
Put do dominacije
Velike promjene u McLarenu: Stella otkrio šta je stajalo iza radikalne odluke
McLaren je u razvoj bolida za 2025. ušao agresivnije nego ikad. Umjesto logičnog nastavka prošlogodišnjeg koncepta, odlučili su se za revoluciju.
McLaren je odlučio rizikovati i isplatilo se. Ekipa iz Wokinga otkrila je da je dizajn MCL39 bolida za 2025. godinu bio rezultat "agresivnog" i "ambicioznog" pristupa koji ih je uoči sezone poprilično zabrinjavao.
Iako su prethodnu sezonu završili kao najbrži tim na gridu, preskočivši čak i Red Bull u finišu, McLaren nije želio samo nadograđivati isti koncept.
Umjesto toga, odlučili su napraviti potpuno novi iskorak, i to u posljednjoj sezoni prije promjene pravila, gdje bi većina timova igrala na sigurno.
Sličan pristup pokušali su 2013. godine, na kraju V8 ere i tada su loše prošli.
Te godine završili su bez ijednog podijuma i pali na peto mjesto u poretku konstruktora, što je bio veliki pad.
Oglasi
No, ovoga puta, strategija je urodila plodom - McLaren je dominantan.
Na ljetnoj pauzi imaju dvostruko više bodova od najbližeg rivala Ferrarija, a njihovi vozači, Oscar Piastri i Lando Norris, vode i u vozačkom poretku.
Andrea Stella, šef ekipe, priznao je da tim nije očekivao da će inovacije donijeti ovoliku prednost.
"Bio sam iznenađen ovim nivoom konkurentnosti", rekao je Stella.
"Kad smo prošle godine razgovarali o tome koliko truda želimo uložiti u poboljšanje bolida za 2024., odlučili smo biti vrlo ambiciozni."
Oglasi
"Željeli smo da se riješimo onog osjećaja nesigurnosti kada se ide u trkaći vikend i ne znaš ko će pobijediti. Smatrali smo da moramo uraditi više od klasičnog razvoja."
"Kako to postići? Prigrlili smo vrlo agresivan pristup inovacijama. MCL39 je izuzetno inovativan bolid. Inženjerski gledano, bili smo nervozni u vezi nekih rješenja i nismo znali hoćemo li ih uspjeti isporučiti."
"Ali kada smo pogledali vremena krugova i podatke iz simulacija, činilo nam se da ni to neće biti dovoljno. I zapravo, na početku sezone nije bilo dovoljno."
Stella je objasnio da su tokom sezone uvodili niz sitnih nadogradnji koje su značajno uticale na performanse.
"Postoji jedan faktor koji je prisutan ove sezone, a to je da je bolid zapravo konstantno unapređivan", dodao je.
"Ranije su se nadogradnje više isticale jer su dolazile odjednom i bile vrlo očigledne."
"Međutim, čak i u posljednje tri, četiri trke, uveli smo dosta novih dijelova. Kad bismo ih sve odjednom predstavili, rekli bismo: 'Vau, McLaren ima veliku nadogradnju.'"
"Mislim da nam je to jako pomoglo da održimo ovakav tempo i dođemo do tačke u kojoj smo u posljednje tri trke bili definitivno vrlo konkurentni.", rekao je šef britanskog tima.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.