
Tehničke tajne napokon isplivale
Yamahina M1 iznenadila sve: Quartararova vožnja otkrila šokantne detalje
Fabio Quartararo zablistao je pred domaćom publikom na stazi Le Mans, a njegova izvedba otkrila je dugo skrivane tajne Yamahe M1. Novi dijelovi i inovacije sada su konačno isplivali na površinu. Svi znakovi ukazuju na veliki napredak za tim koji se godinama mučio.
Fabio Quartararo osvojio je pol poziciju na Velikoj nagradi Francuske, čime je Yamaha došla do velikog trijumfa u trenutku kada se činilo da nema izlaza iz krize.
U sprint trci završio je četvrti, a tokom glavne utrke čak je i poveo, prije nego što je pao po mokroj stazi u haotičnim uslovima.
Ipak, uprkos padu, nešto mnogo važnije ostalo je u fokusu – Yamaha je konačno napravila značajan iskorak sa svojom M1 mašinom.
U pozadini se i dalje razvija potpuno novi V4 motor, ali u Le Mansu je Yamaha na stazu donijela novu verziju postojećeg četverocilindričnog linijskog agregata.
Svi vozači Yamahe dobili su pristup ovom unaprijeđenom motoru, koji je prethodno testiran na stazi u Jerezu.
Oglasi
Tehnički analitičar Michael Laverty za TNT Sports detaljno je objasnio šta se tačno promijenilo na Yamahi M1.
"Popravili su obrtni moment, ubrzanje iz zavoja i maksimalnu brzinu", rekao je Laverty.
"Obično to čini motocikl težim za vožnju. Ali svi vozači su zadovoljni. Nema negativnih komentara."
"Još uvijek ima onu glatku isporuku snage po kojoj je Yamaha poznata. Funkcioniše."
Razgovarao je i sa Maxom Bartolinijem, koji mu je otkrio da su posebno radili na mehaničkom prianjanju koje motor stvara.
Oglasi
Aero paket je također dobio pažnju, iako na prvi pogled izgleda slično onome iz 2024. godine.
"Svaki segment je dodatno dotjeran. Max je rekao da su pomalo ograničeni širinom motora koji je ugrađen u ramu."
Potrebno je povećati potisnu silu, ali to je proces koji stalno traje.
Yamaha je tokom godine nekoliko puta mijenjala ram, tražeći idealnu kombinaciju čvrstoće i fleksibilnosti.
Ram je izuzetno tanak – maksimalno 10 milimetara, čak i oko tačke oslanjanja stražnje vilice gdje se obično koristi dodatno pojačanje.
Oglasi
Ta fleksibilnost je važna kako bi motocikl mogao da se okreće pod maksimalnim nagibom, u trenucima kada ovjes ne može pomoći.
Ponovo su se odlučili za aluminijum, nakon brojnih pokušaja sa karbonskim verzijama zadnje vilice.
Stara škola se pokazala boljom – aluminijum omogućava bolji osjećaj i performanse.
Još jedna zanimljivost – Yamaha se odlučila da ukloni stražnji blatobran.
Bez njega, točak može lakše ući u prostor rezervoara kada se aktivira uređaj za spuštanje motocikla.
Oglasi
Umjesto toga, montiran je atraktivan senzor – čak pet infracrvenih senzora na zadnjoj gumi prati temperaturu površine.
Zaustavljanje sa Michelinovom zadnjom gumom i dalje je izazov, nešto što Yamaha pokušava riješiti.
"Max kaže da stalno rade na razvoju. Svaka promjena donese poboljšanje u jednom segmentu, ali i slabost u drugom", dodao je Laverty.
Fabio Quartararo ima i neka lična podešavanja koja mu pomažu da vozi brže.
"Njegova lična preferenca – podloga na rezervoaru", objasnio je Laverty.
"To ga drži unazad na sjedištu prilikom kočenja, čime dodatno opterećuje zadnju gumu."
"Njegov stil vožnje? Ima dug torzo i ravna leđa, pa prirodno stvara pritisak na stražnju gumu. To pomaže pri kočenju."
Pred Yamahom je još dug put do samog vrha, ali Le Mans je označio početak novog, obećavajućeg poglavlja.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.