoserijskih oblika. Niti VW nije ostao po strani, pa je krajem godine u baru već odavno prepunu krokodila ubačen T-Roc, čudno nazvani crossover u dimenzijama compact klase.

Test Volkswagen T-Roc Style 2.0 TDI 4Motion
Volkswagen T-Roc Style
Foto: T. Hebib
Reklama - nastavite čitati ispod oglasa

U stvaranju T-Roca, vjerovatno je inžinjerski dio posla bio najlakši - auto je složen na dobro poznatoj MQB modularnoj platformi koja duž VW koncerna spaja ranije nezamislive razlike: npr Polo sa Tiguanom, a Tiguan sa Superbom, pogon je dugo poznati 4motion, motori jednako poznati TSI ili TDI, mjenjači manuelni ili DSG, i inžinjering se nakon svih ovih godina bavljenja MQB platformom ograničio na podešavanje komponenti ovjesa i elektronike.

Puno teži posao je imao odjel prodaje i marketinga, jer je T-Rocu teško naći mjesto već unutar Volkswagen brenda, dok je unutar cijelog Koncerna to vjerovatno Sizifov posao. T-Roc je gurnut u arenu gdje se prvo mora unutar kuće izboriti za mjesto sa pomalo već ostarjelim Golfom 7 i vrlo svježim Tiguanom druge generacije, prije nego što izađe u dvorište pred Audi Q2, uskoro i novi Q3, A3, Leon, Atecu, Karoq, pa čak i Touran i Kodiaq. Ogromna konkurencija, a naš T-Roc još nije napustio niti krug upravne zgrade koncerna, gdje ga van ograde tek čeka prava konkurencija, počevši od duhom podmlađenog Mercedes Benza sa odličnim GLA do Jinba Ittai Mazde CX-5, jer više niti jedan proizvođač ne oklijeva da se baci na talas Crossover rasta tržišta. Dileme marketinškog odjela se jasno vide, možda ponajviše u unutrašnjosti, gdje, za razliku od vanjskog izgleda prilikom čijeg dizajniranja očigledno nije bilo suzdržavanja, vlada poprilično suzdržan pristup, dizajnom a pogotovo kvalitetom materijala, i gdje se očito probalo naknadno T-Roc udaljiti od Golfa i (još važnije) Tiguana. T-Roc vanjskim izgledom nudi nove VW smjernice u dizajnu, počevši od prednje maske bliže onoj na Arteonu nego Golfu do vrlo izraženih krila na bokovima, uspješno inkorporiranih na SUV oblik karoserije. Unutrašnjost je kako smo rekli poprilična suprotnost, na momente jeftina i siromašna, bez pretjeranog razigravanja i bez ponuđenog daška luksuza, što u ovom srednjem cjenovnom rangu u Volkswagenu do daljenjeg očito ostaje rezervisano za novi Tiguan.

O crossoverima se već sve zna, rade ih i premium proizvođači i dalekoistočni plagijatori, Evropsko tržište ih guta, a prodane količine kod nas jasno pokazuju da ni u BiH nije puno drugačije. Kupuju se većinom u gradovima, a i dalje samo rijetki imaju 4WD pogon. O smislu njihovog postojanja se i dalje vode polemike, ali sve dok ih kupci kupuju u ovim brojevima, niko se ne usuđuje prognozirati mogući kraj trenda. Zato se ni mi nećemo baviti teorijom zašto kupiti ili ne T-Roc, već idemo vidjeti šta se dobije kada se već odlučite za njega.

Testni T-Roc je bio u verziji 2,0 TDI, sa 150 KS i pogonom 4motion, ručnim mjenjačem i paketom opreme Style sa poprilično (za današnje pojmove) osnovnom opremom. Tek su LED prednja svjetla, adaptivni tempomat ACC i Lane Assist bili nešto što iskače od uobičajenog prosjeka, pa smo samim tim mogli bez lažnog sjaja utvrditi stvarne vrijednosti T-Roca. Kada je riječ o dimenzijama i obliku, T-Roc nam se odmah dopao, jer je optimalno dimenzioniran za život u gradovima: 4,23 metra duga karoserija je odlična za savremenp urbano saobraćajno bojno polje, a pravilan oblik svojstven terencima omogućava odličnu iskorištenost prostora, tako da pored dosta mjesta za putnike ostane prostora i za 450 litara veliki prtljažnik, što je značajno više nego u Golfu 7. Vozačka pozicija je kao i u svakom novom VW jednostavno odlična, preglednost zaista izvanredna (A nosači se jedva osjete u vidnom polju), i treba odati priznanje inžinjerima da su uspjeli uskladiti atraktivan vanjski izgled sa ovakvom upotrebljivosti. Kokpit neće pretjerano oduševiti, osnovni dizajn je već viđen a površina lakirana u vanjsku boju je jednostavno prevelika, dok su instrument tabla i bočne obloge djelomično i vrlo grubi, pa T-Roc ne nudi premium osjećaj na kakav nas je VW zadnjih godina navikao. Odmak od Tiguana se vidi i kroz skromnu zvučnu izolaciju, gdje se u kabini jasno čuje karakteristični turbodizelaš, a prilikom vožnje na kratkim neravninama se i ovjes oglašava, čime je T-Roc puno bliži Polu nego Golfu ili spomentom Tiguanu.

Reklama - nastavite čitati ispod oglasa

TDI motor sa 150 KS je sasvim adekvatan za T-Roc, 4motion pozitivno utiče na ponašanje i dinamiku vožnje, i vrijedna je opcija uprkos trošenju snage motora koju koristi za svoj rad jer se i sa onim što isporučuje na točkove vozač sasvim komotno i sigurno osjeća. Pripadnost generaciji motora sa EURO 6 normom donosi zaista sjajnu potrošnju, pa je tako maksimalna izmjerena potrošnja u gradu u vrijeme hladnih zimskih jutara iznosila vrlo prihvatljivih 8,2 litra na 100 km, urbani prosjek je najčešće bio oko 7,5 litara, dok se test okončao sa prosječnom potrošnjom od 6,8 litra na 100 km, i to sve u još nerazrađenom 10-ak dana starom primjerku sa pređenih svega par stotina kilometara. Vrlo dobro za crossover sa 4WD pogonom!

Testni T-Roc je bio opremljen sa poprilično skromnom dimenzijom točkova, jer 215/55 R17 je već dugo dimenzija karakteristična za male crossovere, dok oni ove veličine cestom već godinama gaze na 19 ili barem 18-colskim točkovima. Za T-Roc još i gore, na našem testnom primjerku su bile montirane kineske (?!) zimske gume, izvjesne Hifly Win-turi 212, sa vrlo upitnim karakteristikama u svim uslovima na cesti, pa tako sa testa ne nosimo najbolje utiske kada je upravljivost u pitanju. Testni T-Roc je jednostavno bio neuvjerljiv, već pri nešto ambicioznijoj vožnji više nije odavao sigurnost, tako da bi vozač vrlo brzo prešao u defanzivni stil, pogotovo na bržim dionicama magistralnih puteva, a ovakve gume su vjerovatno bile i razlog zašto se na dinamici auta osjetila, i dalje nominalno uobičajena, težina od 1505 kg za prazno vozilo. Vjerujemo da bio doplata za 18“ točkove, u kombinaciji sa kvalitetnim gumama, bila optimalna stvar za ovako motoriziran T-Roc, i to preporučujemo svima koji namjeravaju održavati visok ritam vožnje i visoke putne prosjeke. Serijski u Style opremi ponuđeni adaptivni tempomat i Lane Assist na ovom modelu vrlo dobro djeluju, vjerovatno zahvaljujući povoljnijem smještaju senzora na povišenoj školjki, i vozač se može osloniti na njihovo pametno dejstvo, a osjećaj upotpunjuju Full-LED prednja svjetla, koja bi mi ipak više volili vidjeti nešto niže podešena.

Volkswagen T-Roc ćemo vjerovatno često viđati narednih godina, marketinško usmjerenje ka mladoj urbanoj klijenteli uz primjetnu upotrebljivost i za mlade porodice sa djecom je ono što ga izdvaja od ostatka konkurencije van koncerna koja vrlo često ima limite u svakodnevnoj upotrebljivosti, dok se sam Volkswagen potrudio za jednu zaista neočekivanu činjenicu: T-Roc je na većini tržišta uključujući i BiH u pravilu zapravo jeftiniji od jednako motoriziranog, pogonjenog i opremljenog Golfa 7!

Volkswagen T-Roc Style 2.0 TDI 4Motion
Motor vrsta Dizelski, turbo, common-rail, 4-cilindrični, 16 ventila
zapremina 1.968 cm
najveća snaga 110 kW (150 KS) / 3500-4000 obr/min
najveći obrtni momenat 340 Nm/ 1750-3000 obr/min
Pogon tip pogona 4WD, elektronski kontrolisano viskozno kvačilo
tip mjenjača Manuelni, 6-brzinski
Ovjes naprijed Dvostruka opružna ramena
nazad Multilink
Kočnice naprijed / nazad ABS, disk / disk
Gume 215/55 R17 Hifly Win-turi 212
Dimenzije dužina / širina / visina 4.234 / 1.819 / 1.573 mm
težina praznog vozila 1505 kg
zapremina prtljažnika 450 litra
 
Performanse max brzina 200 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 8,7 sek
Potrošnja
ECC
grad 6,0 lit / 100 km
izvan grada 4,6 lit / 100 km
kombinovano 5,0 lit / 100 km
Emisija CO2 kombinovano 132 g/km
 
 
Cijena testnog vozila: 57.318 KM EuroNCAP: 5 zvjezdica
Cijena osnovnog modela: 49.647 KM  
Dodatna oprema kod testnog vozila:
Proaktivni sistem žaštite putnika, Alu točkovi „Mayfield" 7J x 17 sa gumama 215/55 R17, LED prednja svjetla, App Connect, Svjetla za maglu naprijed i statička svjetla za skretanje, Design paket: Sistem upozorenja vozača, bijelo ambijentalno osvjetljenje, branici sa silver metallic donjom oblogom, donje bočne letvice na pragovima u hromu, LED rasvjeta u unutrašnjosti (kod otvorenih vrata i rasvjeta u prostoru nogu) i osvijetljena make up ogledala u štitnicima za sunce naprijed (dostupno samo uz dvobojno lakiranje i min. 17" alu točkove), Radio "Composition Media", 6 zvučnika, multi color zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 8", CD/MP3/WMA player sa slotom za SD karticu, Bluetooth interfejs za mobilni telefon i USB priključak (iPod/iPhone kompatibilan)

Reklama - nastavite čitati ispod oglasa

Komentari (0)

Ostalo još 1500 karaktera

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.