Moć održivih sponzorstava - kako su veliki brendovi postigli velike rezultate

Moć održivih sponzorstava - kako su veliki brendovi postigli velike rezultate

Edmir Škorić

Svijet sporta je uvijek bio moćna platforma za promjene i širenje raznih uticaja i trendova. Sport na jedinstven način ujedinjuje ljude i potiče pozitivne društvene utjecaje od rušenja društvenih barijera do promovisanja zdravlja i lične dobrobiti. 

Posljednjih godina rastuća globalni trend za održivost životne sredine doveo je do toga da sport preuzima novu ulogu u promociji principa održivog razvoja. Ova transformacija potaknuta je valom održivih sponzorstava gdje se brendovi udružuju sa sportskim organizacijama kako bi poboljšali svoju vidljivost i zaštitili životnu okolinu.

Iza ove inicijative stoji korporativna odgovornost, ali i spoznaja da održivost životne sredine nije samo trend već i ključni poslovni imperative i pokretačka snage budućih promjena. Kako to brendovi usklađuju svoje strategije sa ekološkim inicijativama?

Održiva sponzorstva predstavljaju značajan pomak u tradicionalnom pristupu sportskim partnerstvima. Proteklih godina sponzorstva su se uglavnom fokusirala na vidljivost brenda i angažman publike. Međutim, kako su se pitanja poput klimatskih promjena, krčenje šuma i zagađenje intenzivirala, brendovi sve više nastoje iskoristiti svoja partnerstva vezana uz sport kako bi ostvarila značajan utjecaj na planetu.

Prema izvještaju marketinških agencija za 2023. godinu, više od 70% potrošača preferira brendove koji su aktivno uključeni u inicijative održivosti. Ova rastuća svijest potrošača utiče na to da brendovi preispitaju svoje strategije sponzorstva što dovodi do inovativnih partnerstava koja daju prioritet brizi o okolini.

Oglasi

Marketinške strategije u promovisanju održivosti

Jedan od najznačajnijih primjera je partnerstvo između globalnog sportskog brenda Adidas i ekološke nevladine organizacije Parley for the Oceans. Ova saradnja se fokusira na smanjenje zagađenja okeana plastikom a Adidas se obavezao na proizvodnju miliona obuće i odjevnih predmeta napravljenih od reciklirane okeanske plastike.

Ovo partnerstvo podiže svijest o kritičnom pitanju zagađenja okeana i direktno doprinosi smanjenju količine plastičnog otpada koji ulazi u okeane. Drugi primjer je partnerstvo između serije električnih trkača Formule E i multinacionalne korporacije ABB koji su zajedno razvili ABB FIA šampionat Formule. Ovo partnerstvo nije samo promocija električnih automobile nego inicijativa da se podstakne usvajanje održivih tehnologija i smanji emisija ugljika u automobilskoj industriji.

Da bi se efikasno uključili u održiva sponzorstva, brendovi moraju razviti strategije izvan tradicionalnih marketinških pristupa i osigurati da marketinška kampanja ne prestavalja zapravo green washing. Upravo iz ovog razloga, potrebno je primjenjivati strategiju uzorka gdje je sponzorstvo brenda vezano za specifičan ekološki uzrok. Na primjer, brand odjeće Patagonia odavno je poznata po svojoj posvećenosti ekološkom aktivizmu.

Svojim sponzorstvom različitih sportskih događaja, poput trčanja na stazama i planinarenja, Patagonia promoviše svoje proizvode i zalaže se za zaštitu prirodnih krajolika i ekosistema. Ovaj pristup ne samo da jača imidž brenda kao lidera u održivosti već i angažuje potrošače koji su strastveni oko pitanja životne sredine.

Druga važna strategija je uključivanje metrike održivosti u ugovor o sponzorstvu. Brendovi i sportske organizacije sve više koriste pristupe zasnovane na podacima za mjerenje utjecaja svojih partnerstava na okolinu. Ovo može uključivati ​​praćenje emisija ugljika, smanjenje otpada kao i procjenu ukupnog ekološkog otiska sponzorisanih događaja. Postavljanjem jasnih ciljeva održivosti i mjerenjem njihovog napretka, brendovi mogu pokazati svoju posvećenost upravljanju okolinom i smatrati se odgovornim prema svojim dioničarima ali i korisnicima njjihovih usluga.

Podsjetiti ćemo vas kako je upravo nacionalna košarkaška asocijacija (NBA) bila pionir u promociji održivosti u sportskoj industriji. Kroz svoje partnerstvo sa Green Sports Alliance-om, NBA je implementirala različite inicijative za smanjenje negativnih uticaja svojih događaja na životnu sredinu. To uključuje energetski efikasnu rasvjetu u arenama, programe smanjenja otpada i promociju javnog prijevoza kako bi se smanjio ugljični otisak svakog navijača koji prisustvuju utakmicama.

Već je jasno da je sport već odavno idealna platforma za promociju održivih ESG vrijednosti (Enviromental, Social and Governance) tj. faktora vezanih za očuvanje okoline, društvenog i korporativnog upravljanja koji bi se trebali uzeti u obzir prilikom mjerenja društveno odgovornog poslovanja svake kompanije.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.

Oglasi