
Velika dilema pred odborom
Automobilski gigant sve bliže spektakularnom povratku u Formulu 1?!
Japanski gigant sve ozbiljnije razmatra povratak u Formulu 1, a tehnička saradnja s timom Haas iz 2024. godine mogla bi biti prvi korak prema ostvarenju tog cilja. Međutim, konačna odluka o punopravnom povratku i dalje je daleko.
Toyota, nekadašnji značajan igrač u Formuli 1, "polako se kreće" prema potpunom povratku u elitno takmičenje, izjavio je Masaya Kaji, direktor Toyota Gazoo Racing globalnog motorsporta.
Zanimljivo, ova izjava dolazi baš nakon uspješnog tehničkog partnerstva koje je japanski proizvođač započeo s Haasom krajem prošle godine.
Saradnja između Haasa i Toyote započela je u završnim fazama sezone 2024. godine, kada je Toyota brendiranje postalo vidljivo na automobilima i opremi američkog tima.
Osim toga, Toyota je pomogla Haasu u pokretanju prvog programa za testiranje starih bolida (TPC) te izgradnji novog simulatora Formule 1 u Banburyju, gdje Haas ima svoju bazu.
Međutim, kada je ovo partnerstvo objavljeno u oktobru 2024. godine, Kaji je naglasio da Toyota nema planova za povratak kao tvornički tim ili za razvoj vlastitog F1 motora – što je status koji je imala između 2002. i 2009. godine.
Oglasi
Zvanične izjave tada su ukazivale na to da će F1 partnerstvo s Haasom biti ograničeno na tehničko učenje i pružanje mogućnosti mladim vozačima za ulazak u svijet velikih nagrada. Ipak, nedavne Kaji-jeve izjave za Motorsport.com nagovještavaju promjenu u smjeru Toyotinog djelovanja.
"Naravno, proučavamo tehnologije za 2026. godinu, ali i trenutno dostupne tehnologije," rekao je Kaji, blizak prijatelj šefa tima Haas, Ayaoa Komatsua.
"Osjećam da se postepeno krećemo u tom pravcu."
Unatoč ovom optimizmu, Kaji je naglasio da je bilo kakav veći angažman Toyote u Formuli 1 udaljen nekoliko godina.
Era pojednostavljenih V6 turbo hibridnih motora, koja započinje 2026. godine, mogla bi biti ključni faktor u Toyotinim budućim planovima.
Oglasi
"Još nismo u fazi u kojoj bismo sve resurse usmjerili na povratak u Formulu 1," istakao je Kaji. "Šta će se desiti nakon 2030. godine, još uvijek je neizvjesno.
Radimo na raznim novim tehnologijama, pa ostaje da vidimo hoće li se naši ciljevi poklopiti s onima u Formuli 1."
Kaji je dodao da bi, ukoliko bi Toyota imala vlastiti tim, mogla birati vozače koji bi vozili za njih, čime bi se dodatno približila ostvarenju svojih ambicija u F1.
"U tom smislu, posjedovanje vlastitog tima omogućilo bi nam da plasiramo naše vozače u Formulu 1," rekao je Kaji. "Ali realno, moramo procijeniti koliko novca i koliko osoblja bi bilo potrebno da se to realizuje."
Toyota zasad ne planira preusmjeriti sve svoje resurse u F1, ali ova postepena strategija, uz podršku trenutnog partnerstva s Haasom, mogla bi se pokazati ključnom u njihovom povratku na najviši nivo motorsporta.
Ostaje da se vidi hoće li Toyota donijeti konačnu odluku o punom povratku u Formulu 1, ali jasno je da ovaj gigant pažljivo analizira sve opcije i mogućnosti u jednom od najzahtjevnijih takmičenja na svijetu
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.