
Velika promjena slijedi u austrijskom timu
Horner otkrio ključni detalj u saradnji Red Bulla i Forda za 2026. godinu
Red Bull i Ford se pripremaju za jednu od najvećih promjena u historiji Formule 1, a Christian Horner je priznao da njihov zajednički projekat donosi izazove kakve dosad nisu imali.
Od 2026. godine Red Bull Racing će nositi Fordov logo, označavajući početak nove ere s američkim gigantom i potpuno novim pogonskim agregatom razvijenim za nadolazeće promjene u pravilima.
Christian Horner, šef Red Bulla, otkrio je detalje o ovom velikom projektu tokom Fordovog događaja u Charlotteu, samo nekoliko dana nakon Rolex 24 na Daytoni.
"Imamo sve kapacitete, ali ne i iskustvo"
Horner ne krije da je razvoj vlastitog motora bio ogroman izazov, pogotovo u poređenju s timovima koji su godinama povezani s proizvođačima poput Ferrarija i Mercedesa.
"Saradnja s Fordom je fantastična," rekao je Horner za Motorsport. "Kad smo započeli ovaj projekt, znali smo da nemamo istu dubinu znanja kao naši konkurenti. Ali onda se partnerstvo s Fordom prirodno razvilo i to nam je donijelo nevjerovatnu energiju u svim odjelima."
Oglasi
Unatoč entuzijazmu, Horner ne skriva da pred njima stoji ogroman izazov.
"Znamo da imamo planinu koju moramo savladati. No, imamo sjajne ljude, vrhunske partnere poput ExxonMobila, fantastične objekte i tehnologiju. To su temelji na kojima gradimo ovaj projekt."
Nova tehnologija: Više snage, manje goriva
Jedan od najvećih izazova za Red Bull i Ford bit će prilagođavanje novim pravilima o pogonskim jedinicama, koja donose drastične promjene u omjeru snage iz motora s unutrašnjim sagorijevanjem i električne energije.
Horner naglašava da će ključni faktor biti razvoj sintetičkog goriva, koje će se u potpunosti proizvoditi iz održivih izvora.
Oglasi
"Gorivo će biti jedan od ključnih faktora performansi. Pravila predviđaju smanjenje potrošnje goriva za oko 30%, što znači da će efikasnost biti važnija nego ikad prije."
Još jedna velika promjena odnosi se na električni dio pogonske jedinice, gdje će izlazna snaga MGU-K (motornog generatora – kinetičkog) skočiti sa 160 na 475 konjskih snaga. To će donijeti gotovo 50-50 podjelu između električne i mehaničke snage, što je drastična promjena u odnosu na trenutni omjer 80-20 u korist motora s unutrašnjim sagorijevanjem.
Oracle AI i virtuelna izrada motora
Red Bull će koristiti umjetnu inteligenciju i Oracleovu cloud infrastrukturu kako bi optimizirao dizajn novog motora.
"AI postaje sve važniji u Formuli 1, a Oracle je ključni partner u tom segmentu. Ovo je nevjerovatno uzbudljivo."
Oglasi
Umjesto da fizički proizvode komponente, Red Bull koristi napredne simulacije kako bi testirao preko 6.000 dijelova pogonske jedinice i njihove međusobne interakcije.
Također, koriste računske metode za optimizaciju sagorijevanja goriva, uključujući analize toka goriva kroz injektore kako bi poboljšali dizajn unutrašnjih komponenti motora.
Najveći izazov u historiji Red Bulla?
Horner priznaje da Red Bull Powertrains pred sobom ima gigantski zadatak, ali vjeruje da će im partnerstvo s Fordom dati neophodno iskustvo.
"Ovo je najveći izazov koji smo preuzeli u posljednjih 21 godinu. Povratak Fordovog znaka na bolid od 2026. godine označava novu eru – i za Red Bull i za Formulu 1."
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora/ica, a ne nužno i stavove portala SportSport.ba te portal ne može i neće odgovarati za sadržaj tih kometara. Komentari koji sadrže vrijeđanja, psovanja i vulgaran riječnik mogu biti uklonjeni bez najave i objašnjenja, ali to ne obavezuje SportSport.ba da obriše sve komentare koji krše pravila. Čitanjem prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim uvjerenjima.