
Rekordno učešće kineskih kompanija u EURO 2024 sponzorstvima
Vodeće kineske kompanije ove godine su se pojavile kao glavni sponzori UEFA EURO 2024 - fudbalskog prvenstva na kojem igraju evropski timovi hiljadama kilometara udaljeni od Kine. Podsjetimo se, u ‘80-tim i ‘90-tim na velikim takmičenjima ove vrste pratile su nas japanske i južnokorejske kompanije poput Sharpa i Samsunga.
2024. godine u svojstvu zvaničnih globalnih sponzora UEFA EURO 2024 kineske kompanije Hisense, AliExpress, BYD, Vivo i Alipay+ pridružile su se globalnim brendovima kao što su Adidas, Booking.com i Coca-Cola Zero. Kakva su očekivanja kineskih kompanija od sponzorstva i kako će njihova višemilionska investicija isplatiti dividende dioničarima? Glavna sponzorstva ovim pomenutim kineskim kompanijama omogućuju izloženost globalnoj potrošačkoj publici koja je procijenjena na pet milijardi ljudi za koje se očekuje da će gledati ovo ljetno prvenstvo i ostvarivati komunikaciju vezanu uz njega putem društvenih medija.
U posljednjih nekoliko decenija, razvoj kineskih kompanija potaknut je značajnim i kontinuiranim rastom nacionalne ekonomije. Kineske kompanije su trebale samo održavati korak sa domaćom potražnjom kako bi slijedile svjetsku stopu rasta, te nije bilo značajne potrebe za transformacijom poslovanja u cilju podizanja efikasnosti. Zadnjih nekoliko godina, kako potražnja na lokalnom tržištu opada, kineske kompanije kreću putem transformacije poslovanja ka rješenjima koja će voditi ka ostvarenju prihoda izvan lokalnog tržišta. Priliku za rast i povećanje vrijednosti kompanije promicanjem na evropskom tržištu vide upravo Alibabina dva brenda, AliExpress i Alipay+ koje su već izvjestan period primorane ulagati napore u transformaciju poslovanja obzirom da je cijena njihovih dionica pala sa skoro 38,36 dolara u oktobru 2020. godine na 9,58 dolara u maju 2024. godine.
Ono što ujedinjuje sve kineske kompanije je njihov fokus na buduću međunarodnu ekspanziju koristeći svoje matične kompanije i izvore finansiranja u Kini kako bi povećali prisutnost na prekomorskim tržištima i izgradili globalne brendove.
Povezivanje s novim potrošačima i izgradnja globalnog brenda
Rakuten, japanski gigant e-trgovine i internetskih usluga, uložio je velika sredstva u međunarodna sportska sponzorstva kako bi izgradio svoj brend na globalnom nivou. U cilju da se priključi velikoj bazi navijača kluba širom svijeta, 2017. godine potpisao je sponzorski četvertogodišnji ugovor sa FC Barcelona koji je vrijedan 220 miliona eura. Nedugo poslije toga Rakuten je postao sponzor NBA tima Golden State Warriorsa, te istovremeno i vlasnik japanskog profesionalnog bejzbol tima, Tohoku Rakuten Golden Eagles, i fudbalskog kluba Vissel Kobe pojačavajući tako Rakutenovo prisustvo na ključnim tržištima SAD-a i Azije. Japanski e-commerce gigant Temu od ove je godine jedan od zvaničnih sponzora US Super Bowla. Posmatrajući cijelu priču u ovom kontekstu, ciljevi višemilionskih sponzorstava poslovnih giganata veoma su jasni – omogućavanje pristupa azijskih kompanija mnogim europskim tržištima u razvoju gdje je fudbal veoma popularan.
Sada je već jasnije zašto su se velike kineske kompanije odlučile za ulaganje svojih sredstava u sponzorstva na UEFA EURO 2024 ali pogledajmo pojedinačno kakve koristi i dodatnu vrijednost ovo takmičenje donosi za svakoga od njih. Osim sada već globalnog igrača, Hisense, čiji su prihodi na ino tržištu porasli za 83% od sponzorstva UEFA EURO 2016, ovoga puta se pojavilo nekoliko manje poznatih kineskih sponzora.
Oglasi
AliExpress je B2C (business-to-consumer) platforma za e-trgovinu koja povezuje potrošače širom svijeta sa prodavcima kineskih proizvoda. AliExpress je pokrenut 2010. godine kao dio Alibaba ekosistema te je prisutan u preko 200 zemalja širom svijeta i glavni je igrač na globalnoj sceni e-trgovine. Tokom FIFA Svjetskog prvenstva u Kataru, AliExpress je distribuirao robu za događaje i timove širom svijeta, a sada gradi dodatnu mrežu potrošača kao partner za e-trgovinu za UEFA EURO 2024. Kompanija na ovaj način značajno povećava svijest o svom brendu u Evropi posebno angažujući mlađe demografske kategorije za koje je vjerojatnije da kupuju online. Dodatno, bivši kapiten Engleske i Manchester Uniteda, David Becham, zaštitno je lice AliExpress promocije "Score More" koja se održava tokom utakmica.
Alipay+ ima za cilj da pojednostavi međunarodna plaćanja sa fokusom na međunarodne trgovce i turiste kako bi postala glavni igrač u globalnom okruženju digitalnih novčanika u konkurenciji s Google Pay i Apple Pay. Tokom UEFA EURO 2024 fudbalskim fanovima je omogućeno da koriste Alipay+ za kupovinu karata i artikala na štandovima sa robom kroz opcije plaćanja integrisane unutar stadiona i zvaničnih UEFA EURO 2024 fan zona. Pretpostavlja se da će Alipay+ tokom prvenstva nuditi trgovcima niže i konkurentnije stope provizije. U pogledu njihovih B2B (business-to-business) aktivnosti, Alipay+ će imati za cilj da se poveže sa potencijalnim evropskim trgovcima koji bi mogli biti zainteresovani da ponude Alipay+ kao opciju plaćanja.
BYD je vodeći kineski proizvođač električnih vozila koji svoje učešće kao sponzor ovog velikog događaja vidi u pozicioniraju kao jedan od lidera održivosti i ekološke odgovornosti kroz promicanje korištenja zelene energije. Budući da je BYD službeni partner za e-mobilnost, tokom UEFA EURO 2024 će predstaviti svoju najsavremeniju tehnologiju, uključujući obezbjeđivanje električnih vozila tokom turnira i predstavljanje svojih najnovijih modela na mjestima glavnih sportskih događaja.
Oglasi
BYD će svakako iskoristiti ovaj događaj za jačanje veza sa lokalnim regulatorima, te lobiranje među interesnim skupinama za ulazak na europsko tržište. Naime, u oktobru 2023., Evropska komisija pokrenula je istragu o uvozu električnih vozila na baterije iz Kine radi sumnje da su subvencije kineske vlade dale kineskim proizvođačima električnih vozila nepravednu prednost na evropskom tržištu. Dakle, BYD ne želi samo predstaviti svoje automobile potencijalnim potrošačima kao poželjna električna vozila nego i podsjetiti vlade domaćina i EU regulatore da je BYD brend dio rješenja za zelenu tranziciju.
Vivo je kineski proizvođač pametnih telefona ali ujedno i jedan od globalnih konkurenata etabliranim brendovima kao što su Samsung i Apple. Vivo posebno ističe visoke performanse kamera svojih pametnih telefona koje je postigao zajedno s partnerstvom sa proizvođačem sočiva i fotooptike - Zeiss. Kao ekskluzivni dobavljač pametnih telefona za partner UEFA EURO 2024, Vivo svoju globalnu prepoznatljivost gradi i kroz sponzorstvo jednog od ključnih takmičenja na turniru - nagradu igrača utakmice.
Koliku će ekonomsku opravdanost ostvariti navedeni sponzori tek ćemo vidjeti ali su sve prilike da ćemo neke od njih narednog Evropskog prvenstva doživljavati kao globalne brendove.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.