U korak s vremenom

Renault Laguna 2.0 dCi 150 Privilege

U korak s vremenom

K. Kurtović
Teme:

Par mjeseci prije svoje premijere na Pariškom salonu prošle jeseni Renault je prvo stidljivo a potom i majstorski promišljeno, koristeći sve moguće trikove zanata, započeo predstavljanje svoje nove Lagune evropskom tržištu...

...ujedno nagovještavajući njezino poziciranje u grupu modela zainteresiranih za približavanje, u ovoj klasi tako nedodirljivim, Premium brandovima.
Nekako sa porastom temperature kako se promocija približavala, priča o novoj Laguni je polako izmicala iz kontrole tvornice: očekivanja od novog modela kod struke i javnosti su sve više rasla, i bilo je jasno da će Laguna morati s mukom da se probija kroz uzburkano more što objektivnih što subjektivnih zahtjeva i kritika. Tako je došla i do nas, i pitanje je da li ćemo je mi poslati u mirnu lagunu da odmara u svome uspjehu, ili ćemo je ponovo otisnuti na nemirno more.
Tu je pred nama, osunčana februarskim suncem, onim njegovim dijelom koji pripada jednom od najljepših dijelova svijeta gdje je estetika dostigla svoj ovozemaljski vrhunac, i koje može nadmašiti samo ljepota stvorena rukom Stvoritelja. Tamna, sa brojnim detaljima koji bez imalo stida najavljuju luksuz i prestiž, stoji i čeka ocjenu svog vanjskog izgleda a ona je, jednoglasno tvrdi Drive In za SportSport.ba: ružna je nova Laguna! Zašto?

Zato što ima nezgrapan prednji i stražnji kraj, nedefinisanog oblika sa svjetlosnim tijelima koji pojačavaju dojam nepripadanja, a koji su pomalo brutalno nakalemljeni na sasvim staromodan oblik bočnih stranica. Laguna nije uspjela da ponovi briljantnost Espacea, niti već sada bezvremenski dizajn druge generacije Meganea, pa čak niti „političku korektnost“ Clia III! Nova Laguna nama izgleda kao agresivni redizajn stare, a to je nešto što nismo očekivali. Pogledali smo oko sebe, i tu u tom dijelu svijeta koji se može smatrati domom industrijskog dizajna bilo je jasno da većina dijeli naše mišljenje – osim naše testne, drugu Lagunu nismo uspjeli vidjeti.Otvaranjem vrata i ulaskom na vozačevo mjestu, perspektiva se mijenja. Zaboravit ćete na problematični vanjski dizajn i uživiti se u ponajboljoj interpretaciji osnovne ideje Chrisa Banglea, čovjeka koji je nakon 20 godina uspio svojim dizajnom instrument table, i kokpita generalno, kod BMW serija 5, 6 i 7 redefinisati ono što se smatra modernom i najboljom unutrašnjosti. A osim Mercedesa u velikoj i jako, jako teško dostižnoj S klasi, niko to nije bolje uradio od Renault Lagune.

Vozačka pozicija je jednostavno besprijekorna. Rijetko gdje će se vozač i suvozač osjećati tako ugodno kao u novoj Laguni, i rijetko gdje će vozačeva desna ruka tako ugodno počivati na srednjem naslonu i ručici mjenjača. Izvanredno. Sam osjećaj koji ostavlja izmjena brzina spada u one ne naročito dojmljive, već se nekako uklapa u prosjek klase, ali i mi smo nakon iskustava sa mjenjačem kod Megane II ili Clia III već prestali očekivati pozitivno iznenađenje od Renaulta.

I odmah da navedemo jedinu ozbiljnu manu unutrašnjosti – prednja sjedišta jednostavno nisu dovoljno velika, nisu na nivou klase već kao da dolaze iz manjih modela poput Meganea. Ne može se zamjeriti njihovom obliku, ali prekratka sjedeća površina i umor koji izaziva, jednostavno, je iz nekog drugog filma. Svi znamo da se Renault davno opredijelio da pravi automobile sa ravnopravnim naglaskom na prednja i zadnja sjedišta, umjesto puno lakšeg puta koji obilato koriste drugi proizvođači pseudo-sedana a koji ponudom prostora zapravo više odgovaraju 2+2 automobilima, ali u novoj Laguni je teško pronaći izgovor.

Ostalih mana nema, sve je na svom mjestu, osjećaj pod rukom je odličan bez obzira šta dodirujete, dojam kvalitete je priče o plastičnim interijerima nekadašnjih Renaulta definitivno učinio istorijom, a puno ugodnih stvari je na raspolaganju putnicima, počevši od pametnog automatskog klima uređaja koji besprijekorno obavlja svoj posao, preko jednako učinkovite električne ručne kočnice, do najboljeg obruča volana u istoriji fabrike a kojeg se ne bi postidili niti oni sa M, AMG ili RS oznakama. Volanom se upravlja, svi to znamo, a upravljanje u novoj Laguni ako nije najbolje, onda je neosporno u samom vrhu segmenta, u grupi sa BMW Serijom 3 i Alfom 159.



Izvanredno izbalansiran servo-volan daje vrhunski osjećaj sigurnosti na autoputu bez obzira koliko brzo se krećete, ne zamarajući vozača predirektnom reakcijom niti otupljujući njegovu vezu sa točkovima prelaganim osjećajem, da bi se jednako odlična svojstva zadržala silaskom i na magistralne ceste na kakve smo navikli gdje ćete, tek kada se dobro približite granicama koje nameće fizika, biti upozoreni da Laguna ipak nije ista sorta kao Clio ili Megane Sport, već da se radi o ozbiljnoj poslovno-porodičnoj limuzini. Kada pretjerate, ako imate uključen ESP on će vas vratiti na pravu pitanju s ove strane sigurne vožnje, a ako ste se poigravali sa isključenim ESP-om Laguna će lagano početi širiti putanju stavljajući mogućnost i dovoljnu sigurnost za kratko kočenje u krivini, tek toliko da se brzina uskladi sa mogućnostima. Opet, u kratkim zavojima Laguna bez asistencije ESP-a će pokazati osobine velikog auta i početi kliziti nosom prema vrhu krivine. Zaključak ovog poglavlja je da nova Laguna, u skladu sa svojom ulogom koja joj je namijenjena rijetko dobro obavlja posao, na korak do onih koji na tvrdo podešenim šasijama nose kočoperne sportske oznake.

Testirani model je pokretao dvolitarski „common-rail“ turbodizel, pripadnik najnovije generacije takvih motora, sa srednjom od tri dostupne snage, dakle 150 KS. O srazu motora sa autom se nema puno reći, dobro obavlja svoj posao omogućavajući Laguni visoke brzinske prosjeke, uz stalnu zalihu aktivne sigurnosti prilikom preticanja i vožnje pod opterećenjem, ali teško da će ova kombinacija ikada biti doživljena kao sportski nastrojena. Kao takav vjerovatno predstavlja najbolju kombinaciju, u odnosu na stišanu verziju od 130 KS, i onu koja se ne čini pretjerano iskoristivom, od 170 KS, a koja svoje opravdanje vjerovatno nalazi isključivo na autoputevima. Testirana Laguna je bila dobro ugođen spoj motora, mjenjača i ovjesa. Renault je dao sve od sebe, napravio je dobar inžinjerijski proizvod, produkt na koji se odnosi često spominjana uzrečica da je skrojen iznutra prema vani, i podbacio je tamo gdje se ponajmanje očekivalo, u vanjskom dizajnu.

Premium brandovi su ostali nedostižni ovaj put, BMW 3, C –klasa, IS i A4 sve rade bolje, Alfa 159 kao već etablirani prvi pratilac vodeće četvrorke također, ali za bilo kakvo poređenje, ipak, treba pogledati i cjenovnik koji jasno kaže da je odgovarajuća Alfa 159 skuplja 20 odsto, dok je odgovarajući BMW 3 skuplji čak 40 odsto. Tu je Laguna ponovo u igri, i ako je sagledamo u svom cjenovnom razredu, jasno je da 407, Avensis ili Vectra nemaju šansi protiv nje. Passat ostaje bolji bez obzira na suženu motorizaciju, dok najveća konkurencija dolazi upravo od druga dva modela generacije 2007 – da li je bolja od Mondea i Mazde 6, tek ostaje da vidimo.Novom Lagunom Renault je uhvatio korak sa vremenom, objedinivši kvalitetu sa dobrim inžinjeringom, a da li je to dovoljno, odnosno da li je projekat Laguna trebao da napravi iskorak, nikada nećemo saznati jer u fabrici teško da će priznati neuspjeh. Što se nas tiče, mi ćemo Lagunu uvijek rado voziti, jer tek tada dobijete najbolje od nje.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.