Neke stvari ni novac ne može da kupi
Foto: EPA

Red Bull Leipzig - najomraženiji klub u Njemačkoj

Neke stvari ni novac ne može da kupi

S. Bošković

Danas će Borussia Dortmund gostovati novom prvoligašu RB Leipzigu. 

Ovaj meč ne bi bio po ničemu poseban da navijači Borussije nisu odbili putovati u Leipzig kako bi gledali svoj tim i na taj način će protestirati protiv potpuno komercijaliziranog protivnika. 

Umjesto gledanja prvog tima navijači tima iz Dortmunda gledat će mladi tim na starom stadionu Milionera Rote Erdu, a utakmicu seniora će pratiti preko radija. 

Nezadovoljan načinom na koji je RB Leipzig uspio doći do najvišeg ranga fudbala u Njemačkoj je Jan-Henrik Gruszecki, jedan od organizatora ovog protesta.

"Borussija zarađuje novac kako bi nastavila da postoji i da igra fudbal.  Ali Leipzig igra fudbal kako bi prodavao proizvode. To je razlika", rekao je Gruszecki. 




RB Leipzig je jedan od najomraženijih klubova u Njemačkoj. 

Do 2009. godine RB Leipzig je bio u petoj njemačkoj ligi i zvao se SSV Markranstadt, a čak ni ljudi u pokrajini Saxoniji, iz koje je klub, nisu znali da postoji. Ali, 2009. godine Red Bull je kupio klub, promijenio ime, dresove i grb, te obećao transfer budžet od 100 miliona eura. 

Ipak, pravila fudbala u Njemačkoj ne dozvoljavaju da se klubovi zovu prema sponzorima, te je klub dobio ime Raseballsport Leipzig, a marketing Leipziga puni naziv izbjegava, te koriste samo RB, kako bi zadovoljili sponzore. 

No, način na koji se RB Leipzig odnosi prema svojim navijačima je ono što smeta svima u Njemačkoj. 

Naime, Njemački fudbalski savez potpuno preuzimanje strane kluba od bogatih vlasnika gotovo potpuno zabranjuje, te se koristi sistem upravljanja 50+1 i navijači imaju veliku ulogu u upravljanju klubom. Jedino investitori koji su u klubu preko 20 godina mogu tražiti od saveza uklanjanje pravila 50+1. 

U slučaju Borussije Dortmund to bi značila da 139.000 članova kluba ima pravo da glasa i da stave veto na odluke uprave kluba, kao što su povećanje cijena ulaznica. 

RB Leipzig morao je potpisati pravilo 50+1 kako bi dobio pravo nastupa u Bundesligi, no klupska članarina košta nevjerovatnih 1000 eura (navijači Borussije Dortmund za članarinu izdvajaju 62 eura), a nemaju pravo glasa. 

Njemački fudbalski savez natjerao je Leipzig da to promjeni, no klub ima svega 17 članova, od kojih je većina zaposlena u samom klubu. 

Kao rezultat svega ovog, RB Leipzig se često nalazi na meti navijača drugih klubova i njihovih protesta. 

FOTO: Mirror

Prije dvije godine Leipzig je snage ukrstio s Union Berlinom, a navijači su bili obučeni u plastične pončose i šutjeli su prvih 15 minuta utakmice. 

Ove sezone navijači Dynama iz Dresdena su u kup utakmici bacili glave od bika na stranu terena igrača RB Leipziga. Protestirali su i navijači Hoffenheima, koji je do pojavljivanja RB Leipziga bio najomraženiji klub u Bundesligi. Oni su mahali plastičnim karticama na kojim je pisalo: "Hoćemo titulu najomraženijeg njemačkog kluba nazad". 

Navijači Leipziga ističu da u Njemačkoj postoje i drugi klubovi sa sličnom upravljačkom strukturom poput Wolfsburga, Leverkusena i Ingolstadta, te da su svi oni izbjegli neugodnosti koje u ovoj sezoni proživljavaju oni. 

"Čini se da ljude više zadovoljava ismijavanje nas, nego da pronađu način da se reformiše pravilo 50+1", napisao je Matthias Kiessling, koji vodi blog o klubu. 

Drugi branitelji Leipziga ovaj način funkcioniranja kluba brane igrom. Nakon dolaska sportskog direktora Ralfa Rangnicka u klub, Leipzig igra napadački, a u timu nema igrača starijih od 24 godine. 

Glavno pitanje je da li Red Bull može timu iz istočne Njemačke osigurati dugotrajnu budućnost ili će to biti samo kratkotrajni projekt koji će propasti kad nestane novca za klub. 

Često za primjer uzima Red Bull Salzburg koji je nakon devetog uzastopnog neuspjelog pokušaja kvalificiranja u Ligu prvaka postao klub u koji će drugi slati svoje igrače. 

Tijekom posljednjeg transfer roka Rangnick je u Leipzig doveo tri najbolja igrača Red Bull Salzburga, a navijači tima iz Austrije uputili su otvoreno pismo sponzoru Red Bull da su sad na meti ismijavanja od svih. 

Potražite više informacija na temu Bundesliga:

U fudbalu se posljednje sve vrijeme vrti oko novca, no čini se da u Njemačkoj znaju stati na loptu, navijači i klubovi, te reći "stop" stranom novcu. 

Novac može kupiti trofeje i titule, ali nikad neće moći kupiti navijače i huk s tribina koji dopire nakon pobjede ili poraza. 

Zaprati Borussia Dortmund, dodaj ga u MOJE TEME i ne propusti nijednu bitnu informaciju iz svog kluba. Klikni:
Borussia Dortmund Moje Teme
Ovaj ili neki drugi klub možeš dodati ili ukloniti sa liste klubova koje pratiš na stranici MOJI KLUBOVI. Lige koje pratiš uredi na stranici MOJE LIGE

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi